Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei jumalauta että rakastuneena olen ollut sokea

Vierailija
26.05.2012 |

- muutin miehen perässä kauas pois suomesta, välimatka on niin pitkä ja kallis, etten pääse usein käymään

- mies eronnut ja kaksi lasta aiemmasta suhteesta, jotka tulevat joka toinen viikko

- lapset saavat tehdä aivan mitä haluavat, minä pyykkään ja siivoan jäljet

- miehellä taustalla pettämistä eli aiemmassa avioliitossa pettänyt exäänsä urakalla ja käynyt mm. huorissa. epäilen uutta salasuhdetta

Ja meillä yhteinen lapsi. Jos erotaan minulla ei siis mahdollisuutta muuttaa takaisin suomeen. Mies tietää, että olen 'jumissa'

Rakkaus todellakin tekee sokeaksi ja järki tulee peliin vasta myöhemmin. Toivon,että siskot rakkaat ette joudu samaan tilanteeseen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT!!!

Love is blind

Vierailija
2/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäisikö lapsi automaattisesti miehelle?

Onko suhteenne onneton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso TV2

NYT!!!

Love is blind

miten luulet hänen katsovat suomalaista tv 2 -kanavaa?

Vierailija
4/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et pystyisi muuttamaan Suomeen takaisin?! Vaikka lapsi olisi muslimien sääntöjen mukaan miehesi nimissä, niin varmasti saisit apua tuollaisessa tilanteessa esim. Suomen konsulaatista tai muualta jotta saisit pelastettua itsesi ja lapsesi.

Haluaisin todella, todella auttaa sinua, mutta itsekään en tiedä miten. Ikinä en kuitenkaan haluaisi naisen joutuvan alistumaan tuollaiseen, on se rakkaus joskus niin paskaa.. :(

Vierailija
5/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en voi viedä lasta pois maasta.

Vierailija
6/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rakastuit hänessä kamalasti? Miksi sanot ettei ole mahdollisuutta muuttaa takaisin Suomeen?

Vierailija
7/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuttelet miehen muuttamaan Suomeen - edes väliaikaisesti, koska "haluat kasvattaa lapsesi suomalaiseksi". Sitten eroat jos alkaa vaikuttaa siltä ettet voi luottaa mieheen.

Vierailija
8/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kertoisin tilanteesta vanhemmilleni.

Ja sitten pitäisi tehdä suunnitelma. Esim. jotkut tärkeät juhlat suomessa, ne voisi keksiä sisaruksen häät tms. Jos miehesi sanoisi ,että ei ole varaa lähteä nii sanoisit,että vanhempasi haluaa sinut niin kovasti niihin juhliin joten maksavat matkat.

Suomesta et tietenkään lapsen kanssa suostuisi enää lähtemään pois. eikä mies voisi lasta väkisinkään mukanaan viedä, paitsi siepta,mutta olisin lapsen lähellä 24/7.

Jos taas suomessa käytte muutenkin niin seuraavan kerran jälkeen sanoisin ,että haluan eron ja jään suomeen lapsen kanssa.

Vierailija
9/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinmaan lakeja. Jos perhe asuu nyt pysyvästi siellä missä asuu, niin ei ap voi yhtäkkiä lähteä Suomeen eroamaan. Se ero hoidetaan siellä ja riippuu sitten sen maan lainsäädännöstä, miten lasten huoltajuus ja tapaamiset menee.

Näistä jutuista monesti yrittää sukulaiset ja ystävät muistuttaa, mutta kuten ap totesi "rakkaus on sokea". Yleensä tuollaiset rakastuneet suuttuu silmittömästi, kun heitä koettaa toppuutella ja saada hoitamaan asiat mahdollisimman järkevästi. Sitten kuitenkin pitäisi pystyä auttamaan ja tukemaan, kun homma menee pieleen.

Usein vaan sitten ollaan siinä jamassa, että kukaan ei enää voi auttaa.

Vierailija
10/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- muutin miehen perässä kauas pois suomesta, välimatka on niin pitkä ja kallis, etten pääse usein käymään

- mies eronnut ja kaksi lasta aiemmasta suhteesta, jotka tulevat joka toinen viikko

- lapset saavat tehdä aivan mitä haluavat, minä pyykkään ja siivoan jäljet

- miehellä taustalla pettämistä eli aiemmassa avioliitossa pettänyt exäänsä urakalla ja käynyt mm. huorissa. epäilen uutta salasuhdetta

Ja meillä yhteinen lapsi. Jos erotaan minulla ei siis mahdollisuutta muuttaa takaisin suomeen. Mies tietää, että olen 'jumissa'

Rakkaus todellakin tekee sokeaksi ja järki tulee peliin vasta myöhemmin. Toivon,että siskot rakkaat ette joudu samaan tilanteeseen.

Kuulostaa normaalilta wt-suomalaisen elämänkaarelta.

Vierailija
11/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä suostu palaamaan, niin hän on se lapsenkaappaaja ja kv. säännösten mukaan lapsi palautetaan asuinmaahansa.

Että ilman todella asiantuntevia lainoppineiden neuvoja ei kannata mitään sählätä. Siinä voi todellakin menettää lapsensa.

Vierailija
12/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinmaan lakeja. Jos perhe asuu nyt pysyvästi siellä missä asuu, niin ei ap voi yhtäkkiä lähteä Suomeen eroamaan. Se ero hoidetaan siellä ja riippuu sitten sen maan lainsäädännöstä, miten lasten huoltajuus ja tapaamiset menee.

Ainakin saisi turvapaikan ettei mies heti hakkaa/tapa kun yrittää päästä karkuun.

Enhän minä näistä asioista tiedä, mutta pakko se olisi joku turvapaikka löytää jos on noin kauheassa tilanteessa.. Vai eikö mikään taho voi auttaa?

Vierailija
13/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap tulee Suomeen lapsen kanssa, eikä palauta lasta asuinmaahan, se on lapsikaappaus. Suomi joutuu palauttamaan lapsen, kun hänet tavoitetaan.

Jos sen sijaan onnistut jotenkin muuttamaan Suomeen niin, että se näyttää viranomaisten mielestä pysyvältä muutolta (vaikka miehelle se alunperin markkinoitaisiin tilapäisenä), lapsen asuinmaa on Suomi eikä häntä palauteta miehen asuinmaahan.

Jokin sellainen "isä voi nyt niin huonosti, että pitäisi olla enemmän hänen kanssaan, kun voi kuollakin, ja olisihan se hienoa, kun lapsikin oppisi paremmin sen kielen ja oltais kesän yli Suomessa", sitten asunto ja muuttoilmoitus ja lapsen asuinmaa on Suomi. Tarvitset luultavasti paikallisten apua, jotta saatte asunnon järjestettyä, jos reissun olisi tarkoitus näyttää tilapäiseltä lähtöön saakka.

Ero vasta sitten, kun lapsen olosuhteet on pysyvästi muuttuneet. Tästä olen kuullut niin, että eri maissa tulkinta on 3-6 kk. En tiedä Suomen näkemyksestä.

Vierailija
14/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen. Tietää, että siinä tapauksessa mentäisiin Suomen lakien mukaan. Jos vien lapsen suomeen ilman isän suostumusta, lapsi palautettaisiin nykyiseen maahan. Jo suomeen matkustaminen lyhyeksi ajaksi vaatii miehen suostumuksen, mitä ei anna. Ap

Vierailija
15/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääsette Suomeen, kannattaa järjestää asiat niin, että lapsen elämä kietoutuu mahdollisimman laajasti Suomeen ja suomalaiseen yhteiskuntaan, jolloin olosuhdemuutos olisi merkittävä, jos lapsi muuttaisikin takaisin isän kotimaahan.

Kannattaa harkita päiväkotia, jolloin ensisijainen kieli vaihtuu nopeasti, kun ympäristön kieli on suomi.

Tärkeää on siis saada koko perhe muuttamaan Suomeen. Pelkän äidin ja lapsen muutto ei riitä, ellei sitten mies anna lupaa tulla ja olla esim. puoli vuotta isän huonon tilanteen tms. takia. Jos tuon puolen vuoden jälkeen tulee ero, se ei enää todennäköisesti ole lapsikaappaus, mutta toisaalta varmempaa olisi hoitaa asia niin, että koko perhe asuu eron tullessa Suomessa.

Vierailija
16/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on miehen heikko kohta? Rahan peräänkö: "Täti/mikälienee voi huonosti ja on kuolemassa. Jos menemme auttamaan häntä viimeisinä kuukausina on meille tulossa testamentin myötä paljon rahaa mutta jos emme niin ei tule mitään".

Onko suku tärkeä? Siinä tapauksessa keksit jotain sukuusi muuten liittyvää. Jne.

Miehesi ei oletettavasti ymmärrä niin paljon suomea että kun teet muuttoilmoituksen maistraattiin niin teet sen pysyvänä eikä määräaikaisena. Siitä se lähtee.

Vierailija
17/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojista kyllä pidetään ko. kulttuurissa huolta.

Aloita elämäsi uudelleen ja unohda entinen. Nimittäin jos lapsesi on poika ja hänet kasvatetaan tuossa kulttuurissa niin sinä et vuosikymmenten jälkeen ole tällä pojalle tärkeämpi kuin koira tai orja. Miksi siis pysyisit siellä hänen vuokseen?

Vierailija
18/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin naurattaa nää vaikka lasta käy sääliksi, mutta te olette ansainneet kyllä ihan kaiken. Se on evoluutiota se ja tyhmyydestä sakotetaan. Teitä on turvakodit täynnä.

Vierailija
19/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tunne eri maiden lainsäädäntöjä, mutta voihan täällä olla joku joka sattuu tietämään jotain hyödyllistä. Ja ainakin voisit kokeilla hankkia suomalaisen lakimiehen selvittämään, onko sinulla mitään pakotietä tilanteesta, joko nykyisessä maassa pysyen tai Suomeen palaten.

Vierailija
20/30 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala tilanne kyllä. Monessa muslimimaassa kyllä ymmärtääkseni avioerotilanteissa lapset jäävät äidille, ainakin kaikki tuntemani eronneet muslimiäidit ovat lastensa huoltajia.

Jos liittonne on onneton niin parempi kai kuitenkin erota? Jäät sitten asumaan sinne ja luot uuden elämän lähellä lapsiasi mutta ilman miestä.

Eikö mies pästä lasta edes lomalle Suomeen?