Miksi ihminen ei saa olla masentunut jos tahtoo?
Lähipiiri tai kuka tahansa katsoo olevansa oikeutettu patistelemaan masentunutta hoitoon.
Jos masentunut ei itse tilanteestaan kärsi, mikä oikeus muilla on häntä hoitoon painostaa?
Kommentit (7)
Kuka ihme haluaa olla masentunut?! Onko lähipiirissäsi ikinä ollut ketään edes lievästi masentunutta? Ei ne todellakaan sitä itse halua, sen olen nähnyt ihan läheltä !
lopettamaan tupakointiaan. Jättäkää ihmiset rauhaan.
Kuka ihme haluaa olla masentunut?! Onko lähipiirissäsi ikinä ollut ketään edes lievästi masentunutta? Ei ne todellakaan sitä itse halua, sen olen nähnyt ihan läheltä !
No minä halusin ja koen sen hyväksi että kävin sen prosessin läpi itsekseni. Minulle kun masennus oli lopulta henkinen kasvu- ja heräämisprosessi, jossa kyllä säryin mutta josta nousin aikalailla uutena ihmisenä ylös. Vaistomaisesti jotenkin alusta asti tiesin että tämä on tarkoitus näin, että minun pitää vain antautua ja ottaa vastaan mitä minulle annetaan, tuskakin.
mutta ei masennus lähde käskemällä, eikä lääkkeillä...
omaa ahdistustaan sinuun, eivät siedä itsessään tai täydellisen onnellisen tehokkaassa elämässään minkäänlaisia heikkouksia.
eikös se ole juuri masennuksen tärkein piirre. Voi olla laiska, saamaton, viihtyä sängyn pohjalla jne. mutta se on eri asia kuin masentunut.