Onko noloa mennä hoitovapaalta uuteen työhön raskaana?
Ehtisin olla töissä noin 5 kk ennen uutta äitiyslomaa. Kellään kokemuksia?
Kommentit (17)
joka palasi äitiyslomalta töihin taas valmiiksi paksuna, oli muutaman kuukauden ja jäi lomalle.
Kieltämättä raastoi aika paljon niin opettajien kuin oppilaidenkin hermoja, kun jokaisen lukukauden opetti eri opettaja.
5 vuotta nuorempi siskoni kertoi opettajan harrastaneen samaa vielä hänenkin ollessa kyseisessä koulussa.
Ei liene tarpeellista mainita kyseessä olleen lestadiolainen..
enää olla kotona. Kaikki säästöt käytetty.
Ap
ei se noloa ole, mutta ei hirveän hauskaakaan :) mutta mitä väliä muiden mielipiteestä... Olet jo menossa, joten mene nyt nokka pystyssä :))
vaan töissä isohkossa yrityksessä.
Ap
Mutta minä tein niin! Tosin esikoisen kanssa. Uusi työpaikka ja 5,5 kuukautta ehdin työskennellä ennen äitiyslomaa.
työnantajan toimet. Eli ei kun töihin vaan. Ja onnea raskaudesta! :)
Ja voit heittää hyvästit uralle. Kun seuraavana kerran tuut takaisin, onkos duuniasi jo annettu muille ?
aika jonka jälkeen "kehtaisi" jäädä äitiyslomalle?
Itselläni oli aika lailla vastaava tilanne, eikä urakehitys töihin palatessa mihinkään tyssännyt. Päin vastoin. Hyvät työnantajat osaavat katsoa asioita pidemmällä tähtäimellä.
Tietysti on vähän eri asia, jos suunnittelet esim. 10 lasta perä perää ;-)
Ja voit heittää hyvästit uralle. Kun seuraavana kerran tuut takaisin, onkos duuniasi jo annettu muille ?
Jäljellä vielä noin 35. Enköhän ehdi siellä töissä olla. Silti tällaisia aina miettii. Turhaan varmasti.
Ap
Olen aloittamassa uuden työn hoitovapaan jälkeen (lapset 7v. ja 2v.) ja samalla yritämme kolmatta lasta. Mietin juuri sitä, että miten "kehtaan" jäädä lyhyen ajan sisällä äitiyslomalle, mutta toisaalta mulla jo ikääkin sen verran, että jos sen yksi aiotaan vielä saada, niin ei voi kauheesti odotella. Kyllähän sitä töitä ehtii tehdä sen jälkeenkin! Tsemppiä!
kun meille tuli työntekijä, josta koulutin oman äitiyslomani ajaksi sijaista itselleni. Kun koulutus oli tehty ja olin viimeistä päivää töissä niin tämä uusi työntekijähän sitten ilmoitti olevansa raskaana ja että jäisi 6 kk kuluttua pois. Ai että otti päähän! Se aika jonka käytin henkilö ohjaamiseen ja kouluttamiseen, kuinka paljon kulutin energiaa siihen, että siitä tulisi hyvä sijainen.
Mutta, onneksi oli vain määräaikainen sijainen, ei tarvinut hänen palata takaisin meille.
Niin, ja meille hän tuli vakitusesta paikasta jota en aivan ymmärrä... tiedät olevasi raskaana ja vaihdat vakituisen työn määräaikaiseen, johon et voi palata äitiyslomasi päätyttyä.
Noh, eipähän ole enää minun murheeni.
himokkaasti paneskelevat nartut ne töitä saavatkin. Reittä pitkin? XD
kun meille tuli työntekijä, josta koulutin oman äitiyslomani ajaksi sijaista itselleni. Kun koulutus oli tehty ja olin viimeistä päivää töissä niin tämä uusi työntekijähän sitten ilmoitti olevansa raskaana ja että jäisi 6 kk kuluttua pois. Ai että otti päähän! Se aika jonka käytin henkilö ohjaamiseen ja kouluttamiseen, kuinka paljon kulutin energiaa siihen, että siitä tulisi hyvä sijainen.
Mutta, onneksi oli vain määräaikainen sijainen, ei tarvinut hänen palata takaisin meille.
Niin, ja meille hän tuli vakitusesta paikasta jota en aivan ymmärrä... tiedät olevasi raskaana ja vaihdat vakituisen työn määräaikaiseen, johon et voi palata äitiyslomasi päätyttyä.
Noh, eipähän ole enää minun murheeni.
Olet juurikin se syy, miksi lisääntymisikäisiä naisia jätetään valitsematta työpaikkoihin.
Mua hävettäisi. Ilmoittaisin työnantajalle jo nyt tilanteesta, reilumpaa niin myös työtovereille.
Ei lapsia tilata vaan saadaan. Onnea raskaudesta ja työstä!
Miksi sä edes turhaan edes palaat? Pitää kuitenkin etsiä melkein heti sijainen.