Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen uimaan kaverin kanssa ilman valvontaa?

Vierailija
23.05.2012 |

Hei!

Voihan nenä sentään...oma poikani täyttää syyskuussa 11-v ja aika iso osa kavereista pääsee uimaan ilman vanhempiaan. Minä luotan kyllä poikaani, on rauhallinen ja järkevä. Mutta kun olen seurannut rannalla poikaporukoiden käytöstä en voi sanoa muuta kuin, että seurassa tyhmyys tiivistyy.

Minkä ikäisenä teidän lapset menee rannalle ilman teitä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasta uimataidosta eikä vain siitä, että osaa pärskiä muutaman metrin.

Mun nuorin tyttö on 9-vuotias ja ui uimakoulujen ansiosta erinomaisesti. Tänä kesänä pääsee ekan kerran ilman aikuista rannalle.

Vierailija
42/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

riitä, että tuntee ja luottaa omaansa. Kun kavereitten kanssa päästää lapsen uimaan ilman valvontaa, niin pitäisi olla yhtä satavarma jokaisesta tenavasta kuin omastaan - ja siltikin voi "joukossa tyhmyys tiivistyä" ja tulla tapahtua vahinkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole nyt 9 ja 12-vuotiaat saaneet uida yksin, eivätkä saa myöskään tänä kesänä. Isompi mm. "kiusaa" vetämällä pienempää veden alle (joka ei vielä osaa kovin hyvin uida) ym. aivan täysin älyvapaita juttuja. Ja joo, OLEN kyllä yrittänyt puhua että tämäntapaista ei saa missään tapauksessa harrastaa mutta ei mene jakeluun. Jos poikaryhmässä on mukana yksikin tällainen lapsi joka tekee ensin ja ajattelee vasta sitten, niin hyvin äkkiä vetää muut järkevämmätkin mukaansa ja jotain ikävää sattuu. Voisin kuvitella että siinä 14v voisi olla kypsä menemään rannalle omin päin.

Vierailija
44/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä vain syyllistäisin sitä aikuista joka on päästänyt vaikkapa 8-vuotiaan uimaan ilman aikuisen valvontaa.

Juuri tuollaiset hai-leikit tai "kuka sukeltaa pisimpään" voivat päättyä onnettomasti. Tai mennään uimapatjalla liian kauas rannasta ihan huomaamatta ja sitten hätäännytään. Tai huonommin uiva kaveri hätääntyy ja vetää uimataitoisenkin mukanaan pinnan alle.

Kukin tietysti huolehtii lapsestaan itse, mutta minä en päästäisi alle 10-vuotiasta ilman aikuista uimaan. 10-12-vuotiaan saattaisin päästää kaverin kanssa mikäli molemmat osaavat hyvin uida(200m).

Vierailija
45/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit vahtia omaasi, mutta ei se ole meiltä muilta pois.

Mua vaan kypällä ärsyttää tuomitseminen, kun omaani rakastan aivan hirveästi ja tulen antamaan hänen uida yksin 10v.

Olen siis sen kilpauimarin äiti ja lapseni ei ui vielä yksin, mutta 10v. olen luvannut, että saa uida yksin.

Lapsi tietää ettei saa uida yksin juuri akkojen räpätyksen takia.

Meillä uimarannalla paljon tuttuja ja vähän porukkaa, kun uimaranta ei ole yleinen ranta.

On monia rantoja mistä edes hyppiminen ei onnistu, koska ei ole laituria.

Asiat on aina tapauskohtaisia.

Ei sinun tarvitse hakea tukea omalle päätöksellesi, vaan vanhempana uskot itseesi.

10

Vierailija
46/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole nyt 9 ja 12-vuotiaat saaneet uida yksin, eivätkä saa myöskään tänä kesänä. Isompi mm. "kiusaa" vetämällä pienempää veden alle (joka ei vielä osaa kovin hyvin uida) ym. aivan täysin älyvapaita juttuja. Ja joo, OLEN kyllä yrittänyt puhua että tämäntapaista ei saa missään tapauksessa harrastaa mutta ei mene jakeluun. Jos poikaryhmässä on mukana yksikin tällainen lapsi joka tekee ensin ja ajattelee vasta sitten, niin hyvin äkkiä vetää muut järkevämmätkin mukaansa ja jotain ikävää sattuu. Voisin kuvitella että siinä 14v voisi olla kypsä menemään rannalle omin päin.

Tuonikäisellä pitää jo olla järkeä päässä. Ja jos ei ole tai sitä ei haluta käyttää niin siitä seuraa rangaistus. Eli tässä tapauksessa uimakielto.

Vierailija
47/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset 8v. jaksaa uida enemmän, kun sen 200 metriä putkeen.

Omani jaksaa uida 45 minuuttia isossa altaassa vapaauintia ja selkäuintia.

Hänellä myös paljon kavereita, jotka pystyvät tähän.

Niin että ei kannata syylistää, jos et ole varma lapsen uimataidosta.

Vierailija
48/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voit vahtia omaasi, mutta ei se ole meiltä muilta pois.

Mua vaan kypällä ärsyttää tuomitseminen, kun omaani rakastan aivan hirveästi ja tulen antamaan hänen uida yksin 10v.

Olen siis sen kilpauimarin äiti ja lapseni ei ui vielä yksin, mutta 10v. olen luvannut, että saa uida yksin.

Lapsi tietää ettei saa uida yksin juuri akkojen räpätyksen takia.

Meillä uimarannalla paljon tuttuja ja vähän porukkaa, kun uimaranta ei ole yleinen ranta.

On monia rantoja mistä edes hyppiminen ei onnistu, koska ei ole laituria.

Asiat on aina tapauskohtaisia.

Ei sinun tarvitse hakea tukea omalle päätöksellesi, vaan vanhempana uskot itseesi.

10

kun on niiin hiiirrrrrwwwweeeeen hyvä uimari. Niin sehän ois jumalan tahto..

No toivottavasti oot ees lesta niin nopsaan saat paikattua vahingon..

Vierailija
49/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sen yhden kaverin kanssa.

Hyvin uiva lapsi selviytyy siitäkin vaikka vedettäisiin pinnan alle.

En antaisi edes lapseni uida sellaisten kanssa, jotka ei osaa käyttäytyä uidessaan.

Meillä keskustellaan aina uimisen jälkeen asiat miten toimittu ja onko kaikki olleet kunnolla ja niin edespäin.

Lapseni kyllä kertoo, jos jotain tapahtuu.

Kertoo kyllä todella huonosta käytöksestä, jos ei osaa kohdella kaveriaan kunnolla.

En antaisi lapseni edes uida riehuvan kaverin kanssa, joka kiusaa.

Tosin lapsellani ei sellaisia kavereita edes ole.

Vierailija
50/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan tahto on se, että lapsi on tuleva Jani Sievinen.

Onhan mailma akkoja täynnä, jotka suorastaan kadehtii hyvin uivia lapsia.

Ihan sinne kilpauinnin kärkipaikoille tähdätään.

Vierailija
51/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan tahto on se, että lapsi on tuleva Jani Sievinen.

Onhan mailma akkoja täynnä, jotka suorastaan kadehtii hyvin uivia lapsia.

Ihan sinne kilpauinnin kärkipaikoille tähdätään.

tähdätkää minne haluutte ei vois kuule vähempää kiinnostaa. Ootko muuten joskus huomannut että kaikkien mielestäni uiminen ei ole se elämän tärkein asia? Joten miksi "akat maailmalla" nyt niin kovin kadehtis tota teidän pientä "Sievistä"? Mitä sitten jos poika myöhemmin ryhtyykin vaikka "tulevaisuuden Paasilinnaksi"? No oot varmaan yhtä ylpeä..

Vierailija
52/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sai tänä keväänä luvan mennä kavereiden kanssa keskenään uimaan. Kaverit ovat käyneet jo kaksi kesää ilman aikuisten valvontaa.

Vierailija
53/53 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten hyvä ystävä jo kysyi että lähtisikö meidän esikoinen (silloin 8v) hänen poikansa kanssa kaksin uimahalliin. Ihmetteli kun en päästänyt.

Meidän poika ei silloin edes osannut kunnolla uida ja tiedän että tuon kaverin kanssa meidän yleensä rauhallinen lapsikin villiintyy.

Nyt jo molemmat osaa uida mutta en päästä ilman valvontaa. Enkä osaa sanoa milloin päästän. Sitten kun luotan siihen että pärjäävät. Voi olla vuoden tai viiden päästä. =)

Pari kesää sitten meidän lapset, tuolloin 7v ja 5v, tulivat kysymään minulta että miksi he eivät saa uida ilman aikuisia kun kaikki muutkin saa.

Kävi ilmi että naapurin pihassa muut tapasivat uida. Kyseessä noin 5-6 hengen porukka 5-7-vuotiaita!!! Ilman valvontaa.

Omat lapset väitti että kaikilla muilla on lupa paitsi heillä. No kun kyselin tarkemmin että tulevatko uimakamppeiden kanssa sinne. Niin lapset sanoi että kun pikkuhousuilla uivat ja vaan laittavat sitten vaatteet takaisin päälle. Eikä ole pyyhkeitä mukana. Tuo viimeistään paljasti että salaa uivat. Oli kyllä monelle vanhemmalle järkytys kun kerroin että siellä heidän 5-vuotiaatkin on olleet ilman valvontaa uimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän