Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuteen työhön ja vauvasuunnitelmat, auttakaahan!

Vierailija
29.05.2012 |

Tilanne on se, että olen palaamassa syksyllä töihin. Olen ollut esikoiseni kanssa hoitovapaalla. Toiveenamme olisi suht pian saada toinenkin lapsi, kun ei tässä enää kovin nuoria olla. Ajattelinkin siksi palata vanhaan työhöni, jotta mahdollinen lyhyt vierailu ei olisi ongelma.

No työpaikaltani soitettiin ja tarjottiin uutta mielenkiintoista työtä. He sanoivat todella haluavansa minut siihen ja koska itseänikin työ kiinnosti, suostuin. Nyt kuitenkin mietityttää pitäisikö seuraavan lapsen yrittämistä lykätä uuden työn vuoksi? Olen siis edelleen samassa paikassa töissä, mutta eri toimenkuvassa. Ehdin kyllä olla ennen esikoista monta vuotta töissä, eli äkkiä äitiyslomalle lähteminen ei sinällään olisi mitenkään tyypillistä minulle.

Äh kun pyörii päässä tämä dilemma. Haluaisimme lapsille kohtalaisen pienen ikäeron, mutta onko törkeää tulla uuteen pestiin raskaana (vaikka olisikin vasta ihan alussa)?

Kiitos mielipiteistänne!!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun henk.koht. mielipide on, että asiaa ei voi suunnitella. Eli ei ole törkeää ottaa uutta työtä vastaan ja yrittää samalla lasta. Voi tulla kyllä ikävääkin kommenttia, meillä esim. puhuttiin työpaikalla pitkään kuinka eräs nainen "teki törkeän tempun" kun hankkiutui raskaaksi kesken määräaikaisen työsuhteen.

Mutta ei näitä asioita voi suunnitella. Itse halusin olla ensin muutaman vuoden töissä. Sitten tuli uusi työpaikka ja sitten pääsin opiskelemaan uuden pätevyyden työn ohella. Aina oli "huono hetki". Sitten se lapsen saaminen ei ollutkaan niin helppoa, vaikken vanha vielä olekaan.

Eli mun mielestä ei voi jättää omaa elämäänsä jotenkin roikkumaan joko työn tai lapsen takia. Elämä on yllättävä. Anna mennä vaan! :)

Vierailija
2/4 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisit raskaana voi sattua jotain

että ainahan asioita voit suunnitella, eri asia meneekö ne niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustavista sanoistasi. Sain ennen esikoista myös yhden keskenmenon, mikä opetti ettei lapsia tilata kun huvittaa.

Slti työkuviot mietityttävät, mutta toisaalta voisi kuvitella että työnantajakin olisi saattanut arvata että tällainen mahdollisuus on. Aika moni kuitenkin haluaa sen kaksi lastan. Kuitenkin halusivat minut paikkaan ehdottomasti. Eipä niitä lisääntymisvuosia niin loputtomasti ole jäljellä,..

Vierailija
4/4 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että aika yleistä tulla töihin hetkeksi välissä.