Onko olemassa sovellusta ettei lapset saisi sivuhistoriaa saisi poistettua.
Kyllä on lasten nettikäyttäytyminen tehty vaikeaksi :(. Kun antaa lapselle luvan olla tunninkoneella, niin näppäränä poistavat kaikki tunnin jälkeen tulleet tapahtumat.
Kommentit (8)
mutta kyllähän sä kunnon tietoturvalla voit määritellä vaikka sivu kerrallaan mihin koneella pääsee.
sivuilla määritellyillä koneilla on käyty, ja sitä ei pysty lapsi kiertämään.
1. tietoturva ohjelmistoissa voi estää tietyt sivusto tai sisällöt.
2. Laita kone sellaiseen paikkaan että siihen näkee helposti (rajoittaa kummasti käyttöä)
Sääntö lapsille: jos havaitset, että sivuhistoria on poistettu tietokoneelta lasten jäljiltä, tarkoittaa se automaattisesti johtopäätöstä, että on käyty jossain "kielletyillä" sivuilla, mikä johtaa sitten esim. viikon tietsikkakieltoon, tai millaiset sanktiot teillä sitten onkaan.
K9 web protecion. Sillä pystyy määrittämään mille sivuille koneella pääsee katogorisesti. Esim vaikka alkoholi ja tupakka on ei. Logittaa = kirjoittaa erikseen missä käyty, selaimen historian tyhjennys ei näitä pyyhi. Ei selainriippuvainen, eli jos vaihtaa internet explorerin vaikka google chromeen, niin silti estää pääsyt ja kirjoittaa logit. Pääkäyttäjällä eli adminilla on salasana, jolla noita tietoja hallitaan ja katsellaan ja tarvittaessa suojan voi ohittaa. ILMAINEN ja erittäin luotettava tekijätaho.
Näkeekö jostain sen että sivuhistoriaa on poistettu? Itse olen töissä joten pääsen katsomaan konetta vasta illalla...
Jotakuta edellistä kompatakseni
1. Siirrä kone sellaiseen paikkaan, mistä näet itse missä he käyvät.
2. Hanki sellainen tietoturvaohjelmisto, mikä sallii tiettyjen sivujen blockkaamisen koneelta.
3. Sanot muksuille, että jos poistavat vielä kerran sivuhistorian niin konetta eivät käytä ikinä.
Tai sellaista sovellusta joka oikolukisi äidin kirjoitukset ;D!
ap