Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähänkö epäreilua, että lapsen rinnakkaisluokka

Vierailija
25.05.2012 |

lähti leirikouluun, mutta mun lapsen luokka ei voinut semmoista järjestää, koska joka vuosi on ollut eri opettaja, eikä kukaan ole sellaista alulle laittanut, kun on tietänyt olevansa vain vuoden.

Kuka teillä on ollut se leirikoulun tärkein järkkääjä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluat lapsesi leirille, niin sun pitäisi sitä asiaa ajaaa eteenpäin eikä odottaa, että koulu hoitaa kaiken.

Vierailija
2/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sä haluat lapsesi leirille, niin sun pitäisi sitä asiaa ajaaa eteenpäin eikä odottaa, että koulu hoitaa kaiken.

enpä tiennyt. Muut leirit kyllä lapsen kohdalta hoidan itse, mutta leiriKOULU..

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa asioita vaan kantsii olla itse aktiivinen. Kaikki opet eivät ole kiinnostuneita ja jos vanhemmatkin ovat patalaiskoja niin sitten ei voi kuin kateellisena katsoa naapuriluokan retkiä.

Vierailija
4/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten heillä pitäisi olla itressi rahojen keräämiseenkin.

Vierailija
5/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuskin se opettajakaan sitä alkaa järkkäämään. Meillä on aina kysytty halutaanko ja kuinka paljon halutaan osallistua jne. Toisissa luokissa on ollut ns. parempia vanhempia ja ovat mielellään alkaneet keräämään rahaa ja tekemään leirikoulun eteen jotain ja silloin opettajankin on pitänyt osallistua asiaan. Sitten on niitä vanhempia, jotka eivät suostu mihinkään, jos pitää maksaa jotain tai tehdä itse jotain. Jos tuollaisia sattuu enemmän samalle luokalle, niin luokkaretkelle on lähdetty omilla pyörillä ja koululta saatu evääksi sämpylät.

Vierailija
6/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kysytty halutaanko ja kuinka paljon halutaan osallistua jne.

niin ei vanhemmatkaan sitä kyllä pysty järjestämään.

Meillä ei ole kukaan opettaj edes ottanut puheeksi, etä haluiskos joku alkaa puuhaamaan leirikoulua.

Vierailija
7/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kai itse leirin järjestämiseen?

Vierailija
8/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan opettaja ei ole ottanut edes puheeksi leirikoulua... Ehkä olis kannattanut avata suu ja alkaa puhumaan asiasta, niin nyt ei tarttis olla kateellinen. IHan varmana opettaja alkaa ajamaan asiaa, jos te vanhemmat olette myös valmiita tekemään jotain sen eteen.

Vierailija
9/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kysytty halutaanko ja kuinka paljon halutaan osallistua jne.

niin ei vanhemmatkaan sitä kyllä pysty järjestämään.

Meillä ei ole kukaan opettaj edes ottanut puheeksi, etä haluiskos joku alkaa puuhaamaan leirikoulua.

Miksi opettajan pitää olla halukas omalla vapaa-ajallaan ja ilman palkkaa järjestämään muiden lapsille leirikoulua?

Vierailija
10/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina yksi ysiluokka pääsee vuorollaan leirikouluun, ystävyyskaupunkiin. Joka kolmas vuosi ne leirikoulut on meidän kaupungissa, jolloin niitä ulkomaisia luokkia tulee Suomeen eli joka kolmas vuosi yksi ysiluokka saa olla leirikoululla isäntinä.

Vierailija
11/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myös valitsimme paikan ja ajan, toki keskustelimme opettajien kanssa. Mutta kyllä kaiken työn rahojen keruusta, paikan varaamisesta, ohjelmasta ja jopa bussinvuokran hoiti vanhempain toimikunta.

Päätös leirikoulusta tehtiin vanhempain illassa, erään äidin ehdotettua asiaa ja keskustelun jälkeen.

Vierailija
12/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sun iki ihana pikku jani riitta ei päässyt leirikouluun.

Vierailija
13/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sitten järkkäävät leirikoulun, ei ope, ei koulu. Valitan, niin se taitaa olla kaikilla luokilla, kaikissa kouluissa.

Jospa teette pikapäätöksen, ja järkkäätte ensi vuodelle?

Vierailija
14/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHan varmana opettaja alkaa ajamaan asiaa, jos te vanhemmat olette myös valmiita tekemään jotain sen eteen.

jäi eläkkeelle sen vuoden jälkeen, ei hän semmoisislta leirikouluista mitään tiennyt. Toinen oli nuori vastavaslmistunut, arka kuin mikä. Ja tiesi olevanssa vain sen yhden vuoden, joten ei alkanut mitän järkkäillä. Seuraava oli muuten vaan outo. Sitten opettajaksi palasi hoitovapaaltaan vakivirahaltija. Liian myöhäistä enää alkaa kerätä rahaa. Kukaan vanhemmista ei tosin härkämäisesti ajanut leirikouluasiaa, rinnakkaisluokalla on ollut sama opettaja ekaluokasta asti ja tämä itse on ollut asiassa se aktiivinen.

Vierailija
15/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestää yhtään mitään. Moni ei osallistukaan varojen hankintaan millään tavalla. Opettaja kertoo onko valmis lähtemään leirikouluun, jos luokka niin haluaa vai ei, ja jos on, vanhempien vastuulla on järjestää rahoitus täysin. Jotkut opettajat ovat täysillä mukana, mutta se on poikkeus. Esimerkiksi mä olin ensimmäisen luokkani kanssa järkkäämässä sitä, koska olin silloin sinkku ja mulla oli hyvin mahdollisuuksia. Nyt 4 lapsen kanssa ei tulis mieleenkään, mutta lähteä voisin.

Vierailija
16/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHan varmana opettaja alkaa ajamaan asiaa, jos te vanhemmat olette myös valmiita tekemään jotain sen eteen.

jäi eläkkeelle sen vuoden jälkeen, ei hän semmoisislta leirikouluista mitään tiennyt. .

Jos on kerran lapsella niin vanha opettaja, ettei leirikouluista tiennyt? Minä olen vm -71 ja olen käynyt yläasteella leirikoulussa, siis 80-luvun puolivälissä. Silloin jo vanhat opettajat olivat varsin hyvin perillä leirikouluasioista!

Vierailija
17/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nyt laoset 5lk ja vielä vähän auki minne ens keväänälähtevät,muttapäätös tehty vanhempien kanssa että lähtevät ja rahaa kerätty.

Vierailija
18/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemistä leirikoulun kanssa. Kyllä se on vanhempien homma. Lapsi siis oli juuri leirikoulussa, ja vanhemmat hoiti asian. Ja lapsellanikin on joka vuosi vaihtunut opettaja.

Vierailija
19/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan keruuseen, siinä täytyy olla vanhempien vastuuhenkilö, joka avaa tilin, kerää muilta vanhemmilta rahat jne.

Tottakai opella on merkitystä, mutta moni ope odottaa, että joku ehdottaa leirikoulua, ei ne opelle mitään herkkua ole, ylimääräistä työtä pelkästään. Mutta jos vanhemmat ehdottavat ja puuhaavat, harva kieltäytyy, ja jos kieltäytyy, niin varmasti löytyy samasta koulusta joku muu ope, joka voi lähteä.

Eli turha murehtia open roolia, ei se ole tässä ratkaiseva. Jatkossa ottakaa itse esille vanhempainillassa asia, todennäköisesti toisen luokan vanhemmat ovat ottaneet.

Vierailija
20/20 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen eka ope oli viittä vaille eläkeikäinen

jäi eläkkeelle sen vuoden jälkeen, ei hän semmoisislta leirikouluista mitään tiennyt. Toinen oli nuori vastavaslmistunut, arka kuin mikä. Ja tiesi olevanssa vain sen yhden vuoden, joten ei alkanut mitän järkkäillä. Seuraava oli muuten vaan outo. Sitten opettajaksi palasi hoitovapaaltaan vakivirahaltija. Liian myöhäistä enää alkaa kerätä rahaa.

Siis vakiope palasi virkaan neljännen luokan syksyllä? Miten tämä esti järjestämästä leirikoulua? Kaikki omat lapseni (3 kpl) ovat olleet leirikoulussa 6. luokan syksyllä, ja aina rahankeruu on aloitettu 5. luokan syksyllä.

Ja tietenkin tässä pitää vanhempien olla aloitteellisia eikä jäädä odottamaan opettajan aloitetta. Vanhemmat ainakin vastaavat rahojen keräämisestä (meidän kaupungissa opettaja ei saa olla sen kanssa missään tekemisessä), ja päättävät kohteen ja ohjelman yhdessä opettajan kanssa.

Minullakin yhdellä lapsella opettaja vaihtui niin 3. luokalla, 4. luokalla, 5. luokalla kuin 6. luokalla, mutta tämä ei mitenkään estänyt leirikoulua, kun vanhemmat olivat aktiivisia.

Omilla lapsillani leirikoulut ovat olleet 2-3 yötä jossain kotimaan kohteessa.