voiko pyyhkeitä värjätä itse?
jos ostaa valkoisia pyyhkeitä ja värjää ne koneessa niin tuleeko kirjavia ja pysyykö värit?
Kommentit (2)
ja olen niin tehnytkin. Tosin värjäsin vanhoja, haalistuneita pyyhkeitä, en uusia. Vaikka kuinka sanotaan, ettei epätasaisen värisistä saa kuin läikikkäitä, niin ainakin minun värjäykseni onnistui erinomaisesti. Eikä väriäkään mennyt paljoa vaikka värjäsin reilun satsin, valitsin vain erittäin tumman värisävyn, josta tuli siihen pyyhemäärään sitten sopiva keskitumma sävy. Pyyhkeet olivat kaikki erivärisiä alunperin, osa beigejä, osa vaaleanpunertavia, osassa oli jopa kuvioita ja kaikista tuli nätin värisiä. Sekä yhteensopivia, aiemmin kun oli aikamoinen sekamelska kun jokainen pyyhe oli eri väriä
parempia saat kun ostat valmiina oikean värisiä. Ei tarvi huolehtia lähteekö väri myöhemmin, haalistuuko jne. Pyyhkeet on painavia, eli menee paljon väriä ja se on kallista. Lopputulos voi olla laikukas. Ja ne uudet pyyhkeet pitäisi pestä miel pari kertaa ennen värjäystä että pintakäsittelyt lähtevät pois.