Rahanahne lapsi
Sylettää tuon 8-vuotiaan rahanahneus. Kuukausiraha hällä on 20 euroa tiettyjä sovittuja kotitöitä vastaan, mutta silti joka kerta kun jotain olis tehtävä, alkaa se sama ininä palkasta.
Äsken sitten sanoin tytölle, että homma saattaa hyvin nopeasti olla se, että kotitöitä ei hänen tarvii tehdä yhtään, mutta silloin ei tule myöskään kuukausirahaa tai karkkipäivän karkkeja saaatikka muitakaan herkkuja.
Onko kellään muulla rahanarvon tietäviä ahneita lapsia?
Kommentit (7)
Katsonut vissiin mallia sinusta kun kerjäät rahaa isiltä tekemättä mitään. Sen niittää minkä kylvää.
eli 5.-luokkalainen saa 5 e/vko. Ei mitään toivoa jakaa kuukausirahaa, koska silloin ei varmaan hoitaisi mitään hommiaan. Kun hommat pilkkoo viikkohommiksi, sujuu paremmin ja voi tarvittaessa olla antamatta sitä viikkorahaa. Viikkorahan saa sunnuntaina, kun on hoitanut viikon hommat ja siivonnut huoneensa imurointikuntoon.
ainakin joissain vaiheessa rahanahneita. Tai ainakin yrittävät kiristää rahaa vanhemmiltaan, täytyyhän sellaistakin kokeilla...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 14:04"]
Lapsilla omat tilit ja korkotuotoilla saa tehdä mitä tahtoo. Kotitöistä ei makseta, ei niistä äitikään rahaa saa.
[/quote] voi herranjestas "korkotuotoilla" ?! Mitä ihmettä saa parilla sentillä?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2012 klo 14:04"]
Lapsilla omat tilit ja korkotuotoilla saa tehdä mitä tahtoo. Kotitöistä ei makseta, ei niistä äitikään rahaa saa.
[/quote] voi herranjestas "korkotuotoilla" ?! Mitä ihmettä saa parilla sentillä?
[/quote]
Tai jos kyseessä on lottovoittaja-vanhemmat?
En mä vaan tajua... Kahdeksankyt luvun lopulla syntyneenä ei mulle (eikä mun kavereillekaan) tullut mieleenkään ruinata mitään viikko- tai kuukausirahoja vanhemmilta. Mulle kuului kotityöt ja rahaa sain, kun sitä pyysin karkkiin tai muuhun kivaan aina joskus.
Hitto mitä touhua oikeesti nykypäivänä! -.-