Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos oma sisko tai veli eroaa, niin kuuluuko erossa pitää hänen puoliaan eikä exän?

Vierailija
22.05.2012 |

Tiedän ettei veljeni exä ollut mikään unelmavaimo, mutta kyllä veljessänikin on vikaa. Minun näkemykseni suhde kariutui, koska kumpikaan ei osannut huomioida toista ja toisen tarpeita.

Minusta tuntuu kauhealta, kun vanhempani asettuvat täysin veljeni puolelle ja haukkuvat ex-vaimoa. Ymmärrän toisaalta että se on luonnollinen reaktio, mutta minun sympatiani ovat salaa exän puolella. Joskus yritän hieman puolustaa häntä vanhemmilleni, mutta he suuttuvat silmittömästi.

Minäkö tässä nyt sitten olen väärässä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariskunta eroaa toisistaan, ei muista.

Jos pakko valita puoli, niin silloin ihan tunteen ja ns faktan mukaan.

Vierailija
2/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä itsekseen olla mitä mieltä haluaa. En kuitenkaan alkaisi kumpaankaan suuntaan lietsomaan riitaa, sitä kun tuntuu eropareilla riittävän ihan omasta takaa. Pysy kaukana koko aiheesta. Muutaman vuoden päästä tuntuu typerältä kaikki jyrkät mielipiteet. Ne tulevat vain siitä surusta ja pettymyksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ulkopuoliset edes tiedä kaikkia eron syitä tai siihen johtaneita asioita.

Tietysti, jos nyt ihan selkeästi on kyse siitä, että toinen hakkaa ja pettää tai on rikollinen juoppo narkkari tms. niin olisi vaikea olla ottamatta puolta. Mutta "peruserossa" en lähtisi olemaan kenenkään puolella. Erityisesti, jos itsekin olet sitä mieltä, että molemmissa luultavasti on "vikaa".

Vierailija
4/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toisen moittiminen on johtamassa siihen, että esim. lasten pääsyä oman vanhempansa luo rajoitetaan, asiaan on syytä puuttua heti ja jämäkästi. Lapsilla tulee olla oikeus molempiin vanhempiin erotilanteesta riippumatta. On myös tärkeä tarjota lapsille turvapaikka, jossa kumpaakaan hänen vanhemmistaan ei moitita. Ei koskaan lasten kuullen!!

Vierailija
5/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko pitäisi olla molempien puolella tai ei kummankaan puolella.

Vierailija
6/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme käyneet esim. golfaamassa siskoni ex miehen ja siskontyttöni kanssa, mikä tuomari minä olen...ei edes läheinen voi tietää mikä on syy mikä seuraus eikä se mulle kuulukaan.

Vierailija
7/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi?

Eikö voi olla ystävä molempien kanssa ja suhtautua tilanteeseen neutraalisti?

Jos ko. osapuolet eivät ole tehneet mitään pahaa tai ilkeyksiä, varsinkaan "itseäni" kohtaani niin miksi, miksi ihmeessä pitäisi valita jotain "puolia"?

?!?!?!?!?!?

Vierailija
8/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme käyneet esim. golfaamassa siskoni ex miehen ja siskontyttöni kanssa, mikä tuomari minä olen...ei edes läheinen voi tietää mikä on syy mikä seuraus eikä se mulle kuulukaan.

Tämä olisi mukavaa. Omien sisarusteni eroissa vaan on käynyt niin että on alettu vihaamaan sitä exän koko sukua. Itselleni on ollut todella kova paikka, kun ihmiset joiden kanssa ei pitäisi olla mitään riitaa, muuttuvat yhtäkkiä vihamielisiksi. Miten se on niin vaikeaa erota asiallisesti, ilman että aletaan heittelemään sontaa ympäriinsä?

Vierailija
9/9 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä on ymmärrettävää, että heitä surettaa poikansa kariutunut liitto, ja he tunnetasolla ovat poikasi puolella.

Mutta siinä ei silti kannattaisi alkaa parjata eksää.

Oikeasti, sivullinen (läheinenkin sukulainen on sivullinen kahden ihmisen parisuhteessa) ei VOI tietää, miten suhde on oikeasti, puoli ja toisin kariutunut. Vaikka toinen osapuoli olisi jättänytkin toisen (esim. mun siskoni mies rakastui nuorempaan ja jätti sisareni), suhteessa on saattanut olla painolastia jo sitä ennen.

Kuten joku jo fiksusti sanoikin, avioerossa on ihan riittävästi ristiriitaa ilman, että suku alkaa valita siinä puoliaan ja kaivaa taisteluhautoja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä