Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen hengen kakku? :D

Vierailija
22.05.2012 |

Hei!

Nyt on ongelma.

Eli kun tehdään täytekakkupohja, niin mikä maarittelee sen, kuinka monen hengen se on?

Kun aina puhutaan ilmeisesti näistä pyöreistä kakuista, että on 10 heng. 15 heng. 20 heng. 25h heng. ja 30heng.

Kuinka suuria nämä kakut on sitten halkaisijaltaan, ja kuinka monen munan? Kuka osaa sanoa.

Minulla on vuoka, joka on halkaisijaltaan 24cm.

Kuinka monen hengen kakku siitä valmistuu, ja taikina kuinka monen munan?

Ja toinen vuoka on halk. 18cm. Sama kysymys siitä.

Kiitos jo etukäteen. :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoisin että pienempi vuoka 2munaa, n10hengelle.

Vierailija
2/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanoisin että pienempi vuoka 2munaa, n10hengelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakussa ei niinkään ratkaise koko vaan täytteiden imelyys. Eli kotona leivottuun ja bona-soseilla täytetty kakku saadaan mahtumaan ihan muutamaan mahaan kun vertaa leipomon ällömakeita kakkuja.

Isompaan vuokaan laittasin 6 munaa..pienempään 4???

Luulen, et noissa henkilömäärä kakuissa ei oo santsivaraa vaan ohut siipale per henkilö.

Itse tilasin kastejuhlaan 20 hengen kakun vaikka syöjiä oli 10-15. Parempi reilusti kuin et joku jää ilman.

Tietty sitä kakkua ei niin paljon mene jos on paljon kaikkea muutakin syömistä kuin kakku.

Vierailija
4/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakussa ei niinkään ratkaise koko vaan täytteiden imelyys. Eli kotona leivottuun ja bona-soseilla täytetty kakku saadaan mahtumaan ihan muutamaan mahaan kun vertaa leipomon ällömakeita kakkuja.

Isompaan vuokaan laittasin 6 munaa..pienempään 4???

Luulen, et noissa henkilömäärä kakuissa ei oo santsivaraa vaan ohut siipale per henkilö.

Itse tilasin kastejuhlaan 20 hengen kakun vaikka syöjiä oli 10-15. Parempi reilusti kuin et joku jää ilman.

Tietty sitä kakkua ei niin paljon mene jos on paljon kaikkea muutakin syömistä kuin kakku.

omaan 24cm vuokaan 4munan taikina, siitä isompaan 6munaa.

Vierailija
5/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 munan kakku 24 cm kakkuvukaan = n. 10-15 henk

4 munan kakku 18 cm kakkuvuokaan = n. 6 henk

8 munan kakku 26 cm vuokaan = n.20 henk

riippuu tietenkin vähän täytteistä, ja kakunsyöjistä

esim oma perhe syö paljon kakkua, niin 4 munan kakku riittää just ja just 5 hengelle, kun taas anopille tein tialuksesta 20 hengen kakku 22 ja melkein puolet jäi syömättä, mutta noi mitä laitoin on keskiarvoja: )

Vierailija
6/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 munaa 18cm vuokaan

4 munaa 22cm vuokaan

6 munaa 24cm vuokaan

8 munaa 26cm vuokaan

Mutta henkilömäärää en sitten tiedä.

Vierailija
7/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 munaa 18cm vuokaan

4 munaa 22cm vuokaan

6 munaa 24cm vuokaan

8 munaa 26cm vuokaan

Eli jos vaikka tilaan 15 hengen kakun, niin minkä kokoisella vuualla se on tehty? :)

ap

Vierailija
8/8 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran tilasin, niin 6 hlön kakku oli tehty 18cm vuokaan. Joskus kun kysyin niin sanoivat konditoriasta, että jos on paljon tarjottavia niin voi ottaa 'tiukille' tuon henkilömäärän, mutta jos ei ole seitsemää sorttia niin sitten vähän yli. Tietysti myös vaikuttaa, että onko kakku jälkiruoka vai tullaanko vain kakulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi