Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko merkanneet lapset jotenkin ulkomailla?

Vierailija
24.05.2012 |

siis esim tarralappu paidassa, jossa vanhempien, hotellin ja matkatoimiston nimet ja yhteyteystiedot.

Minä laitoin talvella lasten (10 ja 12v) takintaskuun tämmöiset laput kun oltiin Alpeilla laskettelemassa, eikä oltu koko aikaa käsikädessä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen jääkarhukuvioinen ranneke, jossa on lapsen nimi ja vanhempien puhelinnumerot kansainvälisessä muodossa. On sanottu, että jos jossain hukkaa vanhemmat (kun voi sekunnin sadasosassa ehtiä jo kauas...), ei saa lähteä etsiskelemään (ettei mene enemmän hukkaan tai juokse esim. autojen alle) vaan pitää jäädä paikalleen ja huutaa äitiä tai isää. Jos ei se auta, niin vähän ajan odottelun jälkeen voi näyttää ranneketta jollekin aikuiselle. Eli tää 5-v ei tosiaankaan puhu kieliä, ja vaikka kieltä osaiskin, niin ei välttämättä sais sanaa suustaan ujouttaan.

Ei ole käytännössä tarvinnut kokeilla, mutta on tätä ohjeistusta selitetty lapselle sen verran monta kertaa, että reissulle lähtiessä nyt jo itsekin kertaa säännöt. On siis käytetty tätä ranneketta niin muumimaailmassa, laivalla kuin ulkomaan lomakohteissakin. Ranneke on ostettu (jo lopettaneesta) lastentarvikeliikkeestä ja luulisin nettikauppojenkin myyvän niitä. Oli paljon erilaisia kivoja kuvioita.

Vierailija
2/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa nuo tiedot kertoa. Aina joku puhuu englantia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puhelinnumero riittää mun mielestä, ei vanhempien nimiä missään tapauksessa!

Vierailija
4/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä puhelinnumero riittää mun mielestä, ei vanhempien nimiä missään tapauksessa!

Vierailija
5/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa nuo tiedot kertoa. Aina joku puhuu englantia.

ja miksi tosiaan ei vanhempien nimiä? Mihin hirveeseen sitä tietoa joku ambulanssikuski voikaan käyttää väärin?

Vierailija
6/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä sovitaan aina tapaamispaikka varmuuden vuoksi ( museoissa yms). Olen luottanut siihen ja puhetaitoon siitä lhtien kun ei enää ihan pieni (alle 7-v.) ollut.

Vierailija
7/7 |
24.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kun lapsi kovin kaukana minusta seikkaile, ja jos on tajuton > joku löytää, niin varmaan poliisi saa tiedon > voin soittaa poliisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä