Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paniikkikohtaus nukkuessa?

21.05.2012 |

Onko kenelläkään samankaltaista tapahtunut kuin minulle viime yönä.

Noin tunti nukahtamisesta näin unen/näyn että pidin lastani sylissä, oli valoisaa ja sitten yhtäkkiä tunsin niskassani painetta ja kihelmöintiä ja tunsin että olen tehnyt nyt kaikkeni ja kuolen. Yhtäkkiä ajatus kuolemasta aiheutti pelon, että 5 kk vanha lapseni jää yksin ja ikävä alkoi painaa mieltä. Pakotin itseni heräämään ja ahdistus oli valloillaan.

Pelkään, että olinko oikeasti kuolemassa viime yönä vai oliko kyse stressin aiheuttamasta kohtauksesta??

Menin lauantaina naimisiin ja tosiaan sain ensimmäisen lapsen 5 kuukautta sitten.

Kertokaa jos jollain on esiintynyt samanlaisia kokemuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että uni voisi olla noinkin todentuntuinen ja tuntisi unen läpi niskojen pistelyn ja kammottavan painon tunteen.

pelottaa käydä nukkumaan....

Vierailija
2/5 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toi ollut edes mikään kohtaus, puhumattakaan, että olisit ollut kuolemassa. Kunhan näit paha aunta. ja kyllä, pahat unet voivat toistua samanlaisina useinä eri öinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. paniikkihäiriötä sairastava

Vierailija
4/5 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäntilanne purkautui unessasi. Niskasi oli todennäköisesti myös jumissa :) Kyseessä oli joko klassinen painajainen tai paniikkikohtaus. Paniikkihäiriötä sairastavana tiedän että kohtauksia tulee usein öisin. Toisaalta yksi yksittäinen kohtaus ei vielä paniikkihäiriötä tee. Et varmastikaan ollut kuolemassa vaikka unessa siltä tuntui.

Vierailija
5/5 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän uniin saattaa liittyä aistimuksia. Minä esim. haistan usein unissa voimakkaita tuoksuja.

Mutta kyllä paniikkikohtauskin voi tulla ainakin herätessä. Minulle se tulee joskus aivan heräämisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan