Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 20 ei mitään muutoksia rinnoissa :(

Vierailija
21.05.2012 |

Joo.. joka paikassa puhutaan aina siitä, kuinka rinnat alkaa kasvaa suunnilleen ensimmäisenä raskausoireena. Itsellä ei rintoja oikeastaan ole ollut lainkaan, ja odotinkin että kun vihdoin olen raskaana, niin saan edes hetken nauttia kasvavista rinnoista (ja tiedän että myös mieheni tätä odotti, vaikkei myönnäkään). No, MITÄÄN ei ole tapahtunut.

Nännipihat ei ole suurentuneet, nännit ei ole tummentuneet saatika että rinnat olisivat kasvaneet. Onko mussa joku vika vai mistä johtuu? Neuvolassa en kehtaa asiasta puhua (tuttu terkka).

Tottakai olen onnellinen raskaudesta ja hiljalleen kasvavasta mahasta, mutta olin vain odottanut että rinnatkin jotenkin muuttuisivat, jo raskausaikana. Ilmeisesti kuitenkin vasta kun maito nousee synnytyksen jälkeen?

Onko ketään muita, joilla ei tähän mennessä olisi muutoksia ollut mutta olisi vielä raskauden aikana kuitenkin tapahtunut? Tai muita joilla ollut vastaavaa tilannetta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millään kertaa. Ihan loppuraskaudesta vasta hieman 'rehevöityneet', mutta todellinen ero tullut 3pv synnytyksen jälkeen kun maito nousee rintoihin. Tästä on ainakin mulla ollut se etu, että rinnat on säilyneet ihan entisellään kolmesta raskaudesta ja kolmesta imetyksestä (yhteensä kolme vuotta!). Mitä suurempia muutoksia rinnoissa tapahtuu, sen vaikeampi niiden on palautua entiselleen imetyksen loputtua.

Vierailija
2/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana eikä rinnat kasvaneet yhtään raskausaikana. Vasta kun vauvat ovat syntyneet ja maito lähtenyt nousemaan (noin pari päivää synnytyksen jälkeen), rinnat kasvoivat selvästi.

Ja tosiaan, pienirintainen olen minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: näinkö sanoin? En. Lähinnä halusin tietää olenko olemattomine tisseineni ja ilman mitään muutoksia ihan kummajainen.

3: kiitos asiallisesta vastauksesta.

Lisää otetaan vastaan :)

ap

Vierailija
4/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin suht pienirintaisena kieltämättä odotin että rinnat vähän suurenisi jo alussa, mutta mitään ei ole tapahtunut! Toisaalta en ole muutenkaan turvonnut /lihonut paljon yhtään, joten parempi näin.

Vierailija
5/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutoksia rinnoissa huomasin ihan juuri rv 30 menossa nyt. Ei niinkään, että ne olisivat kasvaneet, mutta nännipihat ovat tummentuneet ja nännit nousseet enemmän esille. Hei, tässä on se hyvä puoli, että rinnat säilyvät, eivätkä muutu raskausajaksi ja sen jälkeen tyhjät pussit! Tämä mun kolmas raskaus ja sama juttu ollut jokaisen kohdalla. Kuppikoko kasvaa yhdellä noin kun rinnat täyttyy maidosta, mutta se on lyhytaikainen "ilo"

Vierailija
6/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun mitään muutosta ei ole tapahtunut. Ikävää että tuollaiset epäonnistujat tulevat raskaaksi. Miehesikin on sinuun niin pettynyt, ja vielä pettyneempi on synnytyksen jälkeen kun yrität olemmattomista rinnoistasi imeä rintapumpulla viikosta toiseen, ja lopputuloksena on roikkuvat nahkapussit. Paremmille apajillehan se mies lähtee. Onnea vain tulevaan, sitä todella tarvitset.

mies lähtenyt isotissisen mukaan kun noin katkeria ollaan? =D

Vierailija
7/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tyhjät pussit jo ennestään, joten ei pahemmaksi varmaan voi muuttua joka tapauksessakaan... mutta tästähän taas 7:n kaltaiset kirjoittajat saa lisää kiksejä.

ap

Vierailija
8/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mut oikeesti parempi ettei ne kasva kun muuten sulle jää kunnon roikkuvat ketun kuonot. Itsellä ei kasvanut ollenkaan ( onneksi kun ne on muutenkin 80D) mutta sit kun maidot nousi niin ne oli sellaiset kimmoisat:)

Vierailija
9/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan rinnat eivät kasvaneet, huom koko raskauden aikana.Sama kuppikoko oli liiveissä ihan koko raskauden ajan,kaikkien kolmen raskauden aikana, siis 75 a kuppi. Sen verran muutoksia, että:

-rinnan muoto muuttui kartiosta hieman pyöreämmäksi

- nännit tummuivat

- tulivat enemmän näkösälle

- maitoa alkoi tihkua ekaraskaudessa joskus 20 viikon jälkeen

- suurimmat muutokset 3 päivää synnytyksestä kun rinnat pamahtimat maitoa täyteen, olivat kivikovat ja kipeät, silloin ihokin repeili tosi pahasti, A kupista C/D kuppiin yhdessä yössä. Ja rintatulehdukset päälle, jo laitoksella.

Ja huom!! vaikka oli pienet rinnat eivätkä kasvaneet raskausaikana niin maitoa tuli tosi paljon, ainakin viimeiselle. Kaksi ensimmäistä imetystä ei onnistunut oikein- ekan kanssa hermoilin ja maito "loppui", ei siis lähtenyt virtaamaan ulos. toinen lapsi itse lakkasi imemästä rintaa, kolmannen kanssa meni hyvin, imetin vuoden ja viikon. Ja rinnoista tuli täysin tyhjät, roikkuvat, tyhjät ilmapallot. Todella ruman näköiset lerput.Pelkät nahat jäi.

Mutta olen iloinen että imetin, se oli jotenkin ihanaa aikaa, en kuitenkaan kuulu siihen porukkaan jotka haluavat imettää ikuisuuden tai että arvostelisin niitä jotka eivät halua tai voi imettäää ollenkaan.

Eli siis ei voi tietää tai estää muutoksia etukäteen,käy miten käy,imetti tai ei,kasvoi tai ei. Korjata voi jälkeenpäin, jos haluaa.Isot riipparit saa helposti pienemmäksi ja terhakoiksi jos haluaa,samoin pienet ja veltot saa täytettyä jos haluaa. Minä laitoin täytteet kun nuorimmainen oli jo 15v.

Ei kannata murehtia aurinkoa,joka ei ole vielä noussut- nauttikaa raskaudesta,jos mahdollista ja myös imetysajasta, murehtikaa tissejä sitten sen älkeen kun imetyskset ovat ohitse, ja miettikää sitten haluatteko niille(rinnoille) jotain tehtävän vai elättekö niiden kanssa. Hyvää odotusta ja kesän alkua kaikille mammoille, rinnattomille,pienirintaisille ja lollobirgitoille :)

Vierailija
10/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanan lohduttava viesti, kuten myös moni muu :) ja uskon, että isorintaiset eivät voi niin ymmärtää mitä perimmiltään tarkoitin aloituksellani, mutta mukava kuulla että vertaistukea on... aurinkoista kesää =)

ap

Vierailija
11/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samat rintsikat menneet alusta loppuun. En ole koskaan kokenut edes sitä kipua mitä toisilla tulee kun maito nousee, omat rintani eivät turvonneet edes silloin.

Jokaista lasta olen imettänyt yli vuoden ja kahta lasten täysimettänyt 6kk joten siihen se ei ainakaan ole vaikuttanut.

Vierailija
12/12 |
21.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko raskauden aikana. Tai mies sanoi, että nännit ovat vähän suurentuneet loppuvaiheessa, mutta ite en sitä huomannut. Ei maitoakaan kyllä juuri tullut. 3 kk hikisesti, eli ei kasvanut maidonkaan takia.

Olen ikuinen minitissi/teinitissi :'(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi