Lääke+alkoholi kysymys, voisko joku suomentaa
Kun pakkausselosteessa luki kutakuinkin näin: älä käytä diformin retardia jos käytät runsaasti alkoholia... Tarkoittaako sitä, että jos juon tänään alkoholia vaikka pullollisen viiniä, niin en saisi tänään ottaa ko lääkettä? Vai mikä on runsasta? Vai nielenko menemään vaan?
Kommentit (13)
Pullo viiniä on paljon. Lasillinen ei.
Lääkettä määrätään kakkostyypin diabetekseen, joka suurimmaksi osaksi johtuu ylipainosta. Et siis ole onnistunut laihduttamaan ajoissa, sinulle on puhjennut kakkostyypin diabetes.
Ja tämän lisäksi olet alkoholin ongelmakäyttäjä, jos juot pullollisen viiniä, etkä ymmärrä, että se on runsasta alkoholinkäyttöä.
Huhhuh.
eli en siis ota tänään. Mun mielestä kyllä pullollinen viiniä on aika vähän, kunlo kestänee varmasti n.6-8 tuntia. En tule siitä edes humalaan tuossa ajassa.
Mitä kamalaa siinä on? Ei kai sun kuitenkaan oo tarkotus paketillista nappeja vetää viinan kanssa. Yks lääke sinne tänne...
vain huolestasi ja ei, minulla ei ole ylipainoa ja minulla ei myöskään ole alko-ongelmaa. Käytän alkoa n. 5x vuodessa. Minusta 5 pulloa viiniä vuodessa on aika vähän. Mutta kiitos vaan huolestasi :)
Mitä kamalaa siinä on? Ei kai sun kuitenkaan oo tarkotus paketillista nappeja vetää viinan kanssa. Yks lääke sinne tänne...
huumaavia lääkkeitä vaan diabeteslääkkeestä kysymys, joka estää maksan omaa sokerintuotantoa. Että ei nyt varmastikaan vaikuta humaltumiseen millään muotoa, luulisin. Siinä varmaan on pelko, että sokeri laskisi liian alas? Tietääkö joku, miksi tuota lääkettä ei saisi ottaa alkon kanssa?
ap
Harvemmin kuitenkaan mitään vaaraa on kohtuullisesta alkoholinkäytöstä. Tietenkin ensisijaisesti otat lääkkeen ja jätät alkoholin ottamatta eikä toisinpäin. Jos et pysty pysymään siinä kohtuullisuudessa. Sanoisin että viiniä voisi juoda kaksi, korkeintaa kolme annosta.
Alkoholi lamaa maksan toimintaa ja jos tuo lääke vaikuttaa myös niin, että varastosokeria ei vapaudu maksasta, niin kaipa tuossa sitä verensokerin liiallista laskemista haetaan.
verensokeri voi laskea liian matalalle.
kun tässä nyt grillaamaan ollaan alkamassa ja jos vielä ennen nukkumaan menoa syön jotain, niin voisin ihan hyvin ottaakin lääkkeen?
ap
Kyllähän nyt lääke on aina ensisijainen.
kyllä pullollinen vinkkua on PALJON! Vähän on ehkä 1-2 lasillista.