Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opettajalle antaa viinipullon lahjaksi?

Vierailija
23.05.2012 |

Mansikkaista kuoharia ajattelin, mut onko tökeröä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tökeröä on antaa alkoholia ongelmaiselle

Vierailija
2/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla hassun näköistä, että lapsi kantaa opettajalle viinipulloa, kun muut tuovat kukkia sun muuta....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äikänmaikka

Vierailija
4/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku ihan oikea kuohari, esimerkiksi Rotari.

Vierailija
5/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ilttistäti

Vierailija
6/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari syytä:

- opettaja itse ei ehkä syystä taikka toisesta voi juoda sitä, saa vaikka migreenin.

- sen juo opettaja tai joku sellainen opettajan läheinen, jolla on alkoholiongelma ja siitä yhdestä pullosta lähtee pitkä ryyppyputki.

Vierailija
7/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehtaisi.

kun koskaan ei voi tietää onko alkoholismia,juoko alkoholia ja ei se nyt oikeen ole soveliasta eikä laillista alaikäisen annella alkoholia.

Vierailija
8/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäisen haltuun ei saa antaa alkoholijuomia.

Vierailija
9/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ope itse ei viiniä juo, sen voi aina tarjota vieraille ym. ja jos lähipiiristä löytyy joku jolla on ongelma asian suhteen, viinipullon voi myös antaa eteenpäin jollekin kollegalle.

terveisin aineenope yläkoulusta

Vierailija
10/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vuosien aikana saanut alkoholiin liittyviä lahjoja mm. viinilasit, shottilasit, viinejä ja salmiakkikossua.

En tiedä miten normiperuskoulussa suhtaudutaan, mutta meillä ihan ok. Kaikki käy, mutta ilmankin pärjää :)

Vierailija
11/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta antaa sellaiselle, joka työskentelee lasten kanssa.

Vierailija
12/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan alkoholia, eikä sitä käytä kukaan muukaan perheessämme. Emme luonnollisesti tarjoile vieraillekaan. En haluaisi joutua näkemään vaivaa lahjan vuoksi (=miettimään kenelle sen annan jne.)

Lisäksi tokaluokan opettajana pitäisin kiusallisena viinipulloa open pöydällä (koulu kun on alkoholivapaa paikka), eikä alaikäinen oppilas pulloa saa tuoda.

Jos haluaa antaa jotain lahjaksi opelle, kannattaisi miettiä jotain neutraalimpaa asiaa.

Vierailija
13/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan 30-vuotisen urani aikana saanut alkoholia oppilailta tai heidän vanhemmiltaan. En ole edes koskaan kuullut, että joku kollegakaan olisi saanut. Mistä tuollainen idea nyt nousi?

Lapsen tuoma, itse poimittu kielo-lemmikkimppu on kaikista lahjoistani rakkain. :)

Vierailija
14/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan alkoholia, eikä sitä käytä kukaan muukaan perheessämme. Emme luonnollisesti tarjoile vieraillekaan. En haluaisi joutua näkemään vaivaa lahjan vuoksi (=miettimään kenelle sen annan jne.) Lisäksi tokaluokan opettajana pitäisin kiusallisena viinipulloa open pöydällä (koulu kun on alkoholivapaa paikka), eikä alaikäinen oppilas pulloa saa tuoda. Jos haluaa antaa jotain lahjaksi opelle, kannattaisi miettiä jotain neutraalimpaa asiaa.

Ei hyvänen aika että eräiden elämä on raskasta, kun joutuu ihan miettimään jotain!

Vierailija
15/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa viinipullot on toivelahjoja. Katotaan aina opehuoneessa kateellisena miesopeja kun ne saa viinipulloja ja me naiset vaan kukkapuskia.

T: tokaluokan ope

Vierailija
16/16 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokanopettajana olen saanut puna- ja valkoviiniä, alkoholillista glögiä ja skumppaa. Pullot ovat olleet lahjakasseissa tai -laatikoissa ja ihan ovat lapset lahjan opelle ojentaneet. Olen ilahtunut kovasti näistä lahjoista ja kyllä vaan Fresita kelpaisi tänne ainakin! :)

Alakoulumme opettajakunnasta useampi opettaja ottaisi mielellään tällaisia juomalahjoja vastaan, sekä nuoret että vanhemmat. Mieluiten soisin lahjaksi annettavan jotain kulutettavaa (viinit erinomaisena esimerkkinä) kuin vaikkapa koriste-esineitä, jos siis nyt lahjoja haluaa tuoda. Tämä nyt tällaisena ekaluokanopettajan mielipiteenä niille, jotka nyt siis haluavat lahjan ensinkään tuoda, mikään oletusarvohan lahja ei ole ja ilmankin pärjää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi