Voiko nelikymppinen nainen enää pitää h&m:n vaatteita?
Kommentit (20)
Tuli vaan mieleen, että kai niiden vaatteita vielä voi tämänkin ikäinen ostaa jos sattuu joku kiva löytymään. En tunne itseäni vielä ihan valmiiksi asettumaan mihinkään tanttalookkiin ja H&M:n vaatteethan on myös kukkarolle tosi mukavia!
Tottakai voi pitää kun ei valitse niitä teineimpiä..
Niin isot valikoimat että varmasti löytyy jokaiselle jotain.
sanon että ei missään tapauksessa voi, niin etkö sitten käytä?
on usemmalle eri kohderyhmälle omia vaatelinjoja, löytyy myös aikuisempaan makuun. Ja perustrikoot kuten esim Loggin paidat on erinomaisia yhdistellä muihin vaatteisiin.
sanon että ei missään tapauksessa voi, niin etkö sitten käytä?
mutta en tiedä ostanko enää. Tuli vaan mieleen pelottava ajatus, että jos tietämättäni näytäkin naurettavalle! Sitä pitää itseään nimittäin nuorempana kuin mitä onkaan hyvin helposti. Ostaisin mielelläni yhä sellaisia vaatteita mitä pidin 20 vuotta sitten mutta en ole kuitenkaan aivan varma sopivatko ne mulle tyyliltään enää vaikka päälle kyllä mahtuvat.
siellähän on nytkin laadukasta pellavaa ja ihania klassisia trikoopuseroita.Ei 4-kymppinen mikään mummu ole =).Itse tykkään niitten mekoista ja housuista ja trikoista
t-40 v
Minusta sen ikäisen pitää satsata enemmän laatuun ja hyvään leikkaukseen ja laadukkaisiin kankaisiin. Niitä ei Henkka Maukasta löydy.
laitan päälleni ihan mitä haluan. Nuorempana en niin uskaltanutkaan.
Sisareni sanoi minulle silloin kun olin 35 ja hän 30, että "et sinä enää voi laittaa vaaleanpunaista päällesi"...
Kyllä voin. Tänäänkin aion laittaa.
T. 43 v ja paljon varmempi itsestään kuin 20 v sitten
laitan päälleni ihan mitä haluan. Nuorempana en niin uskaltanutkaan.
Sisareni sanoi minulle silloin kun olin 35 ja hän 30, että "et sinä enää voi laittaa vaaleanpunaista päällesi"...
Kyllä voin. Tänäänkin aion laittaa.
T. 43 v ja paljon varmempi itsestään kuin 20 v sitten
Minusta sen ikäisen pitää satsata enemmän laatuun ja hyvään leikkaukseen ja laadukkaisiin kankaisiin. Niitä ei Henkka Maukasta löydy.
En minakaan ole H&M:n vakioasiakas, mutta esim kun tarvitsin mustan tunikatyylisen vaatteen enka halunnut siihen paljon satsata (esiintymisvaate, kayttokertoja 2/vuosi) niin sielta loysin ihan hyvan vaihtoehdon ;)
Ja jos niiden leikkaus ei sovi sulle (eika mulle) niin se ei tarkoita, etta se ei sovi kellekaan
eikö nelikymppisellä ole jo rahaa ostaa ihan oikeita vaatteita, laadukkaita, mukavia, kestäviä, kauniita? Miksi pitäisi ostaa h&m:n kieroon saumattuja tekokuiturättejä?
Nuorempana kun ei muuhun ollut varaa, ostin melkein kaiken sieltä. Nyt on onneksi varaa kestäviin, tyylikkäisiin ja laadukkaisiin vaatteisiin. Ja eron kyllä huomaa. Varsinkin ekan pesun jälkeen.
Nainen 41 v
H&M:stä.
Varsinkin, kun muualta on usein vaikeaa löytää kokonaan puuvillaisia/pellavaisia vaatteita. Elastaani ei minulle sovi ja polyesterit ym. hikoiluttaa.
44-v
on mainettaan parempi.Esim. me kosmetologit ostetaan työhousut pellavaiset sieltä..niitä voi pestä kymmeniä kertoja, eikä näy missään.Itse olen törmännyt siellä sekä hyvään että huonoon laatuun, kuten muuallakin.Riippuu siitä mikä on materiaali, luonnonkuitua näyttää olevan kaikki mun jutut.Harvat vaatteet tehdään enää Suomessa =)
asuntolaina ja pienet tai korkeintaan kouluikäiset lapset, joten rahaa itsensä laittamiseen ei välttämättä ole sen enempää kuin opiskeluaikojen sinkkuelämässä.
eikö nelikymppisellä ole jo rahaa ostaa ihan oikeita vaatteita, laadukkaita, mukavia, kestäviä, kauniita? Miksi pitäisi ostaa h&m:n kieroon saumattuja tekokuiturättejä?
mä olen nyt nelikymppisenä köyhempi kuin koskaan aiemmin. Niin on elämä heitellyt, että nyt mulla on vähemmän rahaa kuin opiskeluaikoina. Sitä kun ei tiedä mitä elämässä voi tulla vastaan ja mulle on käynyt huonosti vasta nyt. Tähän asti olen pärjännyt mukavasti ja voinut ostella jopa merkkivaatteita, nyt pitää tyytyä niin halpaan kuin kaupasta löytyy.
Olen minäkin vähän ihmeissäni, että näin on käynyt mutta minkäs teet. Toisekseen merkkivaatteet on ylimainostettuja. Esim. Rils:n vaatteita en osta enää ikinä. Henkkamaukan vaatteet on paljon laadukkaampia.
Joops, eli antaa palaa vaan!
vaatteita liikkeiden lastenosastolta.
se on ihan sun kropasta kiinni, sopiiko vai ei.
...tämmöisenkin miettimisellä pitäis alkaa itseään vaivata... Mä olen tähän asti käyttänyt sellaisia vaatteita joista tykkään ja jotka sopii mulle riippumatta siitä mistä ne on ostettu, kenen valmistamia, minkä hintaisia... ja aion käyttää vastakin. -kohta 48-
nelikymppisen elämäntilanne voi olla monenlainen, esim opiskelija tai pienen vauvan äiti. Itse olen pienen taaperon (1v) äiti hoitovapaalla, tulot 316e/kk (hoitotuki). Henkkamankusta ostan kaikki vaatteet.
Tilanne on toki sitten eri kun taas palaan töihin, mutta minulla on tullut kolme lasta lyhyessä ajassa peräkkäin neljään vuoteen ja talous on vielä pitkään KURALLA. Kestää varmaan vuosia ennenkuin saan talouspuolen kondikseen. palkkani on sinällään keskitasoa parempi, mutta tässä elämäntilanteess (=pikkulasten äiti) en ole todellakaan sellainen "kosmopoliitti kulturelli nelikymppinen joka viettää vapaata elämää ja satsaa itseensä". Ei ole millä satsata!
itse löytänyt H&M:tä ikäiselleni sopivia vaatteita. Alusvaatteita ja yläosia. Siellähän on loppujen lopuksi aika monenlaisia. Eihän sun tarvitse valita niistä niitä teinimalleja. Sen firman vaatteissa on kyllä se ongelma(minulle) että ne ovat liian pitkiä ja kaitasia yleensä. Eli paidat(mulla M tai 38 normaalisti) ovat hihoista liian ahtaita,samoin hartioista,kun sattuu olemaan leveät hartiat. Toisinaan ottaa kiinni myös rinnasta. Jos ostaa sitten isomman eli vaikka kokoa 40 niin hartioiden tilavuus ei lisäänny,ainoastaan leveys.