Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apuva. Mikä ammatti kävisi minulle?

Vierailija
22.11.2005 |

Minulla ei ole muuta koulutusta kuin peruskoulu. Ikää on 20 ja parin vuoden päästä minun pitäisi lähteä töihin/opiskelemaan.

Mikä työ sopisi? En voi opiskella kauaa sillä lainaakin pitäisi maksaa eikä ne lapsetkaan pelkällä vedellä elä.

En ole sosiaalinen, viihdyn yksinään, tarvittaessa tsemppaan ja tykkään keskustella syvällisiä, en small talkia.

Olen allerginen ja huonoselkäinen, työn on pakko olla sisätyö eikä kemikaaleja, hajusteita yms. saa olla lähettyvillä eläimistä ja tupakansavusta puhumattakaan.

Jaksan keskittyä tuntikausia, olen kirjallisesti lahjakas, matemaattinen en ole.

Olen huono käytännön asioissa, mietin ennemmin " turhia" kuten mistä universumi muodostuu. Uskonnot kiinnostavat ja historia, ylipäätään kaikki nippelitieto.

Tykkään ajaa autolla, matkustella.

En osaa keittää edes perunoita mutta renkaan vaihto ja poraaminen onnistuu.

Olen liikunnallinen ja timmi, myöskin lapsirakas silloin kun sille päälle satun.

Kotona tapahtuva etätyö olisi aika mahtava juttu.

No, onko ideoita?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva ammattikoululainen miettii universumeita.

Yksi hyvä vaihtoehto olisi putkiasentaja tai autoasentaja.

Vierailija
2/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö voisi olla joku sellainen kodinkonekorjaaja tai vastaava, joka ajaa pakettiautollaan paikalle kun jokin menee rikki? Ja putkimiehistähän on pulaa, vai mitä? Tai voisitko olla koulunkäyntiavustaja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen sen turhaksi pilipali-tutkinnoksi. haluan oikean ammatin enkä hauskaa hattua. Lisäksi 3 vuotta ilman tuloja on aika pitkä aika.

Lisäksi minua painostettiin jo silloin liikaa menemään sinne eikä muita vaihtoehtoja annettu. Keskiarvoni oli n. 9, en koskaan tehnyt läksyjä.

Vierailija
4/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuukohan siinä " läträämään" , käteni eivät kestä vettä?

Vierailija
5/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvii olla " moita" sosiaalisempi, paljon aikaa mietiskellä, saa ajella isoa autoa.

Vierailija
6/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös siinä pidä nostaa lastenvaunut kyytiin, tämä on minulle mahdotonta?

olen tehnyt useamman ammatinvalintatestin, vastaukseksi tulee aina insinööri joka vaatisi turhan pitkät opinnot.

olen musiikillisesti lahjakas, unohdin mainita.

Vierailija
7/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet " liikunnallinen ja timmi" mutta " huonoselkäinen" . Outoa.

Taksikuski? Itsenäiset työajat jne.

Kahvilatyöntekijä? Ei liian raskaita kantamisia (selälle).

Perhepäivähoitaja (kotityö)

Ilman lukiota ja jatkokoulutusta et saa mitään, mihin voisit käyttää " kirjallista lahjakkuuttasi" (free lance -toimittaja, kääntäjä jne). Aina voi kuitenkin yrittää kirjoittamista ja tarjota töitään eteenpäin.

Vierailija
8/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mol.fi/avo/

Ammatinvalintaopas

http://www.sinkku.org/tyo.html

Nerokas versio samasta :)

Vierailija
9/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka selkä olisikin huonona. Mielenkiinnolla odotan vastauksia...

Samat kriteerit kuin ap:lla paitsi lukio ja yksi koulutus käytynä ja hallitsen hyvin käytännön hommat jos ne eivät sisällä perinteisiä ' miesten töitä' .

Tuli mieleen joku ihan perustoimistötyö, joka ei sisällä suoraa asiakaspalvelua. Perinetisistä miesten töistä (en nyt parmminkaan osannut sanoa) voisi löytyä useampia vaihtoehtoja, joihin suht lyhyt koulutus ja hyvä työtilanne jos asut isommassa kaupungissa. Metro- tai veturikuskina ei tartte varmaan nostella tai harrastaa small talkia;-)

Vierailija
10/10 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on koko suvulla selkä p**kana ja raskauden aikana meni tosi huonoon kuntoon, istuminen ja kävely koskee enkä tiedä onko mitään tehtävissä.

kiitos vielä numerolle 10, löysin tosi mielenkiintoisen ammatin tuon testin perusteella! koulutus olisi oppisopimuskoulutus tässä ihan vähän matkan päässä, mahtavaa! alalla on todella hyvä työllisyystilanne yms. palkka vaan 1600 eli aika huono (siis tuo keskiarvo) mutta parempi sekin kun ei mitään ja kiinnostava työ :)

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi