Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisko hyvä puhelin tulevalle ekaluokkalaiselle?

Vierailija
28.05.2012 |

Tämmöinen:

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5360BLA…

Olen tietenkin täysin pihalla nykyaikaisista puhelimista, mutta onkohan tämä sellainen malli, ettei tarvitse kavereiden pilkata paskasta, mutta ei toisaalta ole mitään pröystäilyäkään?

Pitääkö olla kosketusnäytöllinen, vai onko näppäimelliset vielä kelvollisia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ekaluokkalaiset osaa kaikki edes lukea. Ja aniharva tokaluokkalainenkaan saa mitään lasipuhelinta pidettyä ehjänä yli 2 kk...

Vierailija
2/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei oo noin hienoa! Onko oikeesti nykyajan ekaluokkalaisilla noin hienot puhelimet? Itsellä ei ole vielä kouluikäisiä lapsia, joten olen kyllä huono vastaamaan. Jotenkin olen ihan pudonnut nykytekniikan kelkasta, mulla on vielä semmonen vanhan ajan näppäilypuhelin, Nokia joku.

Mut hienolta toi näyttää, ei se ainakaan huono voi olla. En sit tiiä onko liiankin hieno.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ekaluokkalaisella on just toi sama.

Vierailija
4/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellänikin on ikuisuuden vanha nokialainen näppäinpuhelin, ja mun mielestä se on mulle ihan hyvä. Mut koska olen se tekniikan kelkasta tipahtanut mummo, niin siksipä tässä kyselen, pitääkö ne puhelimet olla tuollaisia...? Eiks oo paikalla ketään asijantuntijaa? :-)

Ja siinä on sitäpaitsi kuvat, niin ei tarttis osata lukea, vaikka lapseni kyllä osaakin lukea.

-ap-

Vierailija
5/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

-4

Vierailija
6/19 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo todettiin, eivät ekaluokkalaiset osaa kunnolla lukea, joten monimutkainen puhelin ei ole hyvä valinta. Toisekseen nuo menevät tosi herkästi rikki ja tämänkin vuoden aikana on saanut selvitellä kymmeniä "Eero pelas mun puhelimella ja nyt se on rikki, ku tippui maahan". Vanhempia ei jostain syystä hirveästi harmita lasten rikki menneet älypuhelimet, mutta lapset itse ovat ihan maansa myyneitä, kun uuden puhelimen lasi on pahimmillaan muutamassa viikossa säröillä.

Ekaluokkalaisen puhelimen pitää kestää asfaltille tippumista, hiekkaan hautautumista ja repun pohjalla pyörimistä. Hiekkaan hautautunut älypuhelin kelpaa helposti jonkun muun mukaan, mutta halvempi tavispuhelin kulkeutuu kyllä takaisin.

Niin ja en vielä edes maininnut sitä ikävintä seikkaa: älypuhelin jumittaa lapsen pahimmillaan koko iltapäiväksi pelaamaan. Ei kiinnosta liikkuminen, leikit, piirtäminen, askartelu, ei mikään. Käytännössä moni meidänkin iltapäiväkerhomme ekaluokkalainen voisi aivan yhtä hyvin istua kotona pelaamassa pleikkarilla klo 12-17.

Vierailija
7/19 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostimme Samsungin vettä ja kolhuja kestävän mallin lapselle. Naarmuista päätellen puhelin on saanut kipeää mutta hyvin toimii!

Vierailija
8/19 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä kun hajotti omansa. Poika ottaa huumorilla eikä kukaan ole kiusannut vaikka puhelimen ovatkin nähneet. Näin Helsingissä, onko jossain landella tarkempaa että lapsella on maailman hienoin älypuhelin jo ekalla luokalla.

Ps. Lapselle ollaan ostamassa uusi puhelin synttärilahjaksi, joten älkää pelätkö että hänestä nyt kasvaa homo tai jotain..

Vierailija
9/19 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi sellaiset puhelimet, jotka kestää iskua, vettä ja pölyä?

Mulla itelläni on just sellainen, mutta en mä tätä lapselle anna kun on niin hyvä. Mutta en tiedä minkä mallinen tämä on! (Nokia lukee, mut ei mitään numeroita tai kirjaimia)

-ap-

Vierailija
10/19 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostimme Samsungin vettä ja kolhuja kestävän mallin lapselle. Naarmuista päätellen puhelin on saanut kipeää mutta hyvin toimii!

tämmönen vai?

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLA…

Ehkä hitusen liian kallis... -ap-

Vierailija
11/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo todettiin, eivät ekaluokkalaiset osaa kunnolla lukea, joten monimutkainen puhelin ei ole hyvä valinta. Toisekseen nuo menevät tosi herkästi rikki ja tämänkin vuoden aikana on saanut selvitellä kymmeniä "Eero pelas mun puhelimella ja nyt se on rikki, ku tippui maahan". Vanhempia ei jostain syystä hirveästi harmita lasten rikki menneet älypuhelimet, mutta lapset itse ovat ihan maansa myyneitä, kun uuden puhelimen lasi on pahimmillaan muutamassa viikossa säröillä.

Ekaluokkalaisen puhelimen pitää kestää asfaltille tippumista, hiekkaan hautautumista ja repun pohjalla pyörimistä. Hiekkaan hautautunut älypuhelin kelpaa helposti jonkun muun mukaan, mutta halvempi tavispuhelin kulkeutuu kyllä takaisin.

Niin ja en vielä edes maininnut sitä ikävintä seikkaa: älypuhelin jumittaa lapsen pahimmillaan koko iltapäiväksi pelaamaan. Ei kiinnosta liikkuminen, leikit, piirtäminen, askartelu, ei mikään. Käytännössä moni meidänkin iltapäiväkerhomme ekaluokkalainen voisi aivan yhtä hyvin istua kotona pelaamassa pleikkarilla klo 12-17.

Lapset on helkutin hyviä käyttämään kännyköitä ja tietokoneita, älä aliarvioi heitä.

Ja koittakaa nyt keksiä niille lapsille tekemistä siellä ip-kerhossa ja laittakaa rajat siihen pelaamiseen. Mun lapsen ip-kerhossa saa olla puhelin mukana, mutta ei sillä pelailla. Tehän siellä säännöt määräätte.

Vierailija
12/19 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2012 klo 00:05"]

[/quote]

ostitte samsungin vettä ? Jaa ai sellaistakin myyvät :D

Vierailija
13/19 |
12.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pulma täälläkin. Poika käyttää suvereenisti mun Lumiaa, tietokonetta ja pelikonsolia. Pojalle tärkeintä puhelimessa ovat pelit ja että voi kuunnella Spotifylla musaa. Hiljaista siinä on mitään aataminaikaista luuria hommata. Ei meillä vanhemmillakaan enää sellaisia ole vaan uusimmat Lumiat (työsuhde-etuna) Mutta - itse mietin tuota puhelimen hävittämistä. Tosin pari tuttavaani on kehunut, että ekaluokkalaiset ovat pitäneet ekstra hyvää huolta puhelimistaan kun ne on niille niin tärkeitä. 

Toisaalta voisi mennä helppoa tietä ja ostaa jonkun parin kympin perusluurin alkuun... vaikea päätös. Mitä kokemuksia muilla on ekasta puhelimesta (joo, ei tarvitse kertoa mitään kokemuksia vuodelta 1999). Oma poikani osaa jo lukea ja kirjoittaa.

Vierailija
14/19 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö mä sanoisin että ei tod. 1 luokkalaiselle kosketusnäyttöä! Oman ekan kosketusnäytön sain 3lk ja toi on hienompi kun se. Mul on se vieläkin :D Mut jos hän haluu kosketusnäytön Mun mielestä voisit ehdottaa hänelle nokia asha 300, siinä on näppäimet JA kosketusnäyttö ja valmiina muutamia pelejä :) ps.oon lapsi :)

Vierailija
15/19 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian tai Samsungin halvimmat mallit ovat ok ekaluokkalaiselle.

Turha ostaa mitään kallista, hukkaa sen kuitenkin.

Näin meille kävi, syntymäpäivälahjapuhelin varastettiin.

Nyt lapsella halvin malli, peruspuhelin.

Ei katoa takin taskusta ;)

Vierailija
16/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää just just sen kun se tippuu maahan. Tässä on oikeasti kestävät mallit. Mulla on ollu toi alemmassa linkissä oleva ja kesti hyvin kun paiskasin sen koulun seinää ja kun tippui kiviportaat alas lähti vain takakansi ja akku irti ja tuli yksi pieni naarmu takakanteen. Akku muuten kestää yhdellä latauksella jotain viikon. Ja siinä on naarmunkestävä näyttö, yritin naarmuttaa sitä nuppineulalla mutta neula katkesi eikä tullu naarmun naarmua. Suosittelen alempaa se on halpa ja hintalaatusuhde on paras hahdollinen!

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/B2710SIL…

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/21257/ckvng/Samsung-E1080-perusp…

Vierailija
17/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämmönen vai?

<a href="http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLA…" alt="http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLA…">http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLA…;

Ehkä hitusen liian kallis... -ap-

tuo.

Siinä on ihan tavalliset näppäimet ja pieni näyttö. Ostin Sonera-kaupasta ja jinta oli vaan 80 euroa kun avasi liittymän ja sitoutui pitämään sitä 2 vuotta.

Mainostettiin joskus "Duudsoninkestävänä puhelimena".

Vierailija
18/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kännykkä kun hajotti omansa. Poika ottaa huumorilla eikä kukaan ole kiusannut vaikka puhelimen ovatkin nähneet. Näin Helsingissä, onko jossain landella tarkempaa että lapsella on maailman hienoin älypuhelin jo ekalla luokalla.

Ps. Lapselle ollaan ostamassa uusi puhelin synttärilahjaksi, joten älkää pelätkö että hänestä nyt kasvaa homo tai jotain..

asenne on oikea, pienestä pitäen. Itse asiassa moni poika pitää vaaleanpunaisesta, mut ei uskalla tunnustaa ;)

eikä se väri homoksi tee,ja mitä siitä vaikka homo oiskin, ei siinäkään o mitään pahaa

T: homo-pojan kummitäti :)

Vierailija
19/19 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitti haluavansa kosketusnäyttöpuhelimen, koska kaikilla muillakin on :) Osaa tuo jo mun älypuhelinta käyttää aika suvereenisti, joten periaatteessa kai tolle vois uuden puhelimen hankkia.

Itsekin olen mittinyt tuota samaa puhelinta, sehän on kohtuu halpa puhelin. Minusta tuo olis aika passeli puhelin lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä