Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teidän muiden miehillä on omia menojaan?

Vierailija
22.05.2012 |

Meillä miehen menot ovat ikuinen riidan aihe. Hän on vaativassa työssä ja päivät venyvät usein pitkiksi. Työ siis itsessään vie paljon aikaa normaaliin työaikoihin verrattuna, mutta siitä en luonnollisestikaan miehelle "nalkuta".

Hänellä on kuitenkin lisäksi kaksi aktiivista liikuntaharrastusta, joissa molemmissa myös kilpailee. Harkoituksia on siis parit kolmet viikossa + viikonloppuisin vähintään kerran kuussa kisamatka, joka saattaa kestää koko viikonlopunkin. Harjoitusten lisäksi mies myös lenkkeilee ja käy kahden eri seuran kokouksissa, saunailloissa, jne.

Meillä on neljä lasta, joista pienin täytti vasta vuoden. Olen siis itse kotona lasten kanssa, välillä tuntuu, että olen vankina täällä, kun en omiin menoihini pääse juuri lainkaan.

Minkä verran teidän miehenne siis menevät ja harrastavat. Oma siippani kun on sitä mieltä, ettei hänellä ole menoja yhtään sen enempää kuin muillakaan miehillä. Nipotanko turhasta, kun toivoisin, että perheellä olisi enemmän yhteistä aikaa ja lapsilla isä, joka olisi läsnä näiden elämässä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kamalasti, en tarkoita tätä pahalla, mutta miksi lapsia on noin paljon? Kait mies on ennenkin harrastanut vai onko vasta viime vuosina aloittanut?

Vierailija
2/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää, että hän joutuu nyt karsimaan menojaan ja perhe menee ykköseksi.Naimisissa olevat poikamiehet ei käsitä tätä, vaan sama meno jatkuu vielä 4-kymppisenäkin.Näin huuteli oma rakas mieheni tuolta sohvalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset ovat molempien haluamia ja suunniteltuja.

Minua ei edes itseäni niin suuresti rassaa olla lasten kanssa aina yksin, eiväthän he ikuisesti pieniä ole, aikaa omaan harrastamiseenkin on siis jonkun vuoden jälkeen tulossa. Lasten puolesta ahdistaa kuitenkin kovasti, he kaipaavat isäänsä enemmän kotiin. Mies kuitenkin väittää, että olen itse vain ajanut lasten päähän noita ajatuksia, että iskä on aina poissa. :(

ap

Vierailija
4/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on iltapainotteinen työ, johon liittyy harratustyyppisiä menoja. Hän tulee kotiin arkisin yleensä vasta klo 21 jälkeen. Kun lapset olivat pieniä, pakotin hänet (keskustellen juu ;) tulemaan neljänä päivänä jo heti klo 18 jälkeen, yhtenä hän oli pidempään. Hän järjesti tämän alkamalla tehdä töitä myös lauantaisin.

Vierailija
5/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin monta lasta tehnyt vaikka olet tiennyt miehesi menoista? Kai hän on samaa mieltä ollut ennenkin eikä vasta neljännen lapsen jälkeen?

Mun mies tekee säännöllistä työaikaa, kotona viimeistään kuudelta. Työmatkalla on yötä ehkä kerran kuussa. Vapaa-ajallaan käy uimassa ja lenkillä iltaisin, muuten harrastaa kotona musiikkia ja lukemista. Minä käyn myös urheilemassa suunnilleen saman verran iltaisin ja loput harrastukset on kotona.

En hyväksyisi lasten isältä jatkuvaa poissaoloa iltaisin ja viikonloppuisin.

Vierailija
6/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta pari vuotta sitten.

ap

Vierailija
7/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais olla enemmän poissa kotoa, mielestäni hänelle tekisi hyvää aktiivisempi harrastaminen.

Vierailija
8/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kamalasti, en tarkoita tätä pahalla, mutta miksi lapsia on noin paljon?

Eipä tuohon ap:n menemiseen paljon vaikuta, onko lapsia yksi vain neljä, se yksivuotias vaatii hoitajan paikalle ja ulkona liikkuessakin on mukana raahattavaa mallia. Eli jumppaan/syömään/teatteriin/keikalle ei lähdetä, jos mies ei ole kotona.

Meillä molemmilla on normaalit tyäöajat, mies tekee iltaisin muutaman tunnin viikossa ylitäöitä kotona. Lisäksi harrastaa 3 x viikossa (pari tuntia illasta ja käy eräässä toisessa jutussa 1-2 iltaa viikossa. Toisaalta minulla on liikuntaharrastus 2 x viikossa ja viikonloppuisin käyn salilla. Molemmat pääsevät, mutta ei ole paljon päivä, että oltaisiin koko ilta yhdessä kotona.

Vierailija
9/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ja perheen kanssa, kutsumme usein ystäviä syömään ja se on meille parasta hupia. "Ulos" ei ole haluja lähteä. Nyt sain pakotettua miehen MM lätkää katsomaan naapurin ukon kanssa:) Haluaisin että kävisi jossain ystäviensä kanssa....

Salilla käy välillä yksin, välillä mun kanssani.

On nuoruudessa mennyt tarpeeksi, nyt ei enää tarvitse.

Vierailija
10/17 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kiekkoreenit 1krt/vko, salilla käy 1-2krt/vko, viikonloppusin on turnauksia ja käy saunailloissa yms. kerran kuussa. Meillä kolme alle 4-vuotiasta lasta.

Aika paljolta kuulostaa miehesi menot... Mies myös aina kannustaa minua lähtemään omiin menoihin, että pääsen hengähtämään. Keskustele nyt ihan tosissaan miehesi kanssa, että kyllä toisenkin pitää päästä tasapuolisesti omiin menoihin. Ja sen perheenkin kanssa voi viettää aikaa.

Onko tilanne muuten aina ollut samanlainen, kun kaikki lapset ovat olleet pieniä? Vai onko menot lisääntyneet missä vaiheessa?

Vierailija
11/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosiaan miehelläsi menot tärkeämpiä, kuin perhe. Minusta näyttää siltä, että joudut uhraaamaan itsesi perheesi vuoksi tai mies ajattelee sinua sellaisena 50-luvun vaimokkeena, joka hoitaa perheen ennen muuta.

Itse lopetin suosiolla Golfin peluun kun saimme ensimmäisen lapsen, osa kavereistani on tehnyt samoin osa ei.(Ne vie lapsen hoitoon kesälomillakin)

M39

Vierailija
12/17 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllisiä menoja. Mutta edes ollessani äitiyslomalla/hoitovapaalla mies ei menny. Hänen harrastuksensa on vanhojen aútojen kunnostaminen jota tekee autotallissa, lisäksi iso piha/omakotitalo vie paljon aikaa ja tarjoaa fyysistä askaretta. Mies siis on pois kotoa ehkä 1-2krt vuodessa, jos on jotkut esim polttarit tms. No hän onkin sellainen kotona viihtyvä mies. :)

Hurjalta kuulostaa ap:n miehen meininki, en kattois hetkeäkään tollasta, varsinkaan neljän lapsen kanssa!!

Vierailija
13/17 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lasten teko kone omasta halusta vai mistä on kysymys? Jos olet ollut niin pöljä, että olet tehnyt vain lapsia, vaikka mies tuskin näkyy kotona, juttele itsesi kanssa, ja jos mies on vastikaan alkanut vasta harrastaan kaikkea mahdollista, niin silloin on kyllä toinen nainen kysymyksessä. Niin makaa kuin petaa

Vierailija
14/17 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aktiivinen mies. Monella on sohvaperuna passattavana eikä sekään ole ideaali tilanne. Perhe on iso joten väsyt yksin olemiseen. Kehittele itsellesikin jotain menoa ja sopikaa lastenhoidon järjestämisestä. Perhe on ihana mutta ei saa olla ainoa sisältö elämässä. Mies on tämän ymmärtänyt ja koska olet kuitenkin kotona hän vain menee eikä ajattele asiaa sen kummemmin.

Vierailija
15/17 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen riitaa tulee menoista ja rahasta. Toki joillakin työ sanelee elämän, työ vuorotyötä jne. Se muu aika pyhitettävä perheelle. Raha-asiat niin että kummallakin omat tilit ja kumpikin maksaa omat henk.kohtaiset menot ja yhteiset yhdessä.

Vierailija
16/17 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on välillä töissä max. kuuteen, työmatkoja ei ole paljoa ja omia harrastuksia ei myöskään juuri ole. Olen toivonut, että hänellä olisi enemmän omia menoja, välillä täällä alkaa yhdellä ja toisella pinna kiristyä kun ollaan nokatusten liian paljon, varsinkin nyt kun uloskaan ei viitsi pimeällä sateeseen lähteä. Kolme lastamme ovat jo kaikki koulussa ja pärjään heidän kanssaan hyvin, välillä mies siinä porukassa on liikaa..

Vierailija
17/17 |
16.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on noin 10-15 tuntia harrastuksia viikossa. En valita, koska itselläni on saman verran, erilaisia vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi