Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pikkulasten väliaikaiset tatuoinnit ovat Syntiä!

Vierailija
21.05.2012 |

Näin väitti anoppini pohjautuen Vanhan Testamentin sanomaan. Mitä mieltä olette?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertokaa miten suhtautuisitte jos lapsenne haluaisi niitä tarratatskoja iholleen?

Vierailija
2/15 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni laittaisi 'tatskoja'

En mä niitä nyt juuri syntinäkään pidä, toisin kuin esikuvaansa, eli oikeaa tatuointia...Mut jotain inhottavaa niissä mun mielestä vaan on.

el

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaako se epämielyttävyydessä sellaisen siirtokuvan ottamista? Siihen siis itse pyhimys anoppi on sortunut.

Ap

Vierailija
4/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se on syntiä ja anoppisi omatunto pohjautuu Raamatun sanaan, niin silloin anoppisi ei pidä ottaa pikkulasten väliaikaista tatuointia käteensä.

Jos hän kokee ne tilapäistatskat ihan äärimmäisen pahoiksi asioiksi, niin saattaapa hän siitä teillekin saarnata. Yritä suhtatua anopin puheisiin rakkaudella ja lempeästi. Ei hän pahaa tarkoita. Minkä ikäinen anoppisi on? Onko hän vielä ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa?

Itse olen uskovainen ja en ole noita tarratatskoja lapsia kieltänyt käteen laittamasta. rumiahan ne yleensä on, mutta se on sitten jo toinen juttu.

Varsinaiseen tatuointiin suhtaudun sitten niin kuin se Vanha Testamentti eli en laita itse, enkä anna lastenkaan laittaa missään vaiheessa.

Mutta mulla on teille ilouutinen:

Vaikka teillä olisi koko kroppa täynnä toinen toistaan karmeampia tatskoja, Jeesus haluaa silti tulla sun sydämeen asumaan ja sun elämän herraksi ja armahtaa kaikista synneistä.

Vierailija
5/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs alle 2 vuotiaan tytön kynsien lakkaaminen? Vastaako se epämielyttävyydessä sellaisen siirtokuvan ottamista? Siihen siis itse pyhimys anoppi on sortunut. Ap

joissa pitää toimia niinkuin Raamattuun sidottu omatunto meille sanoo. Raamatussa ei sanota kynsien lakkauksesta, mutta siellä sanotaan esim seuraavaa vaimoille:

1. Piet. 3:

"3 Älkää pitäkö tärkeänä ulkonaista kaunistusta, älkää hiuslaitteita, kultakoruja tai hienoja vaatteita."

Jokainen tulkitkoon tuota kohtaa omatuntonsa mukaan ja rukoilkoon Jumalalta johdatusta, jotta osaisivat oikein elää tuossakin asiassa.

Vierailija
6/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vielä uskovaisia paikalla, kertokaa miten suhtautuisitte jos lapsenne haluaisi niitä tarratatskoja iholleen?

kilttejä ilmaiseksi saatuja juttua pari kertaa. oikeita tatskoja en suvaitse.

Vierailija
7/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo tajunnu ajatella, että ne lasten "tatuoinnit" olis syntiä ja oon kumminkin vl ja saatiin me niitä laittaa lapsenakin, vaikka vanhemmat muutoin olikin aika tiukkoja.

Vierailija
8/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lestadiolaista meininkiä...ripsiväri on varmaan myös synti?

Vierailija
9/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä oo tajunnu ajatella, että ne lasten "tatuoinnit" olis syntiä ja oon kumminkin vl ja saatiin me niitä laittaa lapsenakin, vaikka vanhemmat muutoin olikin aika tiukkoja.

muiden uskonsuuntien yksittäisten tiukkisten juttuja.

Eihän niitä yleensä syntinä pidetä. Muutama satunnainen uskova jossain voi pitää.

Vierailija
10/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vievät anoppiasi kauemman Jumalasta tai rikkoo ihmisten välejä, niin sitten voivat olla hänelle syntiä. samoin kuin esim pienikin alkoholin käyttö voi olla alkoholistille tekijä, jossa lipsuu takaisin pultarivaihteelle, saatta nuo tatuoinnit olla jostain meille tuntemattomasta syystä se huonoille teille vievä asia. Jotta voisit tuke anoppiasi, niin älkää käyttäkö niitä tauointeja anopin lähellä.

Vierailija
11/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskotini on ollut "uskovainen". 70-luvulla lapsuudessani äiti osti purukumeja joissa oli "tatuointi" sisällä. Minusta se oli hauskaa kun sama kuva jonka sain raaputettua paperille otti myös käteen kiinni ja pysyi siinä hetken. Siis aivan sama, oliko siellä purukumipaketissa Muumitarra vaiko siirtokuva iholle, eli "lasten tatuointi". Se on l e i k k i ä lapselle. Ihan kuin muovaileminen, väriliiduilla asfalttiin piirtäminen jne ja kuvista tykkääminen: Voisi kysyä samalla että onko kaikkien kuvien käyttö syntiä, minulla oli joskus ihana My Little Pony paita. Rakastin sitä kuvaa enkä raaskinut käyttää paitaa, ettei kuva vaan kulu ja sitten paita tulikin parin käytön jälkeen pieneksi... Olinko nyt syntinen lapsi? Voi tällaista turhan jauhamista, omien aivojen käyttö on sallittua monissa tilanteissa. :)

Vierailija
12/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla lapsuudessani äiti osti purukumeja joissa oli "tatuointi" sisällä.

purkkakuvat tuli mullakin heti mieleen. Siihen aikaan ei nuorison tai edes aikuisten oikeat tatuoinnit olleet vielä muotia, joten näitä purkkatatskoja ei kukaan millään lailla (tiettävästi) pitänyt syntisinä tai edes paheksunut. Kyllä niillä leikki uskovienkin lapset.

Vierailija
13/15 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme tällä hetkellä ulkomailla, joten lapsia hän näkee suuremmaksi osaksi kuvissa. Äskettäin oli vanhemman lapsen synttärit, ja synttärikuvissa lapsen kädet ovat ns.tatuoituja. Omakin sukuni on uskovainen, mutta ei evlut, mitään ongelmaa näissä siirtokuvissa ole ikinä osattu nähdä. Kiinnostaa siis oliko tuo joku evlutin erikoispiirre vai tavallista persumaista nipottamista.

Ap

Vierailija
14/15 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan testamentin mukaan farisealaiset ristiin naulitsi Jeesuksen. Raamatun mukaan Jeesus tuli täyttämään lain, eli kaikki on sallittua mutta kaikki ei ole hyödyksi. eli jos ei vaivaa joku asia niin ok. eli liima tatuointi ei ole syntiä.

Vierailija
15/15 |
26.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin nelivuotias piirtää nahkansa täyteen ihan tussilla....hui kamalaa syntiä! Takavarikoikaa kaikki kynät!