Stutthofissa käyneitä?
Onko sinne jokin ikäraja?
Löysin sivut kyllä, mutta ei taivu Puolan kielele.
Kommentit (4)
Ehkä muistin väärin, kun jotain vanhaa keskustelua aloin pähkäillä.
tuossa aiemmassa vastauksessa :D
Sen verran rankkoja paikkoja nuo keskitysleirit varmasti kuitenkin ovat että kannattaa miettiä vähän, kuinka paljon ja millä tavalla asioista lapsille siellä kertoo. Olen myös nähnyt nuorten (juutalaisten?) itkevät vuolaasti paikan päällä eli kokemus voi tuossa mielessä olla rankka. Ja kannattaa ottaa lasten kanssa huomioon myös heidän käytökseen eli kunnioitetaan toisten surua ja kuolleita samaan tapaan kuin hautausmaalla.
tuossa aiemmassa vastauksessa :D
Sen verran rankkoja paikkoja nuo keskitysleirit varmasti kuitenkin ovat että kannattaa miettiä vähän, kuinka paljon ja millä tavalla asioista lapsille siellä kertoo. Olen myös nähnyt nuorten (juutalaisten?) itkevät vuolaasti paikan päällä eli kokemus voi tuossa mielessä olla rankka. Ja kannattaa ottaa lasten kanssa huomioon myös heidän käytökseen eli kunnioitetaan toisten surua ja kuolleita samaan tapaan kuin hautausmaalla.
Juuri äsken näytin videon pojalle. Itse tiedän etten pysty tuonne menemään. Poika on kiinnostunut historiasta ja lukenut paljon, mutta juuri sitä vähän pähkäilen voiko kokemus olla liian rankka. Lukeminen ja kuvien katselu, kun kuitenkin on eriasia kuin paikalla käyminen.
muistelen että olen jopa Auschwitzizza nähnyt lapsia aikuisten mukana niin miksei sitten Stutthofissakin.