Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne päin maailmaa kannattaisi lähteä perheen kanssa töihin? :)

Vierailija
22.05.2012 |

Ollaaan mietitty miehen kanssa että lähdettäisiin vuodeksi pariksi ulkomaille työkokemusta kartuttamaan kun Suomesta ei tahdo töitä löytyä. Mitä maata suosittelisitte? :) Australia? Kanada?

Mies on sähköinsinööri ja minä kohta KTM (kansainvälinen liiketoiminta pääaineena)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku puhui että olis ulkomailla tutkijana/yliopistolla tohtorikoulutettavana? Olen miettinyt myös tällaista vaihtoehtoa Suomessa, mutta miksei ulkomaillakin? :) Mitenköhän se käytännössä onnistuisi?

Jos sinulla on itselläsi "rahat" (tutkijakoulupaikka, apuraha, akatemian pesti tmv.), voit vain suoraan ottaa yhteyttä alasi instituuttiin sinua kiinnostavassa maassa. Sopia suoraan sen laitoksen kanssa tulemisestasi jne. Täältä kotimaasta voit hakea "palkkasi" lisäksi erilaisia kansainvälistymiskanavia pitkin lisäapurahoja kattamaan muutto- ja asumiskuluja toisessa maassa.

Aika paljon joudut ihan itse hoitamaan. Tämä siis varoitukseksi. Tämä vaihtoehto ei ole mikään rahasampo. Huomaa, että sinun pitää tehdä tutkintoa Suomeen, olla täällä yliopistossa kirjoilla jatko-opiskelijana.

Sitten voit tietenkin pyrkiytyä suoraan jatko-opiskelijaksi toiseen maahan, mutta tästä tiedän tosi-tosi vähän. Joitakin paikkoja on akatemia sivuilla auki esim. 3-4- vuotisiin jatkotutkintoihin Amerikoissa, stipendityyppisinä. On myös maiden välisiä koulutusohjelmia, joissa osa tutkinnosta tehdään Suomessa, osa toisaalla.

Me teimme sellaisen ratkaisun, että opiskelin Suomessa tohtoriksi ja lähdemme nyt post-doc-vaiheessa ulkomaille. Palkat ja perhe-etuudet ovat paljon paremmat näin.

Vierailija
22/25 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en niin tiedä niistä mutta täällä Aasiassa niitä suomalaisia työkomennuksella olevia tapaa nimenomaan julkisen puolen ihmisiä. Itse olen yksityisessä firmassa myynnin puolella.

Ei oikein kannata lähteä kylmiltään työtä hakemaan ellei ole suhteita ulkomaisiin tahoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat Kiina,Brasilia,Aasian maat yleensäkin.

Jos taas menee opiskelemaan tai julkiselle puolelle niin silloin varmaan on suurempi valikoima. Mutta paras taloudellinen tilanne on juuri näissä kyseisissä maissa. Palkat ovat huonoja,surkeita ja työajat vaativia. Joustaa saa todella.Suomen 8-16 ei ole täällä Aasiassa mitään.Lauantaikin on työpäivä puoliksi.

Vierailija
24/25 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannataa mennä vaikkapa Intiaan, siellä lapsetkin saa tehdä töitä, eli koko perheellä vaan töihin =)

25/25 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on korkeasti koulutettu, korkeammin kuin miehensä. Sillä aikaa kun hän on töissä tai jatko-opiskelemassa, sähköinsinöörimies hoitaa pieniä lapsia kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan