mitä laihduttaja voi syödä aamupalaksi?
puurossa ja leivässä on hiilihydraatteja, samoin jogurtissa. Juustossa liikaa rasvaa. Millä sitä koko aamupäivän jaksaisi? Onko aamukin pakko aloittaa jollain salaatinlehdillä? Olen elämäni ensimmäistä kertaa laihdutuskuurilla ja koko ajan nälässä.
Kommentit (37)
puurossa ja leivässä on hiilihydraatteja, samoin jogurtissa. Juustossa liikaa rasvaa. Millä sitä koko aamupäivän jaksaisi? Onko aamukin pakko aloittaa jollain salaatinlehdillä? Olen elämäni ensimmäistä kertaa laihdutuskuurilla ja koko ajan nälässä.
Ei sun noin tiukkaa tarvi vetää todellakaan! Hiilareita ei ole mitään syytä vältellä tai laskea, ellet karppaa. Jos taas karppaat, niin siihen ei rasvanvälttely kuulu.
Jos sulla ei ole mitään erityistä ruokavaliota tyyliin karppaus niin kyllä sinä saat ihan kaikenlaista syödä mitä haluat, kunhan huolehdit ettei päivän kokonaiskalorisaanti mene liian isoksi. Voit ihan hyvin syödä vaikka pari leipäviipaletta juustolla tai leikkelellä ja jogurtin päälle ja hedelmän jos kaipaat tukevaa aamiaista. Tai munakkaan. Tai puuroa. Ihan mitä vaan.
syön aamuisin esim. veteen keitettyä neljän viljan puuroa marjojen kera tai rasvatonta rahkaa hedelmien kanssa. Ihan hyviä ja nälkää pitäviä molemmat, ja sopivat myös laihduttajalle.
karppaus vai joku muu? Painoa pitäisi pudottaa 20 kg. ap
viehtymystä ajatuksee karppauksesta niin esim. Kiloklubi voisi olla hyvä vaihtoehto. Sinne kun syötät koko- ja elämäntapatietosi niin se laskee sinulle ohjelman paljonko voit syödä. Siellä on ruokapäiväkirja joka laskee syömistesi kalorisisällön automaattisesti kunhan kirjaat ne sinne, ja vertaa tätä Kiloklubin suositukseen. Palvelu on ilmainen kaiken lisäksi. Lisäksi saat suosituksia rasvan laadusta, kuidun määrästä jne ruokavaliossasi.
on tärkeitä! Aivojen serotoniinitason romahtaa jos et syö hiilihydraatteja, ja elimistö tulkitsee sen nälkiintymiseksi. Seuraa hillitön ruuanhimo.
Eli päivässä 1700 kcal syövä syö:
-reilu 60 g rasvaa (pähkinät, kala, oliiviöljy, avokado, kalaöljykapselit jne. )
-60 g proteiinia (kala, pähkinät, pavut, raejuusto, rahka)
-reilu 200 g hiilihydraatteja (kasvikset, pavut, täysjyvä, hedelmät)Muista että kuitua pitäisi saada 30 g, kuitu ei sisällä ollenkaan energiaa, pitää nälkää loitolla ja auttaa laihtumaan.
Toiset on hiilariherkempiä ja suuri määrä hiilareita saa vain nälkäisemmäksi ja nälkäisemmäksi. Lisäksi kuituja saa myös kasviksista, se kannattaa muistaa!
- kaurapuuroa: 1 dl kaurahiutaleita, 2 dl maitoa, 2 tl öljyä ja päälle raejuustoa ja marjoja
- smoothie: 125 gr rahkaa, pieni banaani, marjoja tai esim kiwi, maitoa
- 125 gr rahkaa, 0,5 dl mysliä, tilkka maitoa
- pala täysjyväleipää, kinkkua, keitetty muna ja kasviksia
onko teillä antaa vinkkejä, mistä saisi ohjeita siihen, miten paljon päivässä mitäkin voi syödä, että laihtuisi? ap
Katsopa tuolta: Kalorilaskuri.fi
Minä laihduin syömällä aamulla veteen keitetyn kaurapuuron (3/4 dl) voisilmällä ja päälle kurkkua raikastukseksi. 2dl maitoa.
Tärkeintä on, että sillä tosiaan pysyy nälkä lounaaseen asti (mulla 5h) eikä tuu naposteltua.
Lounas on normi-työpaikkaruokaa mutta pieni annos ja vähän huonoja hiilareita. Ei leipää.
Töiden jälkeen banaani tai maustamatonta jogurttia + mustikoita ja niiden voimin lenkille.
Illallinen taas jotain normiruokaa, mutta kevyesti ja ilman huonoja hiilareita.
Ei niitä hiilareita tartte vältellä kokonaan, varsinkaan jos aikoo liikkua. Suurin osa laihtuisi jo sillä, että jättäisi kaikki valkoiset jauhot (sisältää pastan, pizzat jne), pullan ja muut herkut, karkin ja sipsit, jäätelön jne pois.
mä syön puuroa rasvattomalla maidolla (ilman makeutusta), teetä, hapankorpua, floraa, juustoa (polar 5%) ja kurkkua päällä.
Kiloklubin avulla siivoan ruokavaliota, ja kahdessa viikossa on lähtenyt 5,5kg :) Nälkä vaivasi oikeastaan vaan ekalla viikolla.
Minä ainakin olen laihtunut reilussa 2kk:ssa melkoisesti. Ja aamupalana yleensä 1dl ruispuuroa ja siihen 0.5tl kasvisrasvaa ja lisänä ruisleipä joka on täynnä vihreää ja sitten kupillinen kahvia. Syö täysjyvää joka aterialla (7ateriaa/vrk) mutta pieniä määriä. Ja oikeesti alat popsia pussillisen esim. pakastepikkuporkkanoita ja 1,5 dl täysjyvämakaroonilaatikkoa lounaaksi jne. Lounaalla ja päivällisessä aina pussillinen(250-500g) jotaki pakaste tai tuore kasvisvihannesjuttua mutta silleen et ne on lämpimiä. Ja sitä "oikeaa eli pääruuokaa" hillityn vähän!
monesti leikkelelautasen. Tänäaamuna kietaisin salaatinlehtien sisään kananmunaviipaleita, paprikaa, kurkkua ja siivun savukalkkunaa. (eli leivänpääliset ilman leipää) ja hyvin pärjäsin aamupäivän). Eli söin 1 keitetyn kananmunan, 4 siivua savukalkkunaa ja rehut päälle. Helppoa ja hyvää.
Aamulla kannattaa syödä ihan kunnolla eikä tosiaan pelkkiä salaatinlehtiä. Minä syön joka aamu puuroa, mehukeittoa, omenan, kurkkua ja raejuustoa. Kaloreita ei lopulta paljoakaan ja jaksaa pitkään.
Olen jatkanut samalla linjalla vaikka laihduttaminen jo kauan taakse jäänyttä eikä kiloja ole tullut takaisin.
Rahka on kevyttä ja jos paljaaltaan liian pistävä maku niin sekaan mehukeittoa, omenaa tai vaikkapa banaania. Rahkoissa on tietty eroja joten kannattaa valita oikea tuote missä ei kaloreita likaa. Esimerkiksi Valiolta löytyy mainio tuote missä rasvaa 0,2. Kannattaa tutustua kaloritaulukkoon ja suunnitella syömiset etukäteen sekä ennen kaikkea noudattaa suunnitemia.
Ei niitä hiilareita tartte vältellä kokonaan, varsinkaan jos aikoo liikkua. Suurin osa laihtuisi jo sillä, että jättäisi kaikki valkoiset jauhot (sisältää pastan, pizzat jne), pullan ja muut herkut, karkin ja sipsit, jäätelön jne pois.
välttämättä, ainakaa noin että jotain kokonaan pois jättäisi. Minä olen laihtunut 16 kg vuodessa syöden ihan pastaa, valkoista riisiä, leipää, päivittäin makean jälkiruoan jne, ja ilman liikuntaa. Kevensin vaan lisäämällä kevyiden kasvisten osuutta ruokavaliossa.
oulaisen jälkiuunipala,(siis puolikas sellaisesta missa pohja ja kansi),päälle margariinia,kalkkunaleikkelettä 2tai3 ohuen ohutta,tuorekurkkua ja paprikaa.Kupillisen "velliä" jossa sokeritonta mehukeittoa,fibrex-kuituja,pellavansiemeniä,rasvatonta raejuustoa ja marjoja.
Tarvin tuhdin aamiaisen koska herään aikaisin(05:00) ja sitten menen pyörällä töihin 10km.
Itse kuulun sokeriherkkiin,joten välttelen hiilareita, eli en syö nyt perunaa,valkoista pastaa,valkoista riisiä,karkkia ym pullan joskus(toisinaan tulee sellainen himo että pakko saada se pulla).En myöskään herkuttele sipseillä. Roskaruuasta kelpuutan kebabin salaatilla, ja joskus harvoin subin.Mutta voisin nyt vaik viikonloppuna lähteä pitsalle,syödä paljon salaattia alle ja syödä sitten 1/2 pitsaa. Liikun 5*vko.En ole kyllä tällä reseptillä (vielä)laihtunut mutta voin paremmin.
puuroa 180 kalorin verran ja juon lasillisen laktoositonta maitoa. Nälkä pysyy loitolla, maha toimii hyvin.
Puuroon en lisää muuta kuin vähän suolaa.
Ja paino on pudonnut, vaikka hiilihydraatteja puputankin. Lasken vain kaloreita eli painonvartijoiden pisteitä.
t. -3 kg ensimmäisen viikon aikana.
Jos istuu toimistossa ja työmatka sujuu autolla niin selviää pienemmällä aamiaisella kuin enemmän kuluttava. Tärkeintä on syödä vähemmän kuin kuluttaa.
Kannattaako aamulla syödä ananasta ja rahkaa? Onko ananas pahakin laihduttajalle?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 09:07"]
Kannattaako aamulla syödä ananasta ja rahkaa? Onko ananas pahakin laihduttajalle?
[/quote]
Ei kannata, ananas on pelkkää sokeria ja rahka on rasvatonta. Kumpikaan ei sovi laihduttajalle.