Keskustelua aiheesta: vanhemmat pilaa monen teini-ikäisen kaveri suhteet turhaan
Väittämä pitää minun mielestäni täysin paikkaansa.
Kun oma tyttäreni oli 13-15vuotias, hän oli jo silloin ulkonäöltään erittäin naisellinen ja näytti ikäistään aina muutaman vuoden vanhemmalta. Oli myöskin erittäin kypsän ja fiksun oloinen tyttö ikäisekseen ja on noita kaikkia tietty nyttenkin, mutta kun enemmän keskitytään nyt tuohon ylä-aste ikään (nykyisin 17v) Meissäkään vanhemmissa ei mitään sen kummempaa vikaa kuuluisi olla, mieheni töissä tehtaalla ja itse hoitajana päiväkodissa, molemmat olemme iloisia ja avoimia, liikunnallinen perhe !
Monesti kuitenkin huomasin kun tämä teini-ikä alkoi, ettei tytön kaverit päässeetkään enää niin helposti meille yötä? Ihmettelin todella sitä. Kyllä muiden kavereiden luokse, muttei jostain syystä minun tyttöni luokse. Tyttäreni teki 11v pikkuisen mokan ja hutsutteli yhtä hänen kaverinsa kaveria. Jo silloin sitten tämän tyttäreni kaverin vanhemmat päättivät, ettei heidän tyttö saa olla minun tyttäreni kaveri koska on huonoa seuraa!?!?!? kyse oli kaikenlisäksi puolustamisesta, koska tämä yksi "kolmaspyörä" joka ei ollut oman tyttöni kaveri edes niin oli sitten heitellyt kyllä tätä tyttäreni kaveria kivillä ja tunkenut hiekkaa silmiin ja jopa lyönyt... noin kun minusta käsiksi käy niin sillon on oikeus sanoakin vähän kovempi sana! En tiedä mistä oli moisen sanan edes oppinut, mutta kuitenkin. Olisivat saaneet vanhemmat olla siinä vaan onnellisia, että tyttäreni puuttui peliin ja puolusti heidän tyttöään... :) Kuitenkin ajan kanssa, he saivat taas alkaa olemaan ystäviä, mutta jostakin kumman syystä tämän tyttöni ystävän vanhempien suhtautuminen tyttäreeni jäi kylmemmäksi...
Teini-iässä juuri tyttäreni hirmu naisellisen ulkonäön takia ja että hänellä pörräsi vanhempia poikia ympärillä, että he hengailivat illat pitkät kylillä jne. Niin tyttöäni pidettiin sitten juoppona ja vanhemmat luulivat että minun tyttäreni ajaa heidän tyttönsä huonoille teille... :))) joopajoo, minun tyttöni varmasti olisikin ajanut kun ei edes tupakoi, mutta sitten siellä kyllä eräs "kilttiperse" tupakoikin mutta sitä pidetään sitten niin nassukkana hyvän koulumenestyksen yms takia.
ON SE IHAN IHMEELLISTÄ ETTÄ KUN LAPSILLE TULEE TEINI-IKÄ NIIN SITTEN VANHEMMISTAKIN MUUTTUU IHAN TUOLLASIA V*TTUMAISIA JA SULKEUTUNEITA!