Ruokailu etelänlomilla
Käyttekö joka ilta syömässä ravintolassa? Vai kokkaatteko huoneistohotellissa itse? Mitä ruokia kokkaatte?
Kommentit (34)
lomalta haluan luxusta, en ala kokkailemaan tai majailemaan missään keittiöhuoneistoissa.
käydään syömässä ulkona, jos olen vuokrannut huvilan tehdään joko itse tai käydään ulkona. Kun teemme ruokaa, tehdään sen maan mukaista ruokaa, jossa olemme.
Eli emme ikinä tee tavallista kotiruokaa sinällään.
Kokataan itse. Käydään torilla ja kaupoissa ja kokeillaan paikallisia ruokia.
No eipä ole tuollaista "eksotiikkaa" koettu. Ravintolassa tai huonepalvelu.
Olemme lomalla. En kokkaile lomalla.
Aina valitaan hotelli missä on valintana aamiainen. Kuuluu se sitten hintaan tai on lisämaksusta.
kuin huvilassakin ja jokainen passaa mulle; ei ongelmaa. Ja minusta ei ole mitään kamalaa olla kahdessa eri huoneessa lomalla, miksi olisi?
ollut hotellissa missä on huoneistoja, en nyt puhu noista pakettimatkojen keittiökomplekseista.
Lomalla en kokkaa, vaan nautin lomasta, myös nauttien niitä paikallisia ruokia, arkena ehtii sitten kokata senkin edestä.
käydään ulkona syömässä, mutta syödään usein ilta- ja välipalat siellä huoneistohotellissa. Jääkaappi ja mikro on hyvät taaperon kanssa.
Mekään ei tykätä ottaa lapsille omaa hotellihuonetta vielä, saati yöpyä miehen kanssa itse eri huoneissa. Ja vähänkö köyhää istua siellä yhteisessä "luxushuoneessa" illalla hiljaa, kun lapset menevät nukkumaan! Huoneistohotelli on hyvä paria yötä pidemmillä lomilla. Tai sitten vuokrata ihan asunto tai huvila, jos ei kaipaa mitään hotellipalveluita...
Joskus oikein kuumina päivinä ei välttämättä illallakaan tee mieli muuta kuin jotain pientä, ja sitä on saatettu sitten nautiskella vaikka rantapiknikillä.
hotelli, jossa on huoneisto vs. huoneistohotelli. Ihan hirrrveee ero :D Toinen on lyksys ja toinen ei...
ollut hotellissa missä on huoneistoja, en nyt puhu noista pakettimatkojen keittiökomplekseista.
Lomalla en kokkaa, vaan nautin lomasta, myös nauttien niitä paikallisia ruokia, arkena ehtii sitten kokata senkin edestä.
huoneistohotelleja on muillekin kuin pakettimatkalaisille.
kuin huvilassakin ja jokainen passaa mulle; ei ongelmaa. Ja minusta ei ole mitään kamalaa olla kahdessa eri huoneessa lomalla, miksi olisi?
aamiaiset ja lounaan teemme yleensä itse ja illalla mennään ravintolaan. Jos ollaan päivä reissussa syödään lounas ulkona ja illallinen joko talolla tai ravintolassa.
Lapsesta on ihanaa olla hotelleissa ja päästä valmiiseen aamiaispöytään valitsemaan herkkuja mutta meistä vanhemmista ihanampaa on syödä "oman" talon terassilla auringonpaisteessa:)
eri hotellihuonetta sopii niille, joiden lapset on jo isoja tai joille ei ole ongelma nukkua puolison kanssa eri huoneissa.
Minustakin edes pieni keittiö jääkaapin ja mikron kera on tosi kiva mukavuus. Pienellä voi nälkä yllättää, ennen kuin ehtii etsiä ravintolan.
Huoneistohotellissa silti ollaan aina.
Me syödään lomilla tosi paljon piknikkiä. Ihanaa käydä pienissä puodeissa tutustumassa paikalliseen valikoimaan ja ostaa vaikka juustoja ja hyvää leipää, syödä niitä sitten jossain meren rannalla... Kyllä ravintola-ateriatkin maistuu, mutta minusta valmiiseen pöytään pääseminen ei tosiaankaan ole ainoa tapa tuntea olevansa lomalla.
tietyn ikäisten lasten matkalla ollessa vain yöllä onnistuu... ja riippuu mitä touhutaan reissussa muuten.
nuorimpien kanssa pelaamaan pingistä tms kun vanhemmat laittautuvat illalliselle, joten ehtiihän siinä pikaiset sipaista ;)
mutta luulisi päivällä olevan vähän hankalaa jos on pienet lapset... Ellei ole jotain Bamse-kerhoa kaitsemassa :D
15, ahaa. Seksiäkö voi harrastaa vain yöllä ;)
No eipä ole tuollaista "eksotiikkaa" koettu.
Ravintolassa tai huonepalvelu.