Menettääkö asumistuesta vastaavan summan jos tienaan hieman ylimääräistä?
Minulla olisi mahdollisuus tehdä muutama viikko ylimääräistä työtä (normityön lisäksi).
Menetänkö vastaavan summan asumistuesta eli onkohan taloudellinen hyöty lisätyöstä plusmiinus nolla?
Kommentit (12)
niin turha edes kelaan ilmoittaa, itseasiassa ei edes tarvitse ilmoittaa.
että jos saa yli 300e normia enemmän, niin pitää ilmoittaa. Itse pähkäilen mitä tehdä, kun lapseni menee kesätöihin ja tuki putoaisi roimasti.
1000e enemmän yhden kuukauden aikana, se 1000e jaetaan 12 kuukaudelle ja silloin ei se kuukauden tuloraja ylity.
Tai 299€?
Omalla kohdallani kokonaisuudessa kyse ehkä kolmesta- neljästäsadasta eurosta/ brutto.
Onko tämä 300€/ kk muuten brutto vai netto?
Kiitos!
ap
Tai 299€?
Omalla kohdallani kokonaisuudessa kyse ehkä kolmesta- neljästäsadasta eurosta/ brutto.
Kiitos!
ap
Tai 299€?
Kiitos!
ap
Tai 299€?
Kiitos!
ap
Mutta jos saat vaan kertaalleen tuon 300-400e, niin ei kannata edes ilmoittaa kelaan. Eivät tule sitä missään välissä huomaamaan.
ole ilmoittanut muuttuvia tuloja? Jos esim. saa työtä puoleksi vuodeksi eikä ilmoita näitä tuloja kelalle?
ole ilmoittanut muuttuvia tuloja? Jos esim. saa työtä puoleksi vuodeksi eikä ilmoita näitä tuloja kelalle?
jos olet aikaisemmin saanut kelalta työttömyyskorvausta.
En muutenkaan suosittele kokeilemaan,koska jos jää kiinni tulee syyte petoksesta.
Yksi tuttu aikoinaan jätti ilmoittamatta kelaan töihinmenosta, reilu puoli vuotta nosti asumistuet ja jätti sitten vaan välitarkistushakemuksen täyttämättä. Ei koskaan jäänyt kiinni,mutta ei ole ikinä sen jälkeen kelasta tukea tarvinnut hakea. Luultavasti olisi jäänyt kiinni jos olisi jäänyt työttömäksi taas.
pitääkö sitä hakea itse esim. vuokrankorotuksen takia?
Olen saanut asumistukea vajaan vuoden ajan ja nyt nousi vuokra.
pitääkö sitä hakea itse esim. vuokrankorotuksen takia?
Olen saanut asumistukea vajaan vuoden ajan ja nyt nousi vuokra.
Mutta jos tulee jokin muu syy tarkistukseen, on hakemus laitettava itse. Vuokrankorotuksessa muistaakseni piti vuokran nousta vähintään 50e, ennenkuin tarkistus tehdään heti,muutoin huomioidaan vasta vuosittaisessa välitarkistuksessa.
Kokemuksia?
ap