kyllä ottaa pattiin mokoma.
Siis anoppi meillä lastenhoitajana kunnes lapset menee hoitoon kesän lopulla.luulin olevan hyvä idea kun saa läheisen hoitamaan..vaan ei.minun sana ei merkitse mitään kaikki mitä opetan on väärin..esim syödä saa missä vaan miten vaan.3v saa juoda vaikka nuoremman tuttipullosta..vedellä lotrataan koko ajan ja valutetaan viemäriin hirveä määrä hukkaan.kengät jalassa juostaan sisällä.kaikki kielletty annetaan rikottavaksi nuoltavaksi jne..olen sanonut asiasta ei vaan usko!ei auta kun kärsiä loppuun.tunnen itsenihuonoksi kun minua ei kukaan kuuntele.lapsikin on ruennut lällättämään päin naamaa kun ei äitiä tarvitse totella.onko muilla ollut samanlaista?
Kommentit (3)
Se karies on aikuisen suussa. Ei lapsen. Jos sulla lapsilla ei ole kariesta niin kukaan ei silloin tartuta sitä.
Jos harjataan hampaita ja syödään hammaspastilleja niin pöpötkin pysyy kurissa meillä joilla niitä suussa on, kaikilla aikuisilla ei ole niitä.
Tartuntaankin tarvitaan pitkäsikainen ja lähes jatkuva suuneritteen vaihto eli syödään vaikka samalla lusikalla päivittäin: äiti vaikka ottaa lusikalla osan omaan suuhun ja lusikan reunat pyyhkiytyy näin.
Pussailulla karies ei tartu ellei kielareita tee.
niin sittenhän se tarttuu, jos me nuollaan samoja lusikoita ja juodaan samasta mukista. Mä väitän, että karieksen tarttumiseen ei tarvita mitään pitkäaikaisia tarttumisia. Meillä on lapsille tehty testit ja nuorimmalta löytyi hieman, vaikka mä olen ollut äärimmäisen tarkka ettei ainakaan multa saa sitä tartuntaa.
Tietysti tietyistä säännöistä on pidettävä kiinni. Mua otti niin aivoon, kun olin nähnyt todella vaivaa ettei karies tartu ja sitten anoppi antoi kolmen mukulan nuolla samasta kulhosta taikinaa.
Vaikka anoppi pöllöttelee, niin kun sä pidät säännöistä kiinni, niin kyllä ne lapset sua tottelevat ihan kuin ennenkin. Mä tosin tuossa tapauksessa veisin lapset anopille hoitoon, en haluaisi häntä sotkemaan kotiini.