Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tarha/tädeille ja sedille lahjaidea, oisko tää hyvä?

Vierailija
21.11.2005 |

ajattelin ostaa jotkut kivat muistikirjat/vihot ja niihin sopivat hyvät kuulakärkikynät. lapsen ryhmässä on kolme tosi erilaista hoitajatyyppiä: trendi, sportti ja hippi. ois kiva ostaa just noiden tyyliset lahjat. käyttäköön näitä sitte ihan mihin tarkoitukseen tahansa!

olisko hyvä?

tällästäki viel pitää miettiä...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva ylipäätään kun muistetaan...t.lastentarhanope ( täti )

Vierailija
2/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää Tiimarin tuikkukupeista... Jouluna on kiva saada esim joulukukkia tai glögiä (kukaan ei ole muuten koskaan tuonu punaviiniä!) ja pyyhkeet on aina ihania. Mutta makuasia varmaan, mistä kukin pitää. Muista jotenkin, on vähän epäluottamuksen osoitus, jos et muista, vaikka ei olekaan mikään pakko.

T. toinen lastentarhanope, joka ei halua olla mikään " täti"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika käy myös seurakunnan kerhossa (tuo toinen on kunnallinen kerho), voikohan srk:n kerhotädille antaa myös alkoholipitoista glögiä?

Vierailija
4/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sanoo, että mä en ilahdu suklaasta. Yhtenä jouluna sain 14 suklaarasiaa, ei paljoo naurattanu...

Vierailija
5/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, musta on karseeta, jos mua sanotaan " tädiksi" niin kuin jo tossa edellä mainittiin. oonkin kyllä vasta nuori ja täytyy kyllä myöntää, että meillä jos meitä joku vanhempi (äiti/isä) erehtyy sanomaan tädiksi, niin kyllä tulee nopsasti isän/äidin kasvoille puna... ;) Meillä ainakin kaikki aikuiset on opeja, ammattiryhmästä riippumatta.

Mutta siis aiheeseen: Ihanaahan se on, jos joku muistaa näin ennen joulua :) Helppoja lahjoja on varmaankin (siis näitä olen itse saanut)

- kukat/viini/gögi

- kynttilät/kynttiläasetelmat

- kaikki nätit servetit/liinat

- pikkukoriste-esineet (huom, jos niistä ei tykkää, niin älä huolestu, ne voi antaa eteenpäin)

- Suklaa/yms joulukarkit (olen saanut myös lasten omatekemiä karkkeja, nam!)

- pikkupyyhkeet

- kauniit saippuat yms

- patalaput, esim kaikki marimekko-tavara

- jne jne

Toki lahjoja on aina kiva saada, mutta muistakaa vanhemmat, että ei se lahja ole mikään sellainen, joka laittais lapsia eriarvoiseen asemaan... Eli tuo tai älä tuo... Ajatushan on aina tärkein.

Eli NO STRESS!

Vierailija
6/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se siitä pahastuu.. Ainahan sen voi antaa eteenpäin, jos ei itse juo yhtään alkoholia.

Vierailija
7/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittava (ikävä) tilanne 3... Mulle ei ole koskaan sattunut onneksi noin monta suklaarasiaa samalle joululle :)

Vierailija
8/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa suvussa on alkoholin liika käyttäjiä, eikä se aina näy päälle päin. Hoitaja tuskin itse on, mutta entäs puoliso, isä, ystävä... Alkoholi voi olla jollekin todella pahan mielen tuova muisto. Normaalit joulurekvisiitat riittäköön pikkulahjoiksi.

Vierailija
9/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

open elämästä ei voi kuitenkaan tietää niin paljon. Pullo on aina tuntemattomalle riski! Mun mielipide siis.

Vierailija
10/14 |
21.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri siitä syystä, etten halua, että kenenkään perheen joulu menee piloille meidän lahjamme takia.

Vierailija
11/14 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te ajattelitte lahjoja antaa, ryhmän jokaiselle hoitajalle vaiko vain " omalle hoitajalle" . Kahdella lapsella tietenkin yhteensä 6 hoitajaa eli kaikilleko jotain vai vain omahoitajille? Kiitokset tiedoista:)

Vierailija
12/14 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain myös likööriä yms. Ja olin muuten raskaana! En oikein ilahtunut moisista lahjoista. En juurikaan käytä alkoholia. Rakkain saamani lahja lapsilta on patsas pihalle. Se oli yhteinen lahja koko luokalta kun erosimme rakkaan luokan kanssa. Jos aikuiset näkevät hieman vaivaa ja hankkivat jotain yhdessä ja lapset mukana juonessa niin se lienee monen mielestä se paras lahja. Ei tarvitse olla iso eikä kallis lahja muisto on tärkein. Lapset voi esim. itse tehdä jonkun taideteoksen tms. vanhempien avustuksella yhdessä.

Vierailija
13/14 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

... miksi niitä tarhojen ja koulujen tätejä ja opeja tarvii lahjoilla muistella joka pyhä... tai siis, en pidä sitä mitenkään pahana asiana, mut mulla on ollu periaate et niitä me muistetaan paketeilla jotka muistaa myös meitä... muille riittää se kortti ja niin ollen meillä lapset askartelee sen kortin tädeilleen kerhoon ja kouluun.

sitten viedään pakettia jos tietää että opettaja vaihtuu tai lapsi ei enää mene kerhoon yms... tavallaan kiitokseksi ja muistoksi kaikista yhteisistä hetkistä!... mut kukin tyylillään... eiks juu;)

Vierailija
14/14 |
22.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se sitten suklaata, kukka, servettejä, kynttilöitä...

Miettikäähän, opet / päiväkodin henkilökunta tekevät samaa työtä monta vuotta. Jos joka ikinen joulu tulee edes muutama tavara, olkoonkin vaikka kuinka kiva kahvikuppi tai kaunis kynttiläkuppi, niitä kertyy jo muutamassa vuodessa ihan hirvee määrä. Ja siihen vielä kevätmuistamiset päälle... Mihin sen tavaran kanssa joutuu?

Itse olen harrastanut muistamisina mm. dermosilin puolukkasaippuaa, jalkakylpysuolaa, käsivoidetta - kauniisti pakattuna. Olen kyllä vienyt viinipullojakin - tosin miettinyt tarkasti minä vuonna ja mihin ryhmään sopii!

Leipokaahan lapsenne kanssa iso sydänpipari ja lapsi koristelee sen kauniisti.

Ajatus on tärkein! Ja kysehän on muistamisesta, ei lahjuksista - ja muistaminen voi olla jotain hyvin pientäkin. I

tse sain kerran yhden tytön perheeltä hyvin pienen ja kauniin polvillaan rukoilevan enkelin - on edelleen tallessa ja pääsee joka joulu kuuseen rukoilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi