Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

16v haluaa mennä koulun päättäjäisjuhliin ja kertoo juovansa

Vierailija
22.05.2012 |

Mitä tehdä? Kyseessä kapinallinen teini, joka tulee pilaamaan kesän, jos en päästä. JOs päästän, kuolen huoleen. Vapun oli kotona arestissa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain positiivista.

Vierailija
2/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän pmani, mutta tiedän niin suurella varmuudella kuin tietää voi, että hän ei juo. Ja vaikka jonkun kaljan maistaisikin, osaisi tehdä sen uhoamatta ja järjellä varustettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päästän pmani, mutta tiedän niin suurella varmuudella kuin tietää voi, että hän ei juo. Ja vaikka jonkun kaljan maistaisikin, osaisi tehdä sen uhoamatta ja järjellä varustettuna.

t. "en varmasti koskaan juo"-tyttö

ja kun ekoja kertoja juo niin koskaan ei käyttäydykään arvaamattomasti. ehei. jepjep. :DDD

hyvä provoilu tietenkin, kukaan vanhempi tuskin on noin sinisilmäinen todellisuudessa. :)

Vierailija
4/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. "en varmasti koskaan juo"-tyttö

ja kun ekoja kertoja juo niin koskaan ei käyttäydykään arvaamattomasti. ehei. jepjep. :DDD

hyvä provoilu tietenkin, kukaan vanhempi tuskin on noin sinisilmäinen todellisuudessa. :)

Jotkut meistä todella tuntevat vielä teini-ikäisetkin lapsensa niin, että tietävät, milloin ne valehtelevat ja juovat ja milloin eivät. Toki munkin lapsi on kokeillut. Tiesin sen silloin jo etukäteen. Ja siitä, miten hän sen silloin hoiti, tiedän, että hän ei tee sitä nyt, eikä todennäköisesti sählää sitten kun tekee.

Vierailija
5/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoa, jonka mielestä nuorten juominen on normaalia? Laki toki sanoo 18v ikärajan, mutta kuka sitä oikeasti noudattaa? Itse join 15v lähtien ja juomat tuli äidiltä (joka ei ole mikään alkkis, vaan juo korkeintaan sen pari lasia punaviiniä juhlaillallisella). Ihan tavallinen, akateeminen, töissäkäyvä ihminen minusta on tullut. Ja juominenkin on nykyään kovin vähäistä, suurelta osin kahden pienen lapsen ansiosta.

Vierailija
6/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et voi muuta kun löysätä naruu tai tapella koko kesän

Vierailija
7/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä ainoa, jonka mielestä nuorten juominen on normaalia? Laki toki sanoo 18v ikärajan, mutta kuka sitä oikeasti noudattaa? Itse join 15v lähtien ja juomat tuli äidiltä (joka ei ole mikään alkkis, vaan juo korkeintaan sen pari lasia punaviiniä juhlaillallisella). Ihan tavallinen, akateeminen, töissäkäyvä ihminen minusta on tullut. Ja juominenkin on nykyään kovin vähäistä, suurelta osin kahden pienen lapsen ansiosta.

On normaalia että nuoret juo ja lapset valehtelee. Vanhempien tehtävä on kuitenkin yrittää opettaa lapsensa parempaan.

Vierailija
8/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan ole normaalia, että nuoret juo. IIteltä meinasi lähteä kokonaan mopo käsistä ylä-asteella. Nykyään en juo juurikaan alkoholia. Suomessa aikuiset näyttää lapsilleen hienosti mallia viinan juonnissa ja sitte ollaan koko maa päissään. Käsittämätöntä!!

Vierailija
9/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nuoren mennä, mutta mene itse mukaan katsomaan mitä siellä tapahtuu :-)

Vierailija
10/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta omasta nuoruudesta; kaikki joivat ja oma lapsipuolen nuoruudesta; joi 15v ekan kerran ja nykyään 18-vuotiaana viinejä tyttökaverinsa kanssa. Kyllä kaikki juo, ellei ole kyseessä todella eristäytynyt nuori tms. Meillä juomiseen ei kannusteta eikä sitä hyväksytä, mutta kotiin saa aina tulla ja kertoa mitä on tehnyt. Kerran olen oksennukset pessyt lautaselta ja enää ei kuulemma olut maistu ;)

Vierailija
11/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kaikki" juo, ei tee juomisesta normaalia.

Vierailija
12/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "kaikki" juo, ei tee juomisesta normaalia.

Vierailija
13/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päin jos nuori jää esim. poliisille kiinni juomisesta, niin siitä tehdään aina lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
14/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain syystäsekä isän että äidin suvut olivat sitä mieltä että kun on ripille päässyt voi juoda alkoholia.

15-17vuotiaana tulikin juotua, 18v ei niin paljon kun ei huvittanut hirveesti maksaa kalliita paukkuja baarissa =D

Nyt 29v, parin vuoden sisällä ollut pari kertaa juovuksissa, nautin kyllä viinistä ruuan kanssa ja kylmästä kaljasta silloin tällöin, mutta mikään hinku ryyppäämään ei ole vuosiin ollut.

Aiemminkin ollut välillä vuoden selvinpäin, sitten satunnaisesti ryypiskellyt.

En minäkään ymmärrä mitä pahaa siinä on että 16v juo.

Varsinkin kun on luottamus kunnossa, uskaltaa tulla kännissäkin kotiin eikä jää ties mihin sattuu.

Vierailija
15/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juomisesata ei tykätä. Nykyään vanhin on 19v ja juo vain kuohuviiniä tyttökaverin kanssa tai pari lasia punkkua ruoan kanssa. inä tiedän omasta nuoruudesta sen, että lähes joka iikka kokeili jossain välissä eikä se ole lastensuojeluilmoituksen arvoinen paikka. Se joka on unohtanut oman nuoruuden voi hankkia ilmoituksen lapselleen, minä en näe sitä tarpeellisena.

Vierailija
16/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain emnnä koska olin kiltti; join siis mutta ei vanhemmat siitä tienneet ja tulin aina ajoissa kotiin! Ehkä tästä johtuu että hölmöilyt on muutenkin jäänyt vähemmälle vanhempanakin kun luotettiin :)

Vierailija
17/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi viikolla 17v, omapäinen poika. Ollaan neuvottu ja kerrottu alkoholista pienestä pitäen ilman mitään salailua, mutta varoitettu arvaamattomuudesta ja mahdollisesta huonosta geeniperimästä. Kotona ei olla koskaan juotu kuin pari saunakaljaa ja lapset ei ole nähneet meitä koskaan humalassa (eikä harrasteta kyllä muuallakaan). Ikinä ei olisi tullut mieleenkään roudata kaljaa lapsilleni kaupasta. Silti, vaikka luulin kaiken kertoneeni ja valistaneeni ja luotin nuoreen, hänet kannettiin vanhojen tansseista kotiin noin yhden votkapullon juoneena ja joutui sairaalahoitoon. Mietiskelin yöllä valvoessani, mikä meni pieleen?

Vierailija
18/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän Suomessa on niin suuret, ALKOHOLISTA aiheutuvat ongelmat?

Koska juominen on normaalia, ilman sitä kuolee eikä saa elää täysipainoista elämää??

Minä ja MONET ystäväni emme juoneet nuorena! Joku saattoi maistaa kulauksen jotakin ja se oli siinä! Huippu nuoruus vietettiin, eikä todellakaan oltu eristäytyneitä!

Minä en sallisi alaikäisen juomista! Mököttäkööt sitten. Ja kyllä, malli lähtee kotoa!

Meillä ei juotu ja siitä olen hyvin kiitollinen. Alkoholinkäyttöä olen kyllä nähnyt juhlissa, kaduilla, työssäni jne.

Nykyisessä perheessäni (puoliso+lapset) emme myöskään juo! Elämämme on HUIPPUA!

KÄsittämätöntä tuo juomisen NORMALISOINTI!

Mainitsen vielä, että mielestäni AIKUISTEN viisas/asiallinen juominen on ok.

Vierailija
19/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden aikuisen ja kolmen teinin äitinä olen sitä mieltä, että aikuinen hyväksyy lapsen juomisen antamalla mennä juomaan.

Kesä ei ole pilalla, jos teini kiukuttelee. Teinin kuuluukin kysenalaistaa aikuisten päätöksiä. Muutaman vuoden kuluttua on toinen ääni kellossa. Rajat ovat rakkautta. Alle 18 vuotias ei saa käyttää alkoholia.

Vierailija
20/26 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhimman kanssa tapella alkoholin käytöstä. ei tule kuuloonkaan vielä ja mökötyksenkin jälkeen ymmrätää että rajat on rakkautta. :) ja koska itse olen hölmöillyt elämässäni, teen parhaani ettei lapseni toista niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi