Eikö oikeesti kukaan perheellinen lähde vappuna itse yhtään viihteelle?? :)
Varmaan tälle palstalle tyhmä kyusymys, kun tuntuu että tälle palstalle kirjoittavat eivät koskaan käy missään "viihteellä" tai eivät koskaan vie lapsiaan mummolaan yökylään (tai sitten mummot eivät huoli).. Mutta, katsotaan onko täälläkin poikkeuksia? Eli ketkä lähtee tänään iltaa istumaan? Meillä lapset 3,5v ja 1,5v ja menevät mummolaan yöksi. Ja KYLLÄ; on tarkoitus huomenna mennä lasten kanssa torille vappupäivän viettoon, eli en makaa koko päivää krapulassa! ;) Mutta, mutta.. Pakko sohaista vähän muurahaispesään.. IHANAA LÄHTEÄ KAHDEN TUTTAVAPARISKUNNAN KANSSA JUOMAAN KUOHUVAA!!!!!! :) Ja te jotka pelkäätte että lapset kärsivät, ei huolta, mummola on hyvä ja turvallinen paikka ja lapset nukkuvat yönsä. HAUSKAA VAPPUA KAIKILLE! :D
Kommentit (31)
En halua nähdä opiskelijakavereita, en halua käyttää yo-lakkia(häpeän huonoja numeroitani, enkä juurikaan mainosta olevani yo), en viihdy opiskelijanakaan, enkä käy opiskelijabileissä. On lapsia ja mies haluaisi lähteä mun kanssa johonkin, mutta nyt ei saada lapsillekaan hoitajia. En muutenkaan välitä täpötäysistä baareista ja kännisistä käpälöitsijöistä. Huominen vapputori on äärimmäinen ponnistus mulle, koska se on henkisesti ja fyysisesti meidän perheessä mulle hankalaa. Inhoan vanunuja tungoksessa.
mulla ei vähempää vois kiinnostaa viihteet. kotona viihdettä ihan tarpeeksi lapsissa sekä imetys päälle. joskus sitten on minunkin vuoro, ehkä!
heille tulee hätätilanne. Juhlapyhät menee tällä hetellä näin.
lähtisin viihteelle, vaikka ei olisi perhettäkään. Tai no, ehkä johonkin keikalle voisin mennä, mutta en baariin/terassille. Mutta, kun perhe on niin kotona ollaan. En silti tuomitse niitä jotka menevät viihteelle, kunhan lapsille on asianmukaiset hoitopaikat järjestettynä :)
mennään miehen kanssa iltaa istumaan vappubileisiin. Lapset on mummolassa. Viimeksi oltu miehen kanssa viihteellä viime kesänä...
Olemme miehen kanssa kotona kaksin. Saimme kutsun grillijuhliin, mutta ei kiinnosta ja ei jaksa lähteä.
Emme ole ajatelleet, että lähtisimme viihteelle. Toki jos siltä tuntuisi niin lähdemme.
Mulla ei ole perhettä enkä siltikään ajatellut lähteä tänään mihinkään. Kadut niin täynnä väkee että sekaan ei mahdu. Baareihin saat jonottaa 4 tuntia. Enemmin vietän illan kotona ja pääsen ajoissa nukkumaan
ystäväperheen luokse vappujuhliin. mies pysyttelee ajokunnossa, minä juon jokusen viinilasillisen.
Kyseisissä juhlissa n. puolet aikuisista juo kohtuudella alkoholia ja puolet ei juo ollenkaan. Paikalle tulee n 4 perhettä.
inhoan sitä hässäkkää mikä keskustassa on vappuna. Käyn kyllä viihteellä silloin tällöin joko miehen kanssa (lapset mummolassa yökylässä) tai ystävättärien kanssa mutta vappuhulinat ei kiinnosta. Vappua vietämme perinteisesti veljeni luona maalla grillaillen ja hyvästä seurasta nauttien, lapset ovat mukana joten rauhallista menoa on vaikkakaan ei vesiselvää.
Hauskaa iltaa sinulle ap!
Syyt:
lapsi saatu vanhemmalla iällä, menovappuja on ollut todella paljon, ei kiitos enää sitä hulinaa ja menoa ja läträystä. Vappua on juhlittu rankasti vuosia ;) .
Haluan olla ihanan perheen kanssa ja luoda omia vappuperinteitä, jotka lapsetkin muistavat.
Lisäksi pienin syy eli ei ole hoitajaa.
Olen lasten kanssa kotona. En käytä koskaan isovanhempia tai tuttavia lastenhoitoapuna erästä sukulaistyttöä lukuunottamatta. Hänet palkkaan silloin tällöin muutamaksi tunniksi, että pääsen urheilemaan.
Näin siksi, että isä huoltajana on lähtökohtaisesti stigmatisoitu. Perusoletus on, että ollessaan isällään lapset ovat aina mummilla, tai mummi vähintäänkin auttamassa isin kotona.
Ei.
Haluan nimenomaisesti näyttää, että pystyn pyörittämään tätä juttua ihan täysipainoisesti ilman ainoatakaan naista. En tarvitse apua lasten- tai taloudenhuollossa tai -hoidossa. Suurin syy tähän asenteeseeni on se uskomaton määrä paskaa, jota ex-puolisoni puhui eromme aikana minun osallistumisestani tai osallistumattomuudestani lastenhoitoon ja kodin pyörittämiseen.
Itse en tosiaan pääse koska lasten mummo on itse juhlimassa vappua.Muuten ehkä lähtisin itsekin
Lapset jo isoja, viettävät vappua omillaan.
Löytyi sentään muutama "kohtalotoveri"! :) Ja olin vähän hölmösti kirjoittanut, kun tosiaan meilläkään ei ole mikään itsestäänselvyys että lähdemme kaupungille. Voi olla että ilta menee hujauksessa seurustellen, pelaillen ja syöden/juoden.. Mutta, vielä en sano, että EI! :)
Pääsemme ja menemme kyllä viihteelle muulloin, mutta nyt on niin joka paikka täynnä että ilta menee kotona lasten kanssa ja muuta lasillinen sitten rauhassa kun lapset nukkuu. Ei mitenkään johdu viihteelle lähtemättömyys siitä että "lapset kärsisivät" (ollaan jopa ulkomailla käyty kahdestaan, hui).
Nyt on kaksi koululaista ja täytyy sanoa, että mua ei saisi kirvelläkään tuonne kaupungille. Olen Helsingin keskustassa töissä ja lähden hyvissä ajoin pois täältä ennen sitä hulabaloota.
Me käydään miehen kanssa viihteellä ja kutsuilla muutoin ihan tarpeeksi, vappuna ei kiinnosta poistua kotoa lainkaan.
Mun suunnitelma on mennä takaterassille skumppalasin ja lehtiläjän kanssa. Ja etupihalta kuuluu taatusti kersojen älämölö, siellä seassa kirmailee omatkin naperot.
Ja nautin jo etukäteen ajatuksesta : )
Vappupäivänä mennään brunssille ystäväperheen luokse koko porukka.
Vaikka ovat mummolassa tarjoutuneet lapsen hoitoon ja vaikka yöksikin ottamaan.
Mutta mua ei jaksa vappu örvellykset kiinnostaa.
T: 20v äiti.
ja minä miehen kanssa kahdestaan kotona :)
Tuttavapariskunta pyysi heille grillaamaan ja iltaa istumaan joten sinne siis!
Eikö ole kyllä tarkoitus örveltää vaikka ollaankin aikuisten kesken.
eli juoda alkoholia. Vappu on aikuisille ihan turha juhla, lapsille ilmapalloja ja serpentiiniä kevään kunniaksi. Lapsena me mentiin aina naamiaisiin, joku kyläyhdistys tai joku järjesti, se oli aina se kohokohta. Vanhemmat eivät juhlineet koskaan mitenkään, äiti teki simaa ja rinkeleitä.
En ole koskaan käsittänyt sitä kauheaa örveltämistä aina kun vain on joku tekosyy, ja se muka on hauskaa juhlimista.