Kuka muu täällä "joutuu" turvautumaan arki-iltaisin kaupan valmisruokiin?
Kommentit (15)
Mulla on pakastin. Sekä mies ja lapset, jotka eivät ole kädettömiä.
mutta jos on kiireisempää, lasten treenejä, iltavuoroja, toinen vanhemmista reisussa niin ihan ilman empimistä, syödään valmiita, niitäkin on hyviä. esim. kokkikartanon laatikot ja pastaton musta tosi hyviä. Joskus myös tilaan kotiin pizzat/kebapit läheisestä pizzeriasta.
Saan 5-10 minuutissa mieleiseni ruoan kunhan jääkaapissa on kaikenlaista. Eli käytännössä syön arki-iltaisin usein salaatin, jonka sekoitan suoraan lautaselle. Tai vaikka jogurttia, leivän ja hedelmän. Mieluummin minä noita syön kuin eineksiä.
Minä syön lämpimän aterian vain töissä. Lapsille teen aina kerralla isompia satseja ruokaa, jotta arkisin riittää vain ruoan lämmitys. Hyödynnän myös pakastinta. Meillä kukaan ei pidä valmisruoista.
Pinaattiletut ja pinaattikeitto ekä hernekeitto on oikeastaan ainoat jotka meillä menee lapsille ja ne ovat äärimmäisen kiireen ruokia :)
Mutta joudun kyllä ennakoimaan, eli tekemään ruoan valmiiksi edellisenä päivänä ja pakastimessa meillä on aina vähintään spaghettikastiketta ja kasvissosekeiton "pohjaa" joista saa nopsaan ruoan.
Lisäksi yksi apu itselläni on se, että työpaikkamme lounasruokala myy iltapäivisin ylijäänyttä ruokaa - sieltä hain juuri äskenkin lihamureketta ja perunamuusia.
Keittokirjat ja pakastin ja mikro on keksitty.
Meillä molemmat vanhemmat käy töissä ja syömme aina itsetehtyä ruokaa. Ei ole mikään ongelma. En ymmärrä miten niin joutuu?? Ehkä jos lasten harkat alkaisi heti töiden jälkeen, mutta silloinkin ehtisi lämmittämään edellispäiväistä.
Keittokirjat ja pakastin ja mikro on keksitty.
Meillä ei syödä eineksiä. Puolessa tunnissa tulee ruoka pöytään. Mieheni on tosi nopea kokkaamaan ja itselläkin on muutama nopea ruokalaji vaikka pääosin harrastan rauhallista kokkausta.
Tänään teen linssikeittoa, siihen menee just se puoli tuntia.
Osaamme kyllä laittaa mieheni kanssa ruokaa. Viikonloppuisin ja useimpina arkipäivinä teemmekin itse sapuskaa. Mutta parina iltana viikossa mennään eineksillä.
päivän ruokaa tai pakkasesta valmista kotiruokaa. Mies syö töissä ja muutenkin tulee vasta iltamyöhällä.
harvoin kukaan oikeasti joutuu, eiköhän se ole oma valinta. En ainakaan itse joutunut, vaikka olen kaksi vuotta tehnyt täyttä työpäivää ja lisäksi opiskellut amk-tutkinnon.
Eihän se joutumista ole, mutta kun iltaisin haluaa joskus tehdä muutakin kuin ruokaa, niin joskus sitten valmisruokaa, mutta aika harvakseltaan.