Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sukupuolen vaikutus päänsärkyyn

22.11.2005 |

Sanotaan, että päänsärky voi johtua mm. liian vähäisestä veden juonnista, niskajäykkyydestä tai hormooniperäisistä syistä jne. Nämä hormooniperäisistä syistä johtuvat päänsäryt menevät kuulemma ohi noin puolessä välissä raskautta. Mulla oli näin ja nyt päänsärky alkanut helpottaa. Kertokaa jos viitsitte kummasta sukupuolesta teillä on ollut päänsärkyä? Siihen on kuulemma (uskomus) kummasta sukupuolesta päätä särkisi enemmän?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisessä raskaudessa päätä ei särkenyt ollenkaan (yleensä olen migreeni- ja päänäsrkyherkkä), siis todellakaan ei särkenyt, ja tyttö tuli. Nyt taas on särkenyt koko alkuraskaus ja vasta viime viikkoina (nyt rv 25) on alkanut helpottaa. Muuten kyllä samat raskausoireet joten ota tästä nyt sitten selvää kumpi sieltä tulee.

Miten päin olet kuullut kumpi aiheuttaa päänsärkyä? Itse en ole kuullut tällaista uskomusta lainkaan.

Toisaalta minulla on nyt muutenkin erilainen tilanne. Viimeksi olin alkuraskaudessa paljon sairaslomalla eli pois tästä hartoita rasittavasta näyttöpäätetyöstä. Nyt lisäksi hartoita rasittaa tuon vajaa 15-kiloisen esikoisen kantaminen joten sekin saattaa vaikuttaa minun päänäsrkyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla