Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ollaan rento äiti?

Vierailija
20.05.2012 |

Mulla on kolme aivan ihanaa lasta, kun näin rauhassa heitä ajattelen. Monesti kuulen kehuja ja ihailua heidän kauniista ja reippaasta käytöksestä, muiden huomioon ottamisesta ja erilaisista taidoista.

Silti itse jostain syystä ärsyynnyn valtavasti, jos he kokeilevat tai tekevät jotain kiellyttyä. Olen heti laittamassa jäähyä ja kovia rangaistuksia pienistäkin virheistä. Taidan olla nipo ja vaatia täydellisyyttä. Tuntuu, että näen vain lasten virheitä, kun pitäisi keskittyä positiivisiin asioihin. Kamalaa.

Miten pääsen tästä pois, osaisin ottaa rennommin ja positiivisemmin asiat? Haluaisin olla naurava ja iloinen äiti, en sormea heristävä tiukkis.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedetä.

Vierailija
2/3 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla täydellisiä äitejä, joille kasvatuskin on niin helppoa ettei pulssi nouse ikinä.

En mä tiedä miten se onnistuu, ei onnistu ainakaan minulta. Tosi usein saan laukaistua tilanteet myönteisesti, mut jos olen väsynyt niin liian usein vaan kaadan lapsen päälle sen turhautumisen siitä, että lapsi on tahallaa ollut ilkeä/aiheuttanut vaaraa jne. Useinhan se lapsen tohelointi on vaan huomionhakua, ja musta tuntuu että meillä saa lapset sitä aivan riittävästi, enkä mä jaksa katsella mitään pelleilyä.

No, ihminen ei ole ikinä täydellinen. Ja onhan se ihan totta, että lapset osaa olla tosi rasittavia jos haluavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sorrun myös arjessa nipottamaan välillä liian helposti. Pitkät reissut tuovat etäisyyttä arkeen ja nautimme lomista koko perhe. Silloin on helppo unohtaa arki aikatauluineen ja erilaisine rutiineineen. Nautimme yhdessäolosta ja uusien paikkojen tutkimisesta. Nuo lomat kantavat pitkälle myös arjessa ja lähentävät meitä perheenä.

Kannattaa siis miettiä, mikä yhteinen harrastus tuo iloa ja rentoutta. Meillä on arjessa yhteisiä harrastuksia (ei aikataulutettuja), joihin nipistetään aikaa aina kun mahdollista. Huomaan olevani nipompi, jos en saa viettää tarpeeksi aikaa perheen (=minä+mies+lapset, ei siis isovanhempia yms) kesken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä