Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opet on pahimpia besserwissereitä.

Vierailija
23.05.2012 |

Siviilissä eritoten. He tietää, miten asiat tehdään yhdellä ainoalla tavalla oikein. Suuna päänä joka keskusteluun ryntäävät mukaan ja ovat todella pätemisen tarpeessa. Aika suvaitsemattomia ovat erilaisia kohtaan, mitä olen huomannut ja keskusteluissa esille tullut. Mikä on kun niin pitää pingottaa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä joudun aina silloin tällöin vetämään projekteja luokanopettajille ja voi jeesus, että on raskasta sakkia, etenkin vanhemmat ja kokeneemmat opet. Ne puhuu aikuisillekin kuin lapsille, eivätkä perustele kantojaan millään tavalla. Luulevat, että pelkkä auktoriteetti riittää oikeassa elämässä samalla tavalla kuin luokkahuoneessa. Sori, mut ei riitä. Etenkään silloin, kun sitä auktoriteettiä ei tilanteessa oikeasti edes ole.

Vierailija
2/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmissa ja aina kun pitää pähkäillä/päättää jotain, ne ottaa muita vanhempia kohtaan holhoavan asenteen.

yök

mun isä oli ope, mutta ei tollanen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä johtuuko se siitä, että olen ope vai ihan vain muuten persoonastani. :)

Mutta ei voi mitään. Jos luulen tietäväni ratkaisun/parannusehdotuksen ongelmaan niin miksipä jättäisin tuomatta asian esille?

Vierailija
4/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettamalla näkee elämää.

Ei ole välttämättä helppoa kommunikoida koulukirjat ja ehkä Sinuhen lukeneen lapsettomat-ovat-tyhmiä-ja-"naiveja" palstamamman kanssa. :D

Vierailija
5/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä johtuuko se siitä, että olen ope vai ihan vain muuten persoonastani. :) Mutta ei voi mitään. Jos luulen tietäväni ratkaisun/parannusehdotuksen ongelmaan niin miksipä jättäisin tuomatta asian esille?

Tyttäreni kaverin äiti on ope ja kovasti kutsuu lastani heille leikkimään. Teen kaikkeni, että ei tarvitsisi mennä. En vaan voi sietää noita besserwissereitä. Lapset ovat vasta pieniä joten ilman vanhempia ei kyläilyt vielä onnistu. Sorry ope ehkä sitten kun lapset voivat itse järkätä tapaamisensa.

Esikoisen ope on myös tosi rasittava. Siksi lähetänkin mieheni vanhempainiltoihin. Ei vaan jaksa...

Vierailija
6/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi alakoululaista ja opet on järjestään sellaisia nippa nappa valmistuneita 25-vuotiaita.

Ja to-del-la-kin aivan hirvittäviä besserwissereitä.

Pahimman kanssa piti mm. vääntää siitä, onko lapsellani astma vai ei, onko hän kierosilmäinen vai ei, voiko lapsella ylipäätään olla laktoosi-intoleranssi jne. jne. Sekaantui siis myös selkeästi sellaisiin asioihin, joihin ei mitenkään voi olla koulutettu.

Eli tiesi ihan kaiken aina paremmin. Aina. Aamen.

Vierailija
7/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä ystäviä opeina ja kyllähän sen huomaa että välillä normaaleissakin tilanteissa keskustelu menee heillä luennoimiseksi. Mun sallin sen heille ärsyyntymättä, sillä ei voi mitään et se vaikuttaa että he ovat päivästä toiseen niitä joitten pitäisi tietää kaikki ja joilta kaikki kysyvät apua.

Toinen juttu on se, että nää opettajat (erityisesti lukio), ovat oikeesti tosi mielenkiintoisia ihmisiä. Siis monipuolisesti sivistyneitä ja hauskoja, kyllä ne monesti tietääkin niistä asioista paljon ja kiva sitä on kuunnella. Jos ei satu olemaan sellainen ihminen jonka luonnolle sellainen käy.

Vierailija
8/8 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en usko että tuo piirre tulee opettajuudesta vaan siitä luonteenpiirteestä että nauttii asioiden jakamisesta ja pähkäilystä.

Olen ehkä jonkun mielestä besserwisser, koska olen lukenut aika paljon monenlaisista asioista ja tykkään myös ammentaa keskusteluun sanottavaa jos asiasta jotakin tiedän. Valitettavaa, jos joku ottaa sen hyökkäyksenä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme