Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuiko muilla oululaisilla innostus kierrätykseen polttolaitoksen myötä?

Vierailija
22.05.2012 |

Mä olen vuosikausia kiikuttanut muoviroskia kierrätykseen ja lajitellut kaiken muunkin tarkasti. Ja joo, olen tiennyt että polttolaitos todennäköisesti tulee ja sinne ne kaikki menee, kun niitä on ensin vuosia jemmattu jossain varastossa.Kuitenkin tuntui tärkeältä vähentää sekajätteen määrää.

Nyt sitten tuntuu jotenkin hölmöltä, että on käyttänyt niin paljon energiaa lajitteluun ja kierrättämiseen, kun kaikkihan ne pistetään sinne samaan uuniin. Sama ilmiö on monilla kavereillanikin, nykyään näyttää monilla olevan vaan se sekajäte/biojäte ja ehkä lasi ja metalli. Ja täähän on ihan järkevää, tästä eteenpäinhän se on suorastaan hyve tuottaa mahdollisimman paljon jätettä energiantuottoon... Mä vaan jo ehdin oppimaan, että materiaalit voidaan hyötykäyttää uudelleen ja näin säästää luonnonvaroja. Tuntuu vähän surulliselta että ne sitten vaan poltetaan.:(

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omakotitalossa taloudellinenkin hyöty kierrätyksestä loppuu. muoviahan tulee yhtä paljon ko sekajätettä.

Vierailija
2/2 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätehuoltomaksuina, esim. paperinkeräysjäte on ilmaista.

Siinähän lopetatte kierrätyksen ja maksatte painon mukaan laskutettavasta sekajätteestä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme