Raskaustestin herkkyys 25mIU/mL hCG
Herkimmällä raskaustestillä (herkkyys 10mIU/mL hCG) tulos näkyy 7-11 päivää hedelmöittymisestä, mutta entä jos herkkyys on 25mIU/mL hCG, mitenköhän nopeasti sillä voi tulos näkyä?
Kommentit (6)
siiis mitäääh..?
minä olen kahdesti tehnyt nyt testin, juuri noilla mainituilla testeillä ja apteekista sanottiin, että ne ovat kaikista varmimmat.
varmimmat muttei herkimmät vai????
voi hitto, minä marssin nyt apteekkiin töiden jälkeen ja ostan jonku toisen... yli kuukausi nyt viimeisistä menkoista...
"
Mutta siis yleensä tavalliset testit antaa plussaa vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä. Vielä epäherkempiä testejä on esim. Clearblue ja Predictor, jotka vaativat 50 mIU/ml hormonia, ennenkuin reagoivat.
"
[/quote]
kun kerran vaativat eniten hormoonia pisissä näyttääkseen plussaa. Siinä ei niin kovin helposti enää tule vääriä plussia. Muistan ite tehneeni Clearbluella testin kp 32/30 joka näytti negaa. Kun tätiä ei alkanut kuulumaan, tein viikkoa myöhemmin uudelleen testin ja silloin sainkin jo plussan.
Tilaa mammaksi.fi sivuilta testit, ne on paljon halvempia ja näyttävät puolet herkemmin plussat. Testit tulee ilman postikuluja ja nopeesti. Mulle kolahti ne postilaatikkoon seuraavana päivänä tilauksesta!
011003:
siiis mitäääh..?
minä olen kahdesti tehnyt nyt testin, juuri noilla mainituilla testeillä ja apteekista sanottiin, että ne ovat kaikista varmimmat.
varmimmat muttei herkimmät vai????
voi hitto, minä marssin nyt apteekkiin töiden jälkeen ja ostan jonku toisen... yli kuukausi nyt viimeisistä menkoista..."
Mutta siis yleensä tavalliset testit antaa plussaa vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä. Vielä epäherkempiä testejä on esim. Clearblue ja Predictor, jotka vaativat 50 mIU/ml hormonia, ennenkuin reagoivat.
"
Kannattaa kuitenkin ihan varmuuden vuoksi miettiä, että haluaako varmasti testata esim. 7 päivää mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen. Alkuraskauden keskenmenot ovat kuitenkin niin yleisiä, että tosi aikainen testaaminen ja plussaaminen ei välttämättä tarkoita raskauden jatkumista. En halua lannistaa tai pelotella ketään, kunhan vaan todennäköisyyksien puolesta puhun...
Ystävällisin terkuin,
Suippo
Kopsasin tämmösen taulukon tuolta pesun sivuilta! Tätäkin kun kattoo niin huomaa miten yksilöllistä voi olla noiden testien tulosten näkyminen. Joillakin voi näkyä tavallisella jo parissa viikossa ja jollain ei ees erittäin herkällä niin nopsaan!
HCG-hormoni
Human Chorionic Gonadotropin (HCG) eli istukkahormoni. Sitä alkaa erittyä raskauden alusta lähtien, ja juuri sitä raskaustesteillä etsitään virtsasta tai verestä.
HCG-taso raskauden aikana: Advanded Fertility tai Birth and Babies.
Aika hedelmöityksestä Aika viimeisistä kuukautisista HCG:n määrä
mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000
Tosi hyvä ja valaiseva taulukko, kiitos munkin puolesta! Toivoa on siis jäljellä ainakin täällä:)
25 mIU/ml herkkyyksiset testit, esim. Apteekin oma, Surestep, näyttävät mahdollisen plussan vasta menkkojen alkamispäivänä, Apteekin oma on silloinkin hieman nihkeä ja antaa melko hailakan viivan. Mutta rv 4+4 antoi jo tosi vahvan viivan!