Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkukoirien kanssa kauppaan, kampajalle, virastoihin?

Vierailija
21.05.2012 |

Miksi sylikoiria on otettava joka paikkaan mukaan?

Eikö järki sano, että koirat pidetään ulkona?

En ole koiravihaja. Meillä on koira perheessä, mutta on aika omituista, että näitä rotan kokoisia räkyttäjiä raahataan jo ruokakauppaankin. Kun sitten kehoitetaan viemään koira ulos, alkaa vastustelu ja päivittely. Oi aikoja, oii tapoja

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne jotain allergikkoja häiritsee. Mä asun Ranskassa ja vien kyllä koirani noihin paikkoihin, eikä ole koskaan kukaan tullut sanomaan vastaan. Kai täällä ei sitten ole niitä allergikkoja ollenkaan.

Vierailija
2/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 pientä koiraa. Ruokakauppaan en toki koiria ota koska se on kiellettyä. Muutenkin noudatan aina koirakieltoja enkä sitä päivittele jos sellaien jossain on.

Mutta kyllä kaikkialle otan mukaan mihin vaan saa oikein mielelläni. Nyt olen ollut iloinen siitä kun osa kahviloista ja ravintoloistakin sallii koirat. Ei hyvinkäyttäytyvistä ja hiljaisista koirista siellä pöydän alla makoilemassa haittaa ole. Viimeinen perustelu tietysti on allergia, eli se estäisi koirien tuonnin vaikka ne ovat kilttejäkin. Kummallista kun täällä Suomessa niitä erittäin pahasti allergisia onkin joka paikat täynnä kun etelämpänä ei tuota ongelmia vaikka koiria on säännöllisesti esim. ravintoloissa. Lisäksi oikeasti niin pahasti allerginen joka saisi oireita hyvin ilmastoidussa tilassa siellä olevasta koirasta, saisi niitä todennäköisesti jo koiranomistajan lähellä ja joutuisi käyttämään lääkkeitä liikkuakseen esim. julkisilla kulkuvälineillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaupassa, virastossa tai nyt esim. ravintolassa on/olisi koira. Eläimet ei minusta kuulu tällaisiin paikkoihin.

Kaikkein eniten vituttaa sellaiset ihmiset, jotka ei ollenkaan ajattele muita ja niitä on tänä päivänä paljon.

Useammin kuin kerran on käynyt niin, että joku ihminen on kysynyt lupaa tuoda koiransa (ei aina edes ihan niitä pienimpiä) sisälle työpaikalleni ja kun olen kieltänyt, pahasta allergiasta kertoen, on alkanut "ihan vaan piipahtaisin vilkaisemassa", kamala valitus tai puolustelu ettei tämä rotu allergiaa aiheuta jne. Ihan vaan se piipahdushan ei aiheuta tietenkään mitään... Ja täysin vieras ulkopuolinen ihminenhän varmaan tietääkin mua paremmin mistä saan oireita ja miten vakavia....

Sitten suututaan verisesti kun en laske sisälle.

Raivostuttavaa ja itsekeskeistä käytöstä aikuisilta ihmisiltä.

Vierailija
4/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua pahasti allergisena ihmisenä häiritsee jos kaupassa, virastossa tai nyt esim. ravintolassa on/olisi koira. Eläimet ei minusta kuulu tällaisiin paikkoihin.

Kaikkein eniten vituttaa sellaiset ihmiset, jotka ei ollenkaan ajattele muita ja niitä on tänä päivänä paljon.

ja välttää varsinkin eteläisempiä Euroopan maita kuten Ranska, Espanja ja Italia. Niissä kun koiria voi olla ihan joka paikassa eikä kukaan ymmärrä todellakaan jos niistä alkaa nostaa meteliä allergian takia. Viimeksi kun oltiin Italiassa Gardajärvellä oli jopa tosi hienoissa ravintoloissa mukana arvokkaiden rouvien sylikoiria.

Vierailija
5/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä "hienot rouvat" ja muut egoistit luulevat nostavan statustaan muiden silmissä kun on fifi mukana joka paikassa. Ei raukat tiedä että kaikkia vaan naurattaa...

Vierailija
6/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua myös ärsytää näiden piskien raahaaminen joka paikkaan. Sitten ollaan naama norsun vitulla, kun joku erehtyy kieltämään piskien sisääntulon.

Vierailija
7/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä "hienot rouvat" ja muut egoistit luulevat nostavan statustaan muiden silmissä kun on fifi mukana joka paikassa. Ei raukat tiedä että kaikkia vaan naurattaa...

Kamalasti kiinnostaa av-mamman nauramiset. Jos huvittaa ottaa koira mukaan joka paikkaan niin senkun ottaa, ei siinä mitään statusta ole. Tykkää koirastaan ja on kiva ettei sitä tarvitse jättää yksin kotiin, niin yksinkertaista se on.

Vierailija
8/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiseen ap?

Kysyn siksi, etten minä edes muita, että koskaan olisin nähnyt mitään fifia virastoissa tms... Itselläkin on fifi, mutta ei sekään mun kanssa kaupoilla tms käy.

Vierailija
9/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keinoja kuin koiran hankkinen ja siitä huolehtinen. Enpä jaksa uskoa, että kukaan "näön vuoksi" viitsi koiria mukanaan raahata. On niistä huolehdittava kuitenkin (helpommalla pääsisi ilman).

Etelä-Euroopassa ei tosiaan ole mitenkään erikoista, että koirat ovat mukana monissa paikoissa. Ja tämä ei koske vain rikkaita vanhoja rouvia fifeineen!

Vierailija
10/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalasti kiinnostaa av-mamman nauramiset. Jos huvittaa ottaa koira mukaan joka paikkaan niin senkun ottaa, ei siinä mitään statusta ole. Tykkää koirastaan ja on kiva ettei sitä tarvitse jättää yksin kotiin, niin yksinkertaista se on.

Mullakin syy ottaa koira mukaan ihan joka paikkaan mihin on luvallista ottaa on se, että se tosiaan joutuu olemaan jo muutenkin työpäivieni ja matkojeni takia yli 9 tuntia päivittäin yksin, ei huvita raukkaa taas jättää yksin sen jälkeenkin uudestaan. Eli mukaan tulee joka paikkaan mihin vaan saa ottaa!

Vierailija
11/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva sitten erittäin pahasti allergisen ja astmaattisen saada siellä kampaajalla pasta astmakohtaus!

Vierailija
12/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen vuotta sitten huomasin että joku toi pitkästä aikaa koiran bussiin. Nyt ei mene päivääkään etteikö niitä saatanan hurttia tuotaisi niin bussiin, metroon, pubiin kuin kauppaankin (jonne ei saisi, mutta tietyt kermaperse-ikäiset "rouvat" kyllä tuovat...paras oli, kun myyjä kielsi tuomasta sylissä niin seuraavan kerran koira oli LASTENVAUNUISSA!!). Kivat allergisille, onneksi en itse ole ja miehenikin vain vähän!!

Vierailija
13/13 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on käsittääkseni tälläkin hetkellä ns. allergiakampaamoja aiankin kaikissa isommissa kaupungeissa, näihin tuskin ainakaan koiria saa viedä.

Sinänsä kiva liikeidea voisi olla koiraystävällinen kampaamo. Toki tiedotuksen pitää sitten pelata, ettei allergikko eksy ko. paikkaan.

kiva sitten erittäin pahasti allergisen ja astmaattisen saada siellä kampaajalla pasta astmakohtaus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä