Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidin pitää aina joustaa kun lapsi sairas

Vierailija
26.05.2012 |

Lapsi kipeenä ja äiti joutuu olemaan poissa töistä. Isät varmasti ovat paljon tärkeimmmmissä hommissa!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis todellakaan voinut just nyt olla pois, vaikka vesilasiin ei vielä kuoppaa jääkään. Parin viikon päästä taas voi ehkä.

Vierailija
2/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin toivoisin kyllä että mieskin joskus tarjoutuisi olemaan kotona, edes puoli päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä ollaan oltu kotona sairaan lapsen kanssa aika tarkkaan puoliksi. Ja tilanteen mukaan siten, että jos jommalla kummalla on jotain tärkeää niin voidaan vaihtaa hoitajaa sitten vaikka kesken päivänkin.

Vierailija
4/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvullako se ap elää? Nyrkin ja hellan välissä tottelevaisena pikkuvaimona? Ilmota sille miehenkuvatukselles, että tästä lähtien se alottaa sairaan lapsen kanssa ja on ainakin kaksi päivää kotona, sitten mietitte mitä teette, jäätkö sinä vielä päiväksi vai maksaako miehesi hoitajan kotiin. Ilmoitat hyvin selkeästi, että sä et aio enää lapsen sairastamiseen puutua.

Vierailija
5/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menoja sovittu ko. päiväksi. Aika tasan taitaa mennä poissaolot. Joskus jos kummallakin on tärkeitä menoja sovittu niin mummi hoitaa lasta.

Meillä kolme lasta joten pahimpaan sairasteluaikaan joutuu joskus ihan tosissaan sumplimaan miten hoito järjestetään. Mummia ei viitsitä käyttää jos on esim. vatsatauti tai jos lapsi on todella kipeä, tällöin on paras saada levätä kotona.

Meillä molemmilla onneksi työnantajat jotka eivät katso pahalla jos joutuu olemaan kotona sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
6/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee puoliksi. Ei se niin ole,että äidin pitää aina joustaa. Ihan perheiden oma valinta kuka joustaa..

Vierailija
7/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin äidit aina joustavat ja hoitavat lapsiaan ;)

Vierailija
8/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on paljon useammin pois töistä, jos lapsi sairaana. Ja töissä miehiltäkin tulee aina silloin tällöin saikkulappuja lapsen sairastamisen vuoksi, eli ei se tosiaan ole aina äiti.

Vierailija
9/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä lapsia tehdä. Kyllä meillä isä joustaa ihan yhtä paljon kuin äitikin. Ja molemmat tekevät mielestään tärkeää työtä, aika tylyä omaa työnantajaansa kohtaan väittää, että miehen työ on tärkeämpää kuin omansa.

Vierailija
10/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pystyn tekemään työni etänä kun taas mies ei voi.

Vierailija
11/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla on vaikea ymmärtää aloituksta?

Kertoisiko aloittaja tai joku muu näin ajatteleva, että MIKSI ISÄ EI JÄÄ KOTIIN SAIRAAN LAPSEN KANSSA EDES SILLOIN, VAIKKA HÄN SAISI NIILTÄ PÄIVILTÄ PALKAN?

Meillä oli täysin itsestään selvää, että se oli isä, joka jäi kotiin sairaan lapsen kanssa. Hän sai niiltä päiviltä palkan, minä olin "vain" opiskelemassa.

Vierailija
12/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu AP vain omasta perheestäsi.

Vierailija
13/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei koskaan ole laskettu rahoja siinä tilanteessa kun lapsi on ollut sairas. Eikä mietitty kummalla on tärkeämpi työ/työtehtävät.

Lapsen kanssa on ollut kotona se, jota lapsi eniten sairaarana kaipaa eli äiti.

Vierailija
14/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useammin lapsen kanssa kotiin, koska hän pääsee helpommin lähtemään töistä. On sellaisessa duunissa, että hommat hoituvat "omaan tahtiin" eikä tarvita tuuraajaa.

Minä en pääse lähtemään niin helposti, varsinkin jos olen koneen puikoissa, koska tarvitaan joka tilalleni.

Vierailija
15/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lähinnä siksi, että isä on tekemisissä koneiden, äiti ihmisten kanssa työssään.

Vierailija
16/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin äidit aina joustavat ja hoitavat lapsiaan ;)

Kyllä meilläkin menee ihan puoliksi.Mutta ei tuota sairastelukautta nyt niin kauan kestä, ainakin meidän lapset on olleet jotakuinkin eskarista lähtien lähestulkoon terveitä.

Vierailija
17/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen alalla jossa vähemmän ongelmia poissaolosta. Mies on hammaslääkäri, minä teollisuudessa töissä. Moni työpaikkani miespuolinen on useimmiten lapsen sairastaessa poissa ja vaimo töissä.

Vierailija
18/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi sairastaa, itse en työni takia voi vaan lähteä käppäileen himaan.

Samoin meillä myös lapsen hoitoon meneminen määräytyy miehen työvuorojen mukaan.

Vierailija
19/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin epämiellyttävä työ, että käytän kaikki tilaisuudet hyväkseni olla sieltä poissa.

Vierailija
20/24 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme