Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin kevätretki ja bussimatka

Vierailija
21.05.2012 |

Aloimpahan tässä miettiin, että onko noi pikkuset tosiaan sen 100km suuntaansa bussissa ilman minkäänlaisia turvaistuimia? Laki turvaistuinten käytöstä ei taida koskea linja-autoja. Ei tarvi kummonenkaan kolari olla kun siellä sit pikkusia lentelee pitkin linja-autoa :(

Uskaltaisitko sinä päästää lapsesi matkustamaan linja-autolla ilman turvaistuinta? Mikä on yleensä käytäntö?

Ärsyttää kun aloin tota asiaa nyt päässäni pyörittään. Ovat toki aiemminkin pikku matkoja tässä kaupungin sisällä tehneet, mutta jostain syystä nyt aloin vatoon tätäki asiaa päässäni.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne päiväkotiin viedä???????

Vierailija
2/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eikai päiväkotiin kukaan edes vauvoja vie?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja matkaan vähintään viikottain pikavuorossa pitkiä matkoja. Lapset pidetään sylissä (vauvat) tai turvavöissä (taaperot).

Vierailija
4/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonkun on jäätävä päiväkotiin hänen kanssaan. Vanhemmalla on oikeus kieltää retket ja yökoulut tms.

Vierailija
5/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissaa aina busseilla, joissa on joka paikalla turvavyöt ja lapset niissä kiinni. Mutta ei siellä ihan vauvojen kanssa retkeillä

Vierailija
6/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

retkeä lapsiltani halua kieltää tai mitenkään päiväkotia syytä, että vaarantavat minun kultapupujeni turvallisuuden. Aloin vaan asiaa miettimään, että mikäköhän on käytäntö, että kuuluisko mun esim. viedä omat istuimet tai jotain. Ja että miksi henkilöautossa lasten on pakko istua koon mukaisissa turvalaitteissa mutta busseissa ei. Kun eihän se kai siellä bussissa sen turvallisempaa ole irtonaisena hengailla kuin henkilöautossakaan. Ja taapero turvavyössä nyt on yhtä tyhjän kanssa, kun ne autojen turvavyöthän vaatii sen 15kg painoa, että lukkiutumismekanismi toimii.

Se ei auta kuin toivoa, ettei kolaria tapahdu.

AP

Vierailija
7/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aivan yks hailee tuleeko joku bussiturma vai ei. Älä mieti turhia.

Vierailija
8/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona pärjää, kun vanhempien on töissä käytävä. Siispä reppanat 5v ja 2,5v ovat päiväkodissa :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Ap

Vierailija
9/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, hyvää loppu elämää sulle. toivottavasti et palstaile enään.

Vierailija
10/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis veisaat kenenkään muunkaan lapsista, esim. niistä esikoululaisista. Yäk!

Vierailija
11/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voinen päätellä, että ketään muuta ei ole tällanen asia huolettanut tai edes mietityttänyt (tai sitten olen ainut/lähes ainut AV:llä jonka reppanat on päiväkodissa), joten ei kai minunkaan sitä pitäisi sen enempiä murehtia.

Mutta onko mun käsitys siitä, että turvavöihin tarvitaan se vähintään 15kg ja nimenomaan siksi se paino, että riittä törmäystilanteessa voima lukitseen sen turvavyön lukitusmekanismin, ihan tuulesta temmattu? En yhtään muista mistä oon niin kuullut/lukenut.

Ap

Vierailija
12/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, kun tuolla Helsingin keskustassa ja vähän muuallakin matkustavat busseissa ihan vauvojen kanssa eikä tietoakaan turvavöistä. Ei ratikoissa eikä metroissakaan. Vaunutkaan ei aina ole kiinni niissä lenkuissa.

Tuo on minusta aika tekopyhää. Jos teet autottoman retken, käytät huoletta raitiovaunua tai bussia, mutta päiväkotiretkellä huolettaa, kun ei ollakaan turvaistuimissa...

Meidänkin päiväkodissa lapset laitetaan turvavöillä kiinni. Niitä kun on kaikissa tilausbusseissa.

Vierailija
13/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on aina auto käytössä tai jos ei ole, vaihtoehtona on kävely tai pyöräily. Paikkallisbussit kulkevat aamulla ja iltapäivällä (koululaiskuljetuksia) eivät muuten, eikä niihin rattaiden kanssa mitenkään kyytiin pääsisikään.

Mutta eik kukaan muu ole koskaan kuullutkaan tuosta 15kg rajasta auton omien turvavöiden käytössä? Mistäköhän minä senkin oon keksinyt...

Minä lopetan nyt asian miettimisen, kun ei se ketään muutakaan mietitytä/vaivaa.

Ap

Vierailija
14/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan asiaa aiemmin miettiny, mutta nyt ku sie siitä kirjotit niin aloin miettiin. Onhan se hiukan tekopyhää napsauttaa lapsi kolmipistevöihin aina ku kotipihalta omalla autolla liikahtaa vaikka lähikauppaan, mutta sitte lykätä se sama mukula ilman turvalaitteita motarille bussin kyytiin. Ei ois pitäny alkaa miettiin...

Tuosta 15kg en osaa sanoa. Se kilomäärähän annetaan rajaksi tuvavyöistumiin, mutta en osaa sanoa että miksi se on just se kilomäärä.

Vierailija
15/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä 1-vuotiaita tarvitse 100km retkelle ottaa ja aika moni taapero on jo 15kg. Kun nyt jotenkin takerruit tuohon kilojuttuun...

Vierailija
16/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä 15kg rajasta. Tosiaan jos 2,5-vuotiaasi ei paina 15kg ja on turvavöissä, ei niistä mitään apua ole.

Etkä ole ainut, silloin kun lapseni aloitti hoidossa ja tekivät retkiä yms. mietin ihan samaa. Mutta nyt sitä ei niin tiiviisti enää ajattele...herran haltuun!

Vierailija
17/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä 1-vuotiaita tarvitse 100km retkelle ottaa ja aika moni taapero on jo 15kg. Kun nyt jotenkin takerruit tuohon kilojuttuun...

minun 4-vuotiaanikaan ei paina vielä 15kg....

-ei ap-

Vierailija
18/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan oo meidän 2,5v 15 kg. Isompi ehkä vois nyt just ja just olla. Ja ihan tavallisia tyttöjä ne kai on, joten tuskin kovin monen muunkaan taaperot ovat yli 15kg.

Mutta tuo 15kg ja turvavöiden toimivuus taitaa olla joku minun oma keksintöni (tai jonku tehokkaan turvaistuinkauppiaan juoni) koska kukaan muu ei siihe ole takertunut.

Vierailija
19/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuo 15kg ja turvavöiden toimivuus taitaa olla joku minun oma keksintöni (tai jonku tehokkaan turvaistuinkauppiaan juoni) koska kukaan muu ei siihe ole takertunut.

Vierailija
20/21 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonkun on jäätävä päiväkotiin hänen kanssaan. Vanhemmalla on oikeus kieltää retket ja yökoulut tms.

Ja viisaat vanhemmat sen myös tekevät!Alle kolmevuotiaille ei mitään hyötyä retkistä. Ainoastaa ylimääräistä stressiä. Kannattaa aiheesta googlata,"Päiväkodin stressitekijät".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän