Tunnetko ketään HUONOA ÄITIÄ?
Tunnetko ketään huonoa äitiä ja miksi tämä ihminen on mielestäsi huono äiti?
Mun kummitytön äiti on mielestäni huono äiti. Purkaa parisuhteensa riidat (joita on PALJON) lapseensa, lapsesta selkeästi näkee ahdistuksen. Vetää röökiä, baarit kiinnostaa enemmän kuin viikonloput lapsen kanssa jne.
Kommentit (39)
olen nähnyt sossuäitejä, joiden lapsista mulle on tullut sellainen vaikutelma, että vanhemmat eivät osanneet tukea, kannustaa ja rakastaa.
Eli ideaali on siis mielestäni se, että voi vanhempana tukea, kannustaa ja rakastaa. Mutta toki on monia parempituloisiakin perheitä, jotka eivät välttämättä ole rakastavia. En kuitenkaan sano, että tietäisin noiden perheiden asiat paremmin kuin he itse. Tämä nyt on vain tällainen vaikutelma.
En halua häntäkään silti huonoksi leimata,mutta ongelmia riittää.
Tuli yhdenillanjutusta raskaaksi,poltti koko raskausajan tupakkaa,kotinsa on OIKEASTI ihan kuin kaatopaikka ja keittiö varsinkin,huh.
Lapsella on risoja vaatteita ja muutenkin ihan liian pieniä(olen antanut omien lasten vaatteita hänelle jotka sitten myi kirpparilla..)
Jääkaapissa on vain kaljaa,en tajua mitä se sille lapselle muka syöttää,mutta onneksi lapsonen on virikehoidossa 8-16 joka päivä,saapa edes ruokaa.
Tällä naisella on ihan tajuttomat ulosottovelat kaikenmaailman pikavipeistä ym eikä aio kuulemma maksaa niitä ikinä.
Lähinnä minusta nuo olosuhteet ovat lapselle huonot,ei sinänsä se äiti.
Veljeni ex yritti eristää lapsen isästä eron jälkeen, vaikka isä ja lapsi olivat tosi läheisiä. Lapsi alkoi voida tosi huonosti. Kasvatusmenetelmät olivat hänellä muutenkin hakusessa, mm. jätti lasta usein yksin kotiin tämän ollessa pieni (veljeni kävi töissä eikä pystynyt estämään). Onneksi hän laiminlöi lasta lopulta niin pahasti, että lapsi siirrettiin veljelleni asumaan.
vei lapsensa 1-vuotiaana hoitoon ja painui tekemään uraa. Ei imettänyt pientä eikä muutenkaan tunnu priorisoivan lasta.
joilla on monta lasta. Äidit ovat todella väsyneitä. Kasvatus on pitkälti huutamista, retuuttamista, sättimistä ja muuta negatiivista. Sanovat, että lapset ovat toivottuja ja lahjoja heilleen, mutta miten se näkyy? Osa lapsista on hyvin huomionhakuisia, osa ylivilkkaita tuholaisia.
Jättävät jo ihan kolmivuotiaita keskenään kotiin, kun itse poikkeavat kaupassa tai muissa menoissa. Kerran puolivuotiaskin oli jätetty niin, ettei äiti ollut varma oliko kukaan muu kotona hoitamassa pientä. Itselle shoppailu oli silloin tärkeämpää.
Miksi niitä lapsia on pakko ottaa vastaan, jos nille ei ole antaa tasapainoista ja turvallista lapsuutta?
Yksi (sukulainen) löysi eron jälkeen uuden miehen. Ikävä kyllä mies ei mitenkään kyennyt hyväksymään tätä aikaisemmasta suhteesta olevaa (tummaihoista) lasta lähinnä ihonvärin takia. Jatkuvaa henkistä ja lopulta myös fyysistä väkivaltaa nimenomaan lasta kohtaan. Alkoholia kului paljon. Lopulta äidin piti valita otetaanko lapsi huostaan vai jättääkö miehen. Valitsi miehen ja lapsi joutui lastenkotiin.
Toinen vain päätti lapsen syntymän jälkeen että en mä tätä halunnutkaan ja jätti vauvan isälleen. Ei ole lasta nähnyt sen jälkeen (useampi vuosi).
Kolmas joutui myös valitsemaan uuden suhteen ja lasten välillä. Lastensuojelu oli tullut kuvioihin mukaan runsaan alkoholinkäytön ja perheväkivallan takia. Sen jälkeen kun puukot oli pari kertaa otettu riitojen selvittelyssä käyttöön lasten katsellessa vierestä vihelsi lastensuojelu pelin poikki. Valitsi miehen.
[iLopulta äidin piti valita otetaanko lapsi huostaan vai jättääkö miehen. Valitsi miehen ja lapsi joutui lastenkotiin.
[/quote]
Samaa mieltä vl-äideistä ja alkoholisteista. Kummassakin pitkälle kyse vastuuttomuudesta. Lapsia hommataan tilanteeseen jossa heistä ei pystytä huolehtimaan.
miehen veljen "vaimoke" on mielestäni nainen, jonka ei olisi pitänyt ikinä yhtäkään lasta tehdä. Tosin ei veli sen parempi vanhempi ole itsekään ja muutamia ls-ilmoituksia on tässä vuosien varrella tehtykin k.o. porukasta. Pari kertaa on vanhin ollutkin huostassa ja sit tyrkkäsivät vielä toisen siihen hässäkkään. Saivat sillä kuulemma isomman vuokra-asunnon sossulta ja enemmän tukia sitten muutenkin.
Ensimmäinen lapsi oli 3vkon ikäinen kun roudasivat hänet viikonlopuksi (pe iltapäivästä ma-aamuun) mummolle hoitoon ja sama meno on jatkunut siitä lähtien. Tarpeetonta lie sanoakaan ettei kumpikaan juuri tuota työssäkäymistä tai edes työnhakua juuri harrasta. Vajaan vuoden vanhana lapsi oli 3kk eli koko kesän mummolassa kun pariskunnan piti päästä juhlimaan ja festareille. Tässä kohtaa oli eka ls-ilmoitus, lapsi sairastui keuhkokuumeeseen, vietiin sairaalaan eikä vanhempia tavoitettu useampaan päivään puhelimitse kun olivat siis viihteellä. Kaikki rahat menee viinaan, tupakkaan ja hienoihin merkkivaatteisiin, vuokrat on maksamatta usein (appiukko sitten pelastaa ettei lapsia taas vietäisi pois) useamman kerran on meillekin tullut puhelua että vaipat ja ruoat loppu, viittitkö heittää satasen? Ruokaa lapsille on viety ja vaippapaketteja, tosin aina ilmoitan myös sossuun tämmöisten keikkojen jälkeen. Rahaa ei anneta koska menee varmasti johonkin muuhun.
Lapset syntyneet täysin terveinä, mutta täysin virikkeettömässä kodissa ovat molemmat taantuneet niin, että tämä nyt pian 5v täyttävä esikoinen on jossain tuolla 2-2,5v vuotiaan tasolla puheenkehityksessä, keskittymisessä yms. taidoissa. Puheterapiaan eivät jaksaneet viedä vaikka jo alle 3-vuotiaana sai sinne passituksen. Eihän sitä nyt kaikkea ihminen ehdi herranjestas. Poika oppi kävelemään ja siis ylipäänsä mitenkään liikkumaan vasta pitkällisen fysioterapiareenin jälkeen lähemmäs 2 vuotiaana, siihen asti istutettiin sitteriin sidottuna päivät pitkät tai turvakaukalossa. Vaunuissa kuljettivat selällään maaten vielä reilusti yli vuoden ikäisenä tuota lasta. Monesti kyllä asiiasta huomautti monikin mutta siellä sitterissä se lapsi maata nakotti, viihty kuulemma hyvin kattelemassa kun iskä pelaa pleikkaria aamusta iltaan. :)
Tässä nyt vaan raapaisu tästä tapauksesta, kaikenlaisia äitejä ja isejä täältä löytyy.
Ei saanut kuriin. Lapsi on oikeudessa tuomittu rikollinen.
Aivan käsittämätöntä välinpitämättömyyttä vaikka mitään väkivaltaa tms. ole. Tulipa paha olo lasten puolesta.
Paras kaverini, siksi siitä on niin vaikea puhuakaan hänelle mitään. Antaa lapselle kaiken periksi, lapsi pompottaa häntä mielinmäärin. Ei siis tarkoituksella ole huono äiti, eikä tahallaan, osoittaa vain rakkauttaan lastansa kohtaan vähän väärällä tavalla. :/
Perhetuttavien aikuinen lapsi on tällainen äiti. Hän söi raskausaikana ihan mitä sattu, koska "aina on saatu lapsia vaikka ei ole ollut tällaisia rajoituksia". Kun vauva sitten syntyi ja itki, niin äiti saattoi vain laittaa vauvan sänkyyn ja oven kiinni. Kiinteät aloitettiin superaikaisin ja äiti suorastaan ylpeili sillä, että hänen n. kahdeksan kuukauden ikäinen vauvansa syö samaa ruokaa kun muutkin, eli siis kaikki maidot ja muut meni. Äiti huutaa lapselleen ihan koko ajan, pääsääntöisesti. Harvoin olen kuullut että kannustaisi tai kehuisi. Lapsi syö todella vähän, kun äiti ei jaksa katsella ruokapöydässä sitä, että lapsi keskittyy hetken muuhun kuin syömiseen. Neuvolassa huomautettiin painosta ja äiti korjasi asian syöttämällä karkkia. Puhumaan ja kävelemään lapsi oppi myöhään ja sekös äitiä harmitti. Lapsella oli myös liian isot kengät, jotka jalassa oli vaikea kontata ja äiti kiljui pää punasena että "tule nyt sieltä ootko tyhmä". Koti on aina paskanen, vihanneksia tai muutakaan terveellistä lapsi tuskin syö. Äiti istuu koneella ja lapsi tulee hakemaan huomiota, mutta saa aina vastaansa huutoa. Sairainta on, että äiti todella kuvittelee, että lapsella on ollut ihan pikkuvauva-ajasta saakka jokin looginen päättelykyky esim. sen suhteen, että päiväunilta ei kannata herätä liian aikaisin tai muuten väsyttää illalla sekä vastaavaa. Äiti myös haukkuu lastaan julkisesti kaikkialla, netissäkin. Parastahan tässä on se, että ko. äiti kuvittelee olevansa hyvä äiti ja kaiken lisäksi vieläpä uhrautuva. Onneksi lapsen isä on sentään järkevä ihminen, vaikka vanhemmat erosivatkin lapsen jo ollessa pieni.
Tunsin kolme. Kahdelle heistä elämän valo tuntuu löytyvän baarista, drinksujen ja miesten parista. Toinen on AINA bileilointa hirveässä kaatokännissä. Omasta mielestään on ilmeisesti aivan normaalia kännäämisen takia törmäillä ja kaatuilla, hukata ja rikkoa tavaroita.
Kolmas ei sentään juokse baareissa, mutta muuten on kovasti kurssia ja harrastusta sun muuta. Miesystävät hänelläkin vaihtuvat tiuhaan, ja jokainen on se suurin rakkaus ikinä.
Nyt haluan kuitenkin lisätä, että vain yksi näistä juo lastensa nähden, eikä kukaan sentään lyö tai jätä lapsia ruokkimatta. Uskon että he rakastavat lapsiaan (vaikka jokaisella ne vahinkoja huonoille isille ovatkin), eivät vain osaa elää aikuisen ihmisen elämää. Jokaiseen olen katkonut välit, sillä en voi hyväksyä juomista sekä parisuhteesta toiseen hyppimistä enää lasten teon jälkeen. Anteeksi vain, olen nipo.
jätti mut yksin kasvamaan 14v ja meni pedofiilimiehen kanssa naimisiin. onneks ei pakottanu mua sinne.
ei oo elämä ollu herkkua kun koskaan ei ole kukaan auttanut, mutta ihme kyllä sain hyvän elämän monien vaikeiden vuosien jälkeen.
Samaa mieltä vl-äideistä ja alkoholisteista. Kummassakin pitkälle kyse vastuuttomuudesta. Lapsia hommataan tilanteeseen jossa heistä ei pystytä huolehtimaan.
Todella tunteetonta ja älytöntä, vl-äidit ja alkoholistit on sama-asia?? Veikkaan, ettet mulle tulis päin naamaria tuota sanomaan.
t.vl-äiti, jolla kuusi lasta(normaaleja ja lahjakkaita) 500tuhannen lähes velaton talo ja korkeakoulutus, kuin myös miehellä. Tule sanomaan mulle, niin jutskataan sit lisää. Oikeasti?? Ja satun tuntemaan ison liudan kunnon vl-vanhempia, että voin ihan esitellä heidät sinulle henk.kohtaisesti.
Joo, ja ei tarvitse kenenkään selitellä, että eihän tuo kommentti koske kuin surkeimpia vl.lliä. Höpöhöpö...Tuollaista meistä siis ajatellaan, kyllä on naapuritkin aina niin kivoja edessäpäin ja meidän koti kelpaa leikkipaikaksi.
Hus pois, kaikki hyvien vanhempien lapset meiltä, etteivät vain saisi huono-osaisuus tartuntaa!
Mun mielestä siinä vaiheessa on huono äiti jos omaa lastaan saa tavata vaan kaks kertaa kuussa valvotusti!
Voimat on usein loppu, jos lapset kiukuttelee huudan ja itken. En jaksa touhuta lasten kanssa muuta kuin seisoa pihalla. Poltan tupakkaa enkä huolehdi itsestä. Parisuhde on kylmä. Masentaa.
Ihan omien rahasotkujensa takia käsittääkseni muuttaa. Sossuja hän toki pelkää ja haluaa pitää heidät kaukana elämästään. -2