Miten iPad toimii??Tarvitsenko
erillisen modeemin, mokkulan vai kuinka? Eli meilla on läppäri modeemissa kiinni mutta mites tuo iPad, tahdon ostaa mutten tajua millä systeemillä se toimii.
Kommentit (39)
Multisimiä on tarjolla vain Elisalla ja se on kalliimpi kuin datalliittymä.Halvemmaksi tulee ottaa erillinen datalliittymä ilman muita palveluja.
http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/palvelut/yhteydenpito/multi+sim
Multisimiä on tarjolla vain Elisalla ja se on kalliimpi kuin datalliittymä.Halvemmaksi tulee ottaa erillinen datalliittymä ilman muita palveluja.
<a href="http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/palvelut/yhteydenpito/multi+sim" alt="http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/palvelut/yhteydenpito/multi+sim">http://www.sonera.fi/puhelin+ja+liittyma/palvelut/yhteydenpito/multi+si…;
Itse olen harkinnut ipadia myös, tosin omaan nettiliittymää siihen tuskin hankkisin, kun kotona on supernopea langaton yhteys ja älypuhelimesta saa jaettua kaistaa muillekin laitteille, hyvin sillä pelittää ainakin läppäri joten varmaan toimisi myös tabletille...
minä käytän ipadia juuri noin. Kotona langattoman verkon kautta ja kodin ulkopuolella kännykän kautta. Meille kalliimpi, sim-korttipaikallinnen iPad olisi ollut ihan turha. Aina matkoillakin on kännykät mukana, joita voidaan käyttää langattomina tukiasemina ipadile. Tätäkin kirjoitan mökillä ipadilla. Yhteydet toimii ihan hyvin, vaikka täällä aika huono kenttä onkin (tarvittaessa vien puhelimen ulos, jotta saa paremman signaalin ja itse voin olla padin kanssa sisällä). Näin ipadin verkkokäytöstä ei tule yhtään kulujakaan, kun kotona valokuidussa sekä kännyköissä on kiinteät, rajoituksettomat maksut.
Itse olen harkinnut ipadia myös, tosin omaan nettiliittymää siihen tuskin hankkisin, kun kotona on supernopea langaton yhteys ja älypuhelimesta saa jaettua kaistaa muillekin laitteille, hyvin sillä pelittää ainakin läppäri joten varmaan toimisi myös tabletille...
minä käytän ipadia juuri noin. Kotona langattoman verkon kautta ja kodin ulkopuolella kännykän kautta. Meille kalliimpi, sim-korttipaikallinnen iPad olisi ollut ihan turha. Aina matkoillakin on kännykät mukana, joita voidaan käyttää langattomina tukiasemina ipadile. Tätäkin kirjoitan mökillä ipadilla. Yhteydet toimii ihan hyvin, vaikka täällä aika huono kenttä onkin (tarvittaessa vien puhelimen ulos, jotta saa paremman signaalin ja itse voin olla padin kanssa sisällä). Näin ipadin verkkokäytöstä ei tule yhtään kulujakaan, kun kotona valokuidussa sekä kännyköissä on kiinteät, rajoituksettomat maksut.
Ja tosi monissa paikoissa on ilmainen langaton verkkoyhteys, esim. ulkomailla hotelleissa, kuten kotimaassakin.
Applen sivuilla on loistava SUOMENKIELINEN käyttöohje, siitä tajuaa aivan daijutkin miten iPad toimii.
On toki kalliimpi, mutta voit sitten varmuudella käyttää missä vaan. Mä käytän iPadia kotona langattomassa verkossa, meillä on 100 megan Soneran kiinteä laajakaista ja sen kautta katsotaan myös tv:tä. Musta on helpointa, että iPadissa on kortti, niin onnistuu käyttäminen vaikka uimarannalla jos kännykkä ei ole mukana tms.
Mulla on iPhone ja 2kpl Macin läppäreitä joten synkronointi tms. on helppoa. Mutta mua ottaa niin pirusti päähän, että iPadiin ei saa FlashPlayeria, mikä sitten estää monen ohjelman katsomisen. Android tabletti on sinänsä aika varteenotettava vaihtoehto!
On toki kalliimpi, mutta voit sitten varmuudella käyttää missä vaan. Mä käytän iPadia kotona langattomassa verkossa, meillä on 100 megan Soneran kiinteä laajakaista ja sen kautta katsotaan myös tv:tä. Musta on helpointa, että iPadissa on kortti, niin onnistuu käyttäminen vaikka uimarannalla jos kännykkä ei ole mukana tms.
Mulla on iPhone ja 2kpl Macin läppäreitä joten synkronointi tms. on helppoa. Mutta mua ottaa niin pirusti päähän, että iPadiin ei saa FlashPlayeria, mikä sitten estää monen ohjelman katsomisen. Android tabletti on sinänsä aika varteenotettava vaihtoehto!
Itselle ei vielä kertaakaan.
Mulle sim-kortti padissa olisi ollut tuhlausta. Kortillinen ipad maksaa enemmän ja sitten vielä eriksee ostettava liittymä siihen. Ap:lla ei näyttänyt olevan ylimääräistä rahaa, joten en hänenä missään tapauksessa maksaisi tässä suhteessa turhaan.
Ap:n kantsii huomioida, että jos tätä kysyy esim. Soneran myyjältä, he toki haluavat myydä kalliimman kortillisen ipadin ja siihen vielä liittymän...
wifi-iPadilla mitään. Joko ap ostaa langattoman modeemin tai sitten simkortillisen padin.
wifi-iPadilla mitään. Joko ap ostaa langattoman modeemin tai sitten simkortillisen padin.
Ja jos ap:lla on niin vanha modeemi, ettei sitä voi käyttää langattomana, on sen päivitys joka tapauksessa ajankohtainen. Jos rahat on tiukilla, on uusi modeemi järkevämpi ja halvempi ostos kuin simkortillinen padi.
Joku sanoi ettei flash player toimi ipadissa, eli voinko silläkatsoa youtubea kuitenkin? ilman youtubea olisi aika ankeaa :) Itse jo ajattelin että ostaisin sen simkortillisen ipadin koska, meillä on elisa viihteen modeemi tietsikassa joten sitä en kai pysty vielä ainakaan vaihtamaan koska mulla on elisankin kanssa sellanen kytkykauppa joka on voimassa vielä vajaan vuoden ja muutenkin tykkään elisaviihteestä, meillä on siis siihen kuuluva tallentava digiboxi myös. Joten ymmärtääkseni jää vaihtoehdoiksi tuo simkortillinen sitten? Näköjään avltä kannattaa kysyää kun saa näin hyviä neuvoja :)
ap
Joku sanoi ettei flash player toimi ipadissa, eli voinko silläkatsoa youtubea kuitenkin? ilman youtubea olisi aika ankeaa :) Itse jo ajattelin että ostaisin sen simkortillisen ipadin koska, meillä on elisa viihteen modeemi tietsikassa joten sitä en kai pysty vielä ainakaan vaihtamaan koska mulla on elisankin kanssa sellanen kytkykauppa joka on voimassa vielä vajaan vuoden ja muutenkin tykkään elisaviihteestä, meillä on siis siihen kuuluva tallentava digiboxi myös. Joten ymmärtääkseni jää vaihtoehdoiksi tuo simkortillinen sitten? Näköjään avltä kannattaa kysyää kun saa näin hyviä neuvoja :)
ap
'
niin kyllä siinä WLAN-ominaisuus todennäköisesti on, selvitäpä asia!
ap
'niin kyllä siinä WLAN-ominaisuus todennäköisesti on, selvitäpä asia!
ja on viime vuonna ostettu.
ap
ap
'niin kyllä siinä WLAN-ominaisuus todennäköisesti on, selvitäpä asia!
ja on viime vuonna ostettu.
ap
vaihtaa halutessaan uuteen, mutta onko sen vaihdolle edes tarvetta? Mikä sen modeemin merkki ja malli on?
Ipadeissa halvemmissa malleissa on wlan ja kalliimmissa wlan+3G/4G/cellular, mallista riippuen.
Ipadissa on oma sovelluksensa youtuben videoita varten. Ja eikö toi Elisa viihde ole ns. Digiboxi verkossa? Sunhan pitäisi pystyä katselemaan myös niitä ohjelmia padilla erillisen sovelluksen kautta. Ja muitakin vastaavia sovelluksiahan löytyy. YLE areenalle on oma sovellus, samoin ruudulle...
Puhelimelle se on, mutta ei tabletille. Odotan kovasti areena-appsia.
Ja tätä padia pystyn käyttämään sekä viihteen langattoman verkon kautta että puhelimen tukiaseman kautta. Aina pääsee hyvin verkkoon vaikka olis puhelimessa huonompikin kenttä ja viihdettä pystyy myös katselemaan tällä padilla!
mää en tajua miten tuohon padiin saadaan se liittymä. Taidan ostaa samsungin ja siihen jonkun dna:n prepaidin, koska en vaan tajuu :D
järkee maksaa joku 20€/kk vaan siitä, että joskus käyttää tai kuuntelee sillä jotain spotifytä.
Sullakin näyttää vielä olevan oppimista, arvoisa 26. Jos sinä ymmärrät, niin ei se takaa, että kaikki ymmärtävät. Valitettavasti näiden monien laitteiden käyttöohjeet ymmärtää vasta sitten, kun on oppinut niitä käyttämään. Tämä koskee niin matkapuhelimia, tietokoneita kuin tablettejakin. Katsos, kun me kaikki emme tajua asianharrastajien slangia, emmekä sitä, että ohjeista puuttuu yleensä ihan perustietoja, jotka "jokainen totta kai ymmärtää sanomattakin". Ei ymmärrä.Milloinhan käyttöohjeitten laatijat ymmärtäisivät ottaa niitä laatimaan jonkun meistä täysin torveloista laitteiden käyttäjistä? Lapset ovat rohkeita kokeilijoita, mutta iän myötä' rohkeus vähenee!
pääsee iphonen liittymän kautta läppärillään nettiin...