Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulle tulossa käräjäoikeudelta postia, avopuoliso ei saa tietää tästä

Vierailija
28.05.2012 |

Voinko soittaa käräjille ja pyytää laittaa vaan valkoiseen kuoreen päätös tai pyytää, että soittavat minulle, kun päätös on tehty ja noudan kirjeen sieltä? Voisiko näin tehdä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin onnistuu.

Vierailija
2/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai käynkö hysteerisenä joka aamu kysymässä onko päätös tullut? Eivätkö oikeudenkäynnit ole salassapidettäviä asioita? Mun avopuoliso ei saa tietää tästä. ( mulla on velkoja ulosotossa, en halua kertoa) Soitanko sinne joka päivä ja kysyn onko päätös tullut? Ja sit haen sen? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin esim. postittavat sulle kuitteja tms.. Niissä kuorissa on näkyvissä lähettäjä.. Huuuuu!!!

Vierailija
4/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni mee kattoo käräjiltä ja pyydä samalla sieltä se käteen.. sit vaan sanot et ei tarvii postittaa kun olet tiedoksiannon saanut.

kansliapäätös tulee 2 vkon päästä istunnosta.

Vierailija
5/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö ole mahdollista tosiaankaan, että tuollaiset päätökset voisi noutaa paikan päältä. ap

Vierailija
6/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ilmoita että haet henk.koht.

mutta kai tajuat että avuopuolisollesi selviää ennen pitkää että sulla ei ole luottotiedot kunnossa? Jos tai kun muutatte, hankitte jotain vähänkään isompaa omaisuutta tai otatte joskus lainaa?

Vierailija
7/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni mee kattoo käräjiltä ja pyydä samalla sieltä se käteen.. sit vaan sanot et ei tarvii postittaa kun olet tiedoksiannon saanut.

kansliapäätös tulee 2 vkon päästä istunnosta.

Ja siis päätöksestä kaksi viikkoa niin se tulee postissa? Tää juttu meni käräjille 14.5 eikä mitään päätöstä oo vielä tullut. ap

Vierailija
8/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ilmoita että haet henk.koht.

mutta kai tajuat että avuopuolisollesi selviää ennen pitkää että sulla ei ole luottotiedot kunnossa? Jos tai kun muutatte, hankitte jotain vähänkään isompaa omaisuutta tai otatte joskus lainaa?

Mä en voi nyt kertoa kun on muutenki kriisejä. Kerron myöhemmin, jos ollaan vielä yhdessä. ap

Vierailija
9/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö oikeudenkäynnit ole salassapidettäviä asioita?

oikeudenkäynnit on julkisia, sinne saa periaatteessa tulla kuka tahansa kuuntelemaan. Usein käräjäoikeudessa onkin kuuntelemassa opiskelijoita tai lukioluokkia. Myös käräjäoikeuden tuomiot on julkisia.

Vierailija
10/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö oikeudenkäynnit ole salassapidettäviä asioita?

oikeudenkäynnit on julkisia, sinne saa periaatteessa tulla kuka tahansa kuuntelemaan. Usein käräjäoikeudessa onkin kuuntelemassa opiskelijoita tai lukioluokkia. Myös käräjäoikeuden tuomiot on julkisia.

Jos käsitellään salassapisettäviä asioita, miten ne voivat olla julkisia oikeidenkäyntejä???! Tässä mun rahajutussa on asioita, jotka on salassapidettäviä. ap

Vierailija
11/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei erikseen julisteta tietyksi vuosimääräksi salaiseksi (esim jos kyseessä pieni lapsi tms painava syy, joka on erikseen anottu ja saatu )

Kuka vain voi mennä koska vain lukemaan niitä arkistoja. Samoin kuin verotiedot Suomessa ovat julkisia; kenen tahansa tulot ja verot saa selville kun piipahtaa verotoimistossa heidän tietokoneella (tai ostaa Veropörssi-lehden, jossa tosin ei mahdu kaikki mukaan )

Omalle puolisolle kannattaisi olla rehellinen; on ikävämpää jos pidemmän ajan kuluttua paljastuu jotain yllättävää. Ja itselle elämä on hankalaa, jos joutuu koko ajan pelkäämään ja salaamaan jotakin, maha kuralla jännittämään koska paljastuu

Vierailija
12/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.oikeus.fi/40572.htm

Julkisuusperiaate oikeudenkäynnissä merkitsee sitä, että oikeudenkäynti ja oikeudenkäyntiasiakirjat ovat julkisia. Jokaisella on siten oikeus olla läsnä asian julkisessa käsittelyssä ja saada tieto julkisista oikeudenkäyntiasiakirjoista.

Julkisuudesta voidaan kuitenkin tärkeiden syiden niin vaatiessa poiketa. Laissa on suoraan määrätty eräät oikeudenkäynnissä esiintyvät tiedot salassa pidettäviksi. Tuomioistuin voi lisäksi laissa säädettyjen edellytysten vallitessa määrätä asian käsiteltäväksi yleisön läsnä olematta ja määrätä myös oikeudenkäyntiasiakirjat tarpeellisin osin salassa pidettäviksi. Myös tuomioistuimen ratkaisun julkisuutta voidaan rajoittaa.

Vierailija
13/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko opetella huolehtimaan raha-asioistaan.

Vierailija
14/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

murehdi. Ne haasteet tulevat kirjeissä, joissa lukee että lähettäjä on käräjäoikeus, mutta päätökset ovat ainakin minulle aina tulleet nimettömissä kuorissa. En tiedä miksi, ensimmäisen kerran ihmettelinkin että mistä oikein sain postia ennen kuin avasin kirjeen. Yksi vaihtoehto on myös se, että teet postiin jakelun keskeytyksen. Se tosin maksaa hieman, haet sitten vaan postisi postikonttorista.

Vierailija
15/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinkin tärkeän asian? Luuletko ettei tämä asia tule paljastumaan avopuolisollesi? Oletpa luihu.

Vierailija
16/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin luuletko että käräjäoikeuden päätös on ainoa arveluttava kirje minkä lähiaikoina saat? :D

Tuostahan seuraa vielä aika monta kirjettä pankilta, velkojilta, perintätoimistoilta, ulosottoviranomaisilta jne.

Jos et pysty olemaan rehellinen tuossa asiassa puolisollesi, sääliksi käy kumppanisi. Taidat olla todella epärehellinen luuseri.

Vierailija
17/17 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun rahajutussa on asioita, jotka on salassapidettäviä. ap

ne kuule ole salassapidettäviä kuin sinun omasta mielestäsi.

Ihan toinen juttu on se, että kavalluksesi tms ei kiinnosta ketään viittä minuuttia kauempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi