Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En puhu kuin muut ihmiset, käytän outoja rakenteita yms

Vierailija
25.05.2012 |

Musta tuntuu aina uudessa seurassa tosi typerältä, koska jostain syytä puhun tosi oudosti. välillä tuntuu ettewn vaan ilmaise itseäni yksinkertaisesti ja selkeästi, kuten muut, vaan käytän outoja sanoja ja rakenteita.. En todella tiedä mistä tämä johtuu, mutta ärsyttää kun tuntuu että vaikeuttaa kommunikointia. Muutenkin on sellainen olo, että mulla on erilainen huumorintaju kuin monilla. Tämä tuli mieleen kun olen vaihtanut työpaikkaa ja pitäisi löytää kavereita. Jos keskustelenen kopeatempoisesti ongelma ei ole niin iso kin yhden repliikin lau,assa..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koulutuksessasi tai taustassasi jotain, joka voisi erottaa sinut useista tapaamistasi ihmisistä? Minustakin tuntuu joskus tuollaiselta, mutta yhdistän sen useimmiten esim. koulutustasoeroihin.

Vierailija
2/14 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan johtuis siitä, et itestä vaan tuntuu siltä. Tai ootko ujo? Jos jännittää, voi alkaa puhua oudosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntuu joskus tosi oudolta, kun puhuu niitä outouksia ja vähän kuin kolmannessa persoonassa tarkkailee itsekin itseään ja kuuntelee ja ihmettelee, kun suusta tulee asiat jotenkin oudosti ulos.

Mulla oire liittyy sellaisiin tilanteisiin, joissa jännitän, tosin se jännitys ei tunnu miltään, eikä se puhe ole sellaista jännittyneen ihmisen sönkkäystä vaan juuri sellaista pikkaisen väärien sanojen käyttöä tai liian monimutkaisia lauseita. Voin tietty olla väärässäkin mutta kun en muutakaan keksi, niin olen näitä tilanteita tulkinnut siten, että mulla se jännitys oireilee tuolla tavalla. JOtenkin tuntuu, että se on ylikiihtymystä, siis jotain ihan aivoaineenvaihduntatasoin fyysistä juttua, joka sitten ilmenee outoina ilmauksina ym.

Onpa hienoa jos on kohtalotoveri, olkoonkin että sun juttu voi toki johtua ihan muusta.

Pahinta siinä on ne varautuneet ja kummalliset ilmeet, joita nousee ihmisten kasvoille. Sit alkaa jo tosiaan mennä ihan senkin vuoksi sanoissa sekaisin ja sit ei ainoastaan puhu vähän outuja vaan alkaa myös takellella. Kyllä on aina tooosi voittajafiilis sosiaalisissa tilanteissa :D

Vierailija
4/14 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sie savolainen??

Vierailija
5/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitan ottaa sen rikkautena, sillä moni on sanonut, että nimenomaan kirjoituksiani on erityisen mukava lukea. Ne ovat kuulemma mukaansa tempaavia, hauskoja ja lennokkaita. :)

Joskus olen haaveillut kirjoittavani kirjan kunhan lapsoset kasvavat, tosin tartteis hiukan tuota kielioppiakin treenata lisää kun on päässyt kouluajoilta unohtumaan.

Vierailija
6/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ulkopuolisena tarkkailen kuinka pitkä lause lopulta kietoutuu loppuun asti. Aina jutun sisältö ei ole selkeä tai naseva kuten toivoisin.

Vierailija
7/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimerkki?

On mahdollista, että liioittelet tuota ongelmaa, ja jännityksen takia vain tarkkailet itseäsi niin kriittisesti, että kaikki alkaa kuulostaa oudolta. Ihmiset varmaan korkeintaan aistii, että sinua jännittää, eivätkä niinkään pidä sinua erityisen outona. Tietty sekin on mahdollista, mutta se taas voi johtua siitä, että olet jollain lailla poikkeuksellinen, esim. älyn suhteen, ja yhdistettynä huonoon itsetuntoon se aiheuttaa outouden vaikutelman.

Vierailija
8/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännitän vieraitten ihmisten kanssa puhumista. Ääni muuttuu kamalaksi piipitykseksi ja lausun jotkin kirjaimet ihan omituisesti!

Minulta usein kysytään että "mistä maasta olet kotoisin" tai "kauanko olet asunut suomessa ". Jotkut olettavat heti että olen virolainen kun kuulemma puhe ei kuulosta suomalaiselta. Mutta ihan 100% suomalainen olen! Jännitys vaan tekee minut ihan idiootiksi.

Ehkä pitäisi alkaa esittämään ulkomaalaista niin ei pidettäisi ihan tyhmänä.

Vierailija
9/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun aloin popsia tyroksiinia. Samoin se pöljä jännittynyt olo jäi pois. Liittynee jotenkin lisämunuaisiin/kortisoliin tms.

Olin muutama viikko sitten töihin liittyvässä haastattelutuokiossa ja ihmettelin sen jälkeen miten spontaanisti kaikki meni. Tavallisesti tällaisia tilanteita varten on pitänyt suunnitella ja sitten jättää paljon asioita kertomatta kun pelottaa että sanat menee sekaisin.

Vierailija
10/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele vaikka niin, että jos ei joku ota aikaa nähdäkseen oikeasti ja inhimillisen lempeästi sitä mitä olet, niin ei sellainen ole sitten sinun arvoisesi. Eli jos vaikka sekoiletkin sanoissasi tai muuta, niin mitä sitten! Olet ihminen. On se nyt jos lauserakenteidenkin pitäisi olla tavallisissa ääneen puhutuissa keskusteluissa jotakin huipputasoa. Pidänkin sitten sellaisessa seurassa oikein mielelläni pääni kiinni.

Vierailija
11/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullakin ollut/on tuota, ja sen takia olen joskus kokenut, että minua pidetään tyhmempänä kuin olenkaan. No sittenpä pitävät jos pitävät. En tosin tutkistusti ole tyhmä alkuunkaan, vaikkei se nyt tässä pointti ollutkaan. Minä pidän ääneen huutelematta aidosti tyhminä sellaisia ihmisiä, jotka tuomitsevat hyvin hyvin äkkinäisesti ja surutta muita lokeroihin, vaikka nyt sitten tällaisen piirteen tai ihan minkä tahansa muun pienenkään tapetista erottumisen vuoksi. Eikä siinäkään mitään vikaa, jos ihminen sulautuu mukautuvasti tapettiin, mutta tietänette mitä tarkoitan. :) Suvaitsevuutta, myös sitä omaa itseä kohtaan!

12

Vierailija
12/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullakin ollut/on tuota, ja sen takia olen joskus kokenut, että minua pidetään tyhmempänä kuin olenkaan. No sittenpä pitävät jos pitävät. En tosin tutkistusti ole tyhmä alkuunkaan, vaikkei se nyt tässä pointti ollutkaan. Minä pidän ääneen huutelematta aidosti tyhminä sellaisia ihmisiä, jotka tuomitsevat hyvin hyvin äkkinäisesti ja surutta muita lokeroihin, vaikka nyt sitten tällaisen piirteen tai ihan minkä tahansa muun pienenkään tapetista erottumisen vuoksi. Eikä siinäkään mitään vikaa, jos ihminen sulautuu mukautuvasti tapettiin, mutta tietänette mitä tarkoitan. :) Suvaitsevuutta, myös sitä omaa itseä kohtaan!

12

... ja vaikka itse olen omituisten puhuja, tajuan täydellisesti, miksi ihmiset tuijottavat oudosti kun alan puhua oudosti. Puhetilanne on spontaani ja siinä asiat tapahtuvat nopeasti. Pitäisi olla naamahalvaus, jotta voisi pidättäytyä aina kulmakarvojen kohoamiselta tai otsanrympistymiseltä kun joku esittää tai puhuu vaikeita.

Mä en lähtisi hakemaan keskustelukumppaneista vikaa. Komppaisin sitä joka puhui kortisolista ja tyroksiinista.

12 tuntuu juuri sellaiselta ihmiselta että jos puhuu niin kuin kirjoittaa, niin mulle tulisi hänen seurassaan epämukava olo. Ihme jeesustelua ja omituisia sanavalintoja. Tollaiset juhlavat tietänet-potentaalit saa jopa mut juoksee toiseen suuntaan, vaikka itsekin puhun oudosti, mutten sentään tollai pompöösisti. :D

Vierailija
13/14 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisko sulla olla skitsotyyppinen häiriö?

Tästä mt-diagnoosista kannattaa AINA lähteä ihan ensimmäisenä liikkeelle. oli kyse vaikka kaduylla kompastumisesta

Entä ssulla kyselijä, voisko sulla olla diagnoosina psykpoaattinen narsisti, nehän tykkää mitätöidä ja näyryyttää muita, jotta oma minäkuva olisi muita ylempänä

Vierailija
14/14 |
26.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp, haluaisin kans tietää Miksi niin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän