Tehdäänkö äidistä lastensuojeluilmoitus, jos hänellä on joskus
ohimeneviä itsetuhoisia tai lasten vahingoittamiseen liittyviä ajatuksia? Oikeasti en tietenkään tekisi mitään, mutta välillä tulee väsymyksessä sellaisia epätoivoisia ajatuksia, että teen jotain.
Uskaltaako näistä ajatuksista puhua neuvolassa tai neuvolapsykologilla? Epäilen että minulla on jonkinlaista synnytyksen jälkeistä masennusta, tai sitten tämä johtuu vain hirveästä univelasta. Pystyn kyllä arjen hoitamaan normaalisti eli siinä mahdollinen masennus ei näy.
Haluaisin jutella tilanteestani jonkun kanssa, mutta otetaanko minulta lapset pois jos teen niin?
Kommentit (7)
Jos niistä seuraisi huostaanotto, niin vähintään puolet lapsista olisi huostassa.
jos kerran on täysin varmaa että ei oikeasti menetä käytöksensä kontrollia ja tee jotain. Minulla on aina ollut ajoittain vahingoittamisenajatuksia toisia kohtaan mutta koskaan en ole ollut, enkä aio olla, väkivaltainenk etään kohtaan. En puhuisi näistä millekään ammatti-ihmiselle koska a) en taritse apua, ajatukset on vain ajatuksia eivätkä vahingoita ketään ja b) mainitseminen voitaisiin ottaa aivan liian vakavasti ja ulkopuoliset alkaisivat sekaantua elämääni ja perheeseeni liikaa.
Psykologi auttoi minua näkemään, että ne ovat vain ajatuksia ja sinänsä oire esim. väsymyksestä, eivätkä tarkoita että henkilö olisi oikeasti paha tai jotain.
Mä olen aina luullut, että ne tehdään lapsista.
Äidistä lastensuojeluilmoitus?
Vierailija - 22.05.12 12:19 (ID 14897934)
Mä olen aina luullut, että ne tehdään lapsista.
Etkö halua sitä? Itse hakisin apua, se on lapsiesi edunkin mukaista. Kävi, miten kävi. Soita edes kriisipuhelimeen tms ja avaudu siellä, että saat jonkinlaista ammattiapua.
mä ajauduin aika pahaan tilanteeseen eli lievään psykoosiin ja hain apua psykiatrilta, no lääkäri teki musta lastensuojeluilmoituksen kun en ollut kykenevä hoitamaan lastani. Lapsella on kuitenkin isä ja turvaverkko joten ilmoitus oli aiheeton ja se selvitettiin.
En siltikään vielä luota psykiatriin ja psykologiin ja olen heille suoraa sanonut että en halua puhua niistä ajatuksista jotka kohdistuvat lapseen. Psykiatrini tietää asian ja asiasta on keskusteltu. Psykiatri sanoi että ennen lastensuojeluilmoitusta asiasta keskustellaan kanssani. Olemme myös puhuneet siitä että lapseen kohdistuvia "pahoja" ajatuksia on.
Eli ei sulta heti viedä lapsia ja tuskin viedään ollenkaan, mutta riski siinä kuitenkin on.