Suosittele kirja!
Haluan palata aikaan, kun luin paljon. Olen muuten kaikkiruokainen, mutta kaikkein viihteellisimmät rakkauslällärit jätän väliin. Dekkareista pidän paljon.
Luulen, että nyt kaipaan kirjaa, joka olisi pakko lukea kerralla, jossa on vetävä juoni ja sujuva kieli. Saa herättää ajatuksia, mutta luulen, että jätän haastavimmat kirjat siihen, että saan sen luku-moodin täysillä päälle ensin.
Eli helppo, mutta ei liian. Saa olla jännä, mutta ei verinen. Mielellään suht uusi. Ei väliä onko kotimainen vai käännös.
Kirjailijoita joista pidän: Kate Atkinson, Carol Shields, Ruth Rendell, Paul Auster, Juha Itkonen, Hilkka Ravilo, A-L Härkönen, Leena Lehtolainen.
Kommentit (34)
erityisesti Sinun lapsesi eivät ole sinun. Asko Sahlberg, Juha Itkonen, olli Jalonen, Tuomas Vimma.
Castillot luettu kaikki, pidän! Anna Gavadalta taitaa olla joku lukematta, sehän on aika takuuhyvä.
Niin meen huomenna kirjastoon ja kirjakauppaan enkä aukaisen koko iltana konetta enkä telkkaria!
Niin ja myös Juhani Ahon Juha oli jotenkin koskettava ja jännä.
No entä Virginie Despentes / Pane Mua ja mikäs se toinen on, Kauniita asioita. Roiseja, mutta hyviä, koska nainen on "epäsovinnaisessa" roolissa.
Neil Gaiman / Neverwhere. Ainoa scifi-kirja jonka olen lukenut, kiva siksi, koska pystyy yhdistämään asioita tosielämään, jos on Lontoossa käynyt.
Anne B: Ragdelta mulla on siitä trilogiasta 2 osaa, en ole lukenut, mutta sen yhden itsenäisen kirjan luin, olisko ollut Satunnaista seuraa. Se on kans kepeä, mutta oli kivasti ulottuvuuksia.
Oon kaikki parhaat kirjat tähän jo vinkannut, toki mulla on tuolla odottamassa kirjoja, joita en ole itse vielä lukenut, eli en voi vielä suositella, esim. Siilin eleganssi ja Piiat ja Vettä elefanteille.
Sofi Oksaset varmaan olet lukenu, tykkäsin Baby Janesta ja Puhdistuksesta. Muita en Sofilta ole vielä lukenut.
Ja ei niin kepeä, mutta melko vaikuttava (väillä vaikea pysyä aikajanassa ja hahmogalleriassa mukana) Et sinä kuole. Kirjoittajaa en nyt jaksa googlettaa.
Ihan randomilla lainasin kirjastosta ja pidin todella paljon.
kaikkia noita sun lukemattomia, Siilin eleganssi, Piiat ja etenkin Vettä elefanteille!
Nuo ovat juuri sellaisia, mitä hain, täydellisiä lukuromaaneja. Eivät huikaise kielellään, mutta ei se tökikään. Tarinat kiehtovia ja vetäviä. Tähän 'sarjaan' myös Mary Ann Shafferin ja Annie Barrowsin Kirjallinen piiri perunankuoripaistoksen ystäville ja Linda Olssonin Laulaisin sinulle lempeitä lauluja.
Näin viihteellistä siis kaipaan :-)
Mutta nyt nukkumaan, huomenna Totta työn alle ja sitten muuta listaa läpi.
Kiitos!
Neil Gaimanilta luin Tähtisumua, oikein kiva aikuisten satu.
Luin sen ahmien ja töissä olin sitten silmät ristissä...
oli sellainen, jonka viimeksi luin lähes siltä istumalta. Toinen vastaava (siis yhdeltä istumalta luettu) oli Ildefonso Falcones: Meren katedraali.
Minäkin aikonaan luin paljon, lasten synnyttyä siirryin lähes kokonaan dekkareihin, mutta muutamia muitakin kirjoja nyt aloitellut lukemaan.
ja miesten väkivallasa naisia kohtaan. On trilogia, alkaen kirjasta tahra. Keskimmäinen kirja oli ihan huippu!! Muistaakseni turman lintu nimeltään. Suosittelen lämpimästi!!! Ihan parhaat oli camilla greben ja åsa träffin kaksi dekkaria. Ne osin vain ruotsiksi, ainakaan vielä ei suomeksi... Nicci frenchin koko tuotanto.
Mooses Mentulan Musta timantti. Loistava ja älykäs kirja.
No Mika Waltarin Vieras mies tuli taloon oli hyvä, vaikka ei ole dekkari ja minun on vaikea löytää muunlaisia hyviä kirjoja :)