Kyläily -säännöt ? Onko niitä?
Hoidan meidän kahta lastamme kotona ja ongelmaksi on muodostuneet äiti-kaverit joihin olen tutustunut äitiysloma-ajalla.
Tuntuu että meidän koti on jatkuvasti se pakka missä kokonnnutaan ja missä ollaan passattavana. Minustakin olisi virkistävää joskus jättää aamusta koti ihan siihen kuntoon mihin se jää ja mennä lapsineen syömään ja leikkimään jonkun näistä äiti-ystävieni luokse.
Ongelma on ainoastaan se että muutama ei ole kertaakaan kutsunut meitä heille vaikka kyllä meillä ollaan käyty. Ja osa taas kutsuu meidät kerran ja he vierailee meillä kymmenen kertaa.
Väistämättä olen nyt kyllästynyt tilanteseen ja niin sääli kun tämä lastani kohtaan onkin on pakko ottaa etäisyyttä näistä perheistä. Olen yrittänyt vihjailla että lapseni mielllään näkis myös teidän leluja ...ym. mutta ei tuo ole tuottanut mitään tulosta vaan edelleen nuo äidit pyrkivät itsekutsumaan itsensä meille aina kun sää on surkea tai muuten vaan ei oo mitään kerhoa minne mennä.
Onko muilla vastaavia kokemuksia? ja miten olette niistä selvinneet?. En koe että minun pitäisi suoraan ehdottaa vastavierailua vaan kyllä sen pitäis olla itsestää selvä asia. Myöskään en koskaan kehtais ruikuttaa kylä- kutsua samoin kun nuo äidit.
Kommentit (4)
et voitaisko vuorotellen vaikka tehdä keskiviikkokahvitukset jokaisen luona sillailla kiertävästi niin lapsille ois aina uudet lelut ilona ja sais aikuiset jutella rauhassa ja tulis itellekin vaihtelua
varmaan siksi, että osaan reippaasti sanoa, että tänään ei vierailu sovi. En odota kutsua muiden koteihin.
en anna vieraiden lasten sotkea kotiani. Lisäksi kumman moni olettaa, että kyläpaikan emäntä katsoo heidänkin lastensa perään. Kiitos ei ravaamista pitkin taloa vaan tarjoilut keittiöön ja sinne muutama lelu, ei tietenkään mitään kovin hyviä. Aika äkkiä muut äidit ymmärsivät, että meillä ei ole täyden palvelun taloa.
kuuden kotiäitivuoden aikana, että ole vain iloinen.