Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni väittää että isäpuoli kosketellut sopimattomasti.Miten luotettavasti

Vierailija
26.05.2012 |

voi 8-vuotiaan juttuihin luottaa?En ole vielä puhunut miehelle mitään,en vaan voi uskoa.Voiko lapsi käsittää väärin tuollaisia juttuja?Tai sepitellä huvin vuoksi?Meillä siis esikoiseni ed. suhteesta ja yhteisiä lapsiakin on, mieheni maailamn kiletin.En tiedä mitä ajatella nyt

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaa monesti pikkuhiljaa.

Meillä ei isä koske 8. v, lapsen paikkoihin eikä edes suihkuta häntä, vaan lapsi on hoitanut ne pesut itse noin nelivuotiaasta ja tukanpesut kuusivuotiaasta ja käy itsenäisesti suihkussa. Siis kun osasi pyyhkiä peffansa, niin alapäänsäkin pesi itse. Samoin lasten alapaiden asiat (hiivaa tai pissatulehdus) hoidan minä, isä menee noloksi ja sanoo että menepäs äitis luo. En pitäisi millään lailla normaalina, että isä suihkuttelisi tuon ikäisen tytön alapäätä.

Kovasti ulospäin kiltti mies oli myös mummoni eno, josta vasta kuolemansa jälkeen paljastui, että säännölleen raiskasi 11-16 v. tyttäriään. Ja silleen se pikkuhiljaa alkoi sekin, kauhu kotona, luottamuksesta ja "vähän leikitään kutitusleikkiä". Ja entäpäs se itävallan pedofiili-isä, joka vangitsi tyttärensä kellariin? Tajusikos hänen vaimonsa yhtään mitään?

Aiotko olla yhtä tyhmä?

Usko lastasi. Ja ajattele muitakin lapsiasi. Koita jututtaa häntä, kerää todisteitä, älä jätä miehen kanssa kahden kesken, lähde lapsen kanssa vaikka matkalle jonnekin, niin ettei mies tule mukaan. Lapsi uskaltaa kertoa lisää, kun se tekijä ei ole paikalla ja hän kokee olevansa turvassa.

Sossu ei sitten ole lapsen apu, vaan rikosilmoitus on tehtävä ihan ensin, mutta kerää ensin todisteita epäilysi taakse. Sun on saatava lapsi omin sanoin kertomaan missä tilanteissa noita juttuja tapahtuu. Anna lapsen puhua. Miehelle en puhuisi, koska ehtii valmistella kymmenen hyvää selitystä.

Vierailija
82/114 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi myös kiva tietää miten tämä asia on edennyt...

Tänään muuten poikani huusi kovaan ääneen pihalla: Äiti tappaa! Äiti tappaa!

Joo... eli siis olin kantamassa poikaa sisälle kun ei muuten totellut, jostain syystä on ruvennut sanomaan tollasissa tilanteissa noin. Hyttysiä me ollaan tapettu, voi olla että joskus on voinut vahingossa vähän sattua kun olen kantanut poikaa kun ei ole totellut...

Tämä oli siis vain esimerkki siitä millaisia juttuja lapsilta välillä tulee.

Tosin poikani on 3 vuotias. 8 vuotias on ihan eri asia, mutta lapsi kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle et puhu mitään.

Olin juuri koulutuksessa jossa olivat kertomassa nämä asiantuntijat jotka tutkivat hyväksikäyttötapauksia.kertoivat tapauksesta joka näin lapsen suulla kerrottuna tuntui aivan todelta,mutta todellisuudessa mitään hyväksikäyttöä ei ollut tapahtunut.Ammattilaiset poliisin pyynnöstä kyllä tutkivat,osa tietysti jää selvittämättä

Vierailija
84/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa,ettei lasta saa sitten tentata eikä laittaa sanoja suuhun.Ainoastaan kysyä kerro lisää jne

Vierailija
85/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ammattilaiset tekee paljon virheitä niin mihin perustat sen jos oma äiti kyselee? Eikö ole lapsen kannalta luonnollista, että juuri oma äiti kyselee!!! Vieraalleko lapsen pitää ensitöikseen puhua??

Itse ainakin ihan rauhallisesti kyselisin miten ja milloin ja mitä puhuttiin. En kylläkään kommentoisi mitenkään, koska tärkeää on juuri äidin tietää faktat voidakseen päättää jatkosta.

Äläkä pelkää elämäsi murentumisesta siilä jos kaikki on totta niin myöhemmin tulisi perheeseesi katastrofi!

Vierailija
86/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoiko lapsi itse, että miehesi koskettelee "sopimattomasti", eli siis hän sanoi sen niin, että tulkitset lapsen tajuavan, ettei ole sopivaa?

Oliko kyse suihkuttelusta vai jostain muusta?

Minulla on 8-vuotias tyttö, ja vaikka hän aika usein itse käy suihkussa, on minun välillä pidettävä huoli, että pylly tulee kunnolla pestyä. Alapään suihkuttaminen kutittaa todella ja välillä se menee ihan hervottomaksi kikatteluksi. Voisin hyvin kuvitella lapseni sanovan esimerkiksi isälleen, että äiti kun suihkuttaa, niin se kutittaa pimpistä. Ja toisaalta me käymme koko perhe yhdessä saunassa, joten isäkin suihkuttelee välillä lasta. Tuon (ammattitaidottoman?) opettajan analyysin mukaan perheessämme on vissiin jotain perustavanlaatuisia ongelmia ja minä vähintään sairas ihminen, mutta usko pois, olemme ihan normaali onnellinen perhe.

Toisaalta uskon ihmisen intuitioon. Jos sinulle oikeasti tulee mieleen sellainen mahdollisuus, että tuossa voisi olla jotain perää, niin silloin se kannattaa tarkistaa. Mutta älä hysterisoi tilannetta.

Ja ilman muuta, jos vastaus ensimmäiseen kysymykseeni on myöntävä, niin silloin hälytyskellojen pitää todella soida.

Vierailija
87/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ei ole täynnä pedoja.

Yllättyisit, jos kaikki "kivan sedän/enon/naapurin/tms" sopimattomat koskettelut tulisivat ilmi.

Minun kanssa "kutitusleikkiä" sormet ties missä sisällä leikki lastenvahti, kun olin n. 4-5-vuotias. 9-vuotiaasta lähtien sitä teki sukulaismies (tämä ei tosin jäänyt mihinkään kutitteluun).

Vierailija
88/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka alueellanne vastaa lasten SERI-tutkimuksista eli tekee tutkimukset, kun epäillään lapsen joutuneen seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Niitä tutkimuksia tehdään mm. joissakin sairaaloissa. Mielestäni perheneuvola ei välttämättä kuulosta oikealta paikalta. Missään nimessä älä itse kysele lapselta äläkä mieheltä mitään vaan anna ammattilaisten hoitaa asia, ettei sen selvittäminen vaikeudu.

Vierailija
89/114 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan kun siskoni 6-vuotias tyttö silmät suurina selitti kuinka isovanhemmilla ollessaan 'pappa käy aina öisin kutittelemassa häntä'. siitä sitten seurasi aikamoista kalapaliikkia..

papalla oli, ja on edelleen, tapana kutitella lapsenlapsia kainaloista ja vatsasta. kun tytöltä kyseltiin enemmän tuosta papan kutittelusta, hän selitti papan kutitelleen häntä kainaloista - ja myöhemmin myönsi ettei pappa nyt ihan oikeasti käy öisin häntä kutittelemassa.

Mietin vain tuossakin tilanteessa, että kyllähän lapset kaikenmoista läpättävät. tosissaan tuollaiset jutut pitää tietenkin ottaa, mutta toisaalta myös selvittää asia perinjuurin, ettei viaton aikuinen joutuisi ristiinnaulittavaksi.

Vierailija
90/114 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko asiaan tullut selvyyttä?

Vierailija
91/114 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi joku keksisi näin sairaan jutun

yleensäkään en provoja ymmärrä, eikö äideillä ole muuta tekemistä kuin keksiä tarinoita..

nimenomaan siksi, että on sairas pedofiili, ei mikään mamma. Usko tai älä, mutta tällä palstalla pyörii paljon muitakin kuin äiti-ihmisiä.

Tosin palstapedon tarinoissa nämä seksuaaliset lapsoset ovat käsittääkseni yleensä toisella kymmenellä...? Että sikäli ap:n tarina ei välttämättä ole tuon rasvakouran näppäimistöstä.

Vierailija
92/114 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaali- tai väkivaltaväritteisistä asioista..

Tulisi lapsen antaa puhua kaikki sellaisena kuin puhuu. Lapselta ei saisi kysellä mitään. Kaikki kysymykset ja vastauksiin reagoimiset ovat usein johdattelevia. Joten jos ja kun asiaa on lopulta selvittelemässä ammattilaiset ei vastaukset ole enää luotettavia. Kaikki jo aiemmin kysytyt kysymykset menettävät merkityksen/totuudellisuutensa. Lapselle voi enintään sanoa: kerro siitä, ja tärkeää olisi heti mahdollisuuksien mukaan kirjata ylös mitä lapsi on kertonut, missä juttelu on tapahtunut/minkälaisessa tilanteessa, mitä on edeltävästi tehty ennenkuin lapsi on aloittanut juttelun.

On hyvin harvinaista, että lapsi aloittaa sponttaanisti näihin asioihin liittyviä asioita juttelemaan. Usein ensimmäisenä kuulijana on luottoihminen, joka toki luonnollisesti kysyy kaiken tietääkseen enemmän. Mutta silloin asia voi monimutkaistua ja oikeasti heikentää merkittävästi oikeuden toteutumista lapsen eduksi.

Toivon, että ap:n tapauksessa on kyse ns väärästä hälytyksestä. Asiahan on pakko selvittää, mutta kysyisin ilman muuta vaikka perheneuvolasta apua siihen miten asiaa selvitetään.

Jos siis joskus törmäät vastaavaan tilanteeseen yritä pitää maltti ja reagoida mahdollisimman neutraalisti lapsen kertomukseen. Tämä on vaikea taitolaji.

Vierailija
93/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa yrittää saada ap:n vakuuttuneeksi siitä, että mies ei ole tehnyt mitään? Ettehän te voi mitenkään tietää, mitä on tapahtunut. Mistä se suihkuttelujuttukin tuli, ap jo totesi, että ei tyttö ja isäpuoli käy suihkussa yhdessä edes. Jos ap:n mies onkin käyttänyt tyttöä hyväksi, niin te nyt saatte miehen hylkäämistä pelkäävän ap:n vakuuttelemaan itselleen, että mitään ei ole tapahtunut, ja hyväksikäyttö vain jatkuu ja tytölle voi käydä kuten minulle, eli päätyy mielisairaalapotilaaksi useampaan otteeseen. Totta on, että ei voi tietää myöskään, että mitään olisi tapahtunut, mutta ei tuota voi jättää selvittämättä. Ja mieheltä kysyminen ei ole paras ratkaisu, koska miksi ihmeessä se mitään myöntäisi jos jotain on tapahtunut, varsinkin kun ap itsekin haluaa elää siinä uskossa, että syytä huoleen ei ole? Ei tässä nyt ap:sta ole kysymys vaan hänen lapsestaan, jonka pitäisi olla etusijalla eikä tämän miehen.

Vierailija
94/114 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen tästä ketjusta ilmoituksen kuitenkin poliisille.

ei tälläistä asiaa voi vaan jättää!!!

joten ap ota yhteyttä

Vierailija
95/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut asiaan mitään uutta tietoa???

Mitä olet asian eteen tehnyt?

Vierailija
96/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä vaikuttaa ap:n vastauksien perusteelta samanlaiselta provolta, joka oli täällä viikkoa-pari sitten. Harmittaa kun en muista, mistä oli silloin kyse (joku outo ja erikoinen ihmissuhdetilanne kuitenkin), mutta ap siinäkin vastaili vain harvoihin kommentteihin ja ihan samoilla sanoilla kuin nytkin.

Vierailija
97/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheessä on suuria ongelmia muullakin tasolla. Lapsi on todella jäljessä kehityksestä, jos tuossa iässä ei tiedä, että tuollainen koskettelu on väärin. Eikä terve lapsi todellakaan pyydä äidiltään tuollaista, ei yksinkertaisesti kehtaisi. 8-vuotias ymmärtää aika paljon. 4-vuotiaalta sielä saattaisi tuollaista puhetta tullakin, mutta sekin on harvinaista. 2-3 -vuotias on avoin.

todella jäljessä kehityksestä tuolla perusteella mitä ap tänne kirjoitti?

Ja että 2-3v on avoin..Sunko 2v tollasia juttelisi?Taitaa olla todella edellä kehityksestä!Tai sit mun 2v tosi jäljessä.

Tulipa paha mieli ap:n puolesta harvinaisen epäempaattisesta viestistäsi, toivottavasti et opeta ainakaan mun lapsia ikinä.

Vierailija
98/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä vaikuttaa ap:n vastauksien perusteelta samanlaiselta provolta, joka oli täällä viikkoa-pari sitten. Harmittaa kun en muista, mistä oli silloin kyse (joku outo ja erikoinen ihmissuhdetilanne kuitenkin), mutta ap siinäkin vastaili vain harvoihin kommentteihin ja ihan samoilla sanoilla kuin nytkin.

tarkoitan sitä, että ap vastaili epäilyttävän harvoin. Tuli sellainen vähän karmiva fiilis, että se tirkistelee niitä vastauksia.

Yleensä kun on jokin herkkä ketju, niin ap oikeutetusti suuttuu ilkeilystä, korjaa heti väärinkäsitykset, täsmentä jne. EIkä tarvi olla herkkäkään ketju, ihmiset suuttuu jo siitä, jos jogurttiketjussa joku väittää että viiliä on syöty.

Hmm....

Vierailija
99/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut asiaan mitään uutta tietoa??? Mitä olet asian eteen tehnyt?

Minusta provot taas on enemmän niitä jotka kyttäävät ketjuaan ja nostelevat sitä koko ajan kommentoimalla uutta.Vois luulla että IRL jos tilanne päällä, muutakin tekemistä kuin väijyä netissä 24/7 etenkin jos äiti-ihminen jolla useampi lapsi..

Sinänsä ottamatta kantaa tähän tapaukseen.

Vierailija
100/114 |
27.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut asiaan mitään uutta tietoa??? Mitä olet asian eteen tehnyt?

tarkoitan sitä, että ap vastaili epäilyttävän harvoin. Tuli sellainen vähän karmiva fiilis, että se tirkistelee niitä vastauksia. Yleensä kun on jokin herkkä ketju, niin ap oikeutetusti suuttuu ilkeilystä, korjaa heti väärinkäsitykset, täsmentä jne. EIkä tarvi olla herkkäkään ketju, ihmiset suuttuu jo siitä, jos jogurttiketjussa joku väittää että viiliä on syöty. Hmm....

paitsi nuo pari jotka väitti jälkeenjääneeksi sitä lasta.Mut minusta ihan asiallisena muuten pysyi keskustelu.Täälläkin ap:ta huhuillaan, kiinnostaa miten tässä kävi

-utelias-