Voiko joku nyt vääntää rautalangasta että miten tämä lakkoilu auttaa työntekijöitä?
Kun tuo Teollisuusliiton varapuheenjohtaja nyt sanoi että meillä on jotain miljoona jäsentä tjsp. niin lakkoillaan.
Vääntäkää rautalangasta.
Kommentit (14)
Ei mitenkään. Siinä vastustetaan porvarihallitusta, eikä sillä ole mitään tekemistä työntekijöiden etujen kanssa. Poliittinen lakko, eikä mikään työtaistelutoimi, joka kohdistuisi työnantajiin.
Osaa se ei auta, paitsi loma on sitten hetken? Tietynlaisille työntekijöille haetaan etuja, mutta usein osa eduista vaatii sitoutumista silti.
Palkkojen ei tarvitse noudattaa vientialojen korotuksia, ts. esim. hoitoalalle tai muille työvoimapula-alalle voitaisiin sopia korkeampi palkankorotus kuin paperimiehille.
Jaha! Lähti sit äärioikeistolaiset valehtelemaan illan päätteeksi. Mikä yllätys!
Miten se sinua liikuttaa missä minä olen töissä?
Auttaa mitä auttaa, mutta ei auta hallituksen politiikkakaan.
Mistä olet saanut päähäsi, että poliittisen lakon pitäisi auttaa ketään? Johan sen nimikin sanoo, että kyseessä on valtataistelu, ei etuustaistelu.
Pyydäpä Satosta vääntämään rautalangasta edes merimiessolmu. Ei pysty, olen aivan varma.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi, että poliittisen lakon pitäisi auttaa ketään? Johan sen nimikin sanoo, että kyseessä on valtataistelu, ei etuustaistelu.
Täh?
Ei lakkoiluaika itsessään tietenkään, vaan hetkellsiesti heikentää, koska ei saa palkkaa. Ei kai kukaan niin toope ole, että luulee saavansa ruhtinaallista palkkaa lakkoiluajalta.
Lakkoilu auttaa tulevaisuutta ajatellen, jottei työntekijöitä voi laillisesti sortaa. Jotta voidaan jatkossakin sopia, ettei yksi hallitus tuhoa jo yli sadan vuoden perintöä ahneuksissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh?
KVG niin ehkä ymmärrät.
Lakkoilulla työntekijät menettää rahaa. Lakkoilu hyödyttää ainoastaan niitä jotka päätti lakosta. Ne saa kokouspalkkioita tuhansia euroja
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän se vasta tyhmää onkin, hallitus ja eduskunta pitää Suomessa valtaa eikä siihen lakkoilu vaikuta.
UP