Miten voikaan toisen äidin päätös ottaa päähän
Oma sappi kiehuu, kun kaveri laittoi 1,5 vuotiaan poikansa tarhaan, kun perheeseen syntyi uusi vauva. Tarha taisi alkaa pari kuukautta ennen vauvan syntymää eli ehti olla kokoaikaisena sen pari kuukautta ja nyt on ilmeisesti muutamana päivänä viikossa, loput ajasta kotona äidin ja vauvan kanssa. Miten ihmiset voi olla niin julmia?! Ärsyttää, kun itseä asia häiritsee paljon, vaikkei sen pitäisi minua liikuttaa. Kun saisikin aivonsa pois päältä ja antaisi muiden elää omaa elämäänsä.
Kommentit (43)
meitä ihmisiä on monenlaisia, niin äitejä kuin lapsia, eiköhän me kaikki tehdä miten oman elämämme parhaaksi näemme. En näe tuossa kaverisi tekemisessä mitään väärää, mutta sääliin suppeaa ajatteluasi.
Itse olet julma, kun tuomitset tuskin ymmärtämättä tilannetta.
Ja toiseksi ihmettelen eikö lapsilla muka voi olla kivaa tarhassa toisten lasten kanssa? Olet varmaan introvertti.
2 kertaa viikossa menee kerhoilusta.
2 kertaa viikossa menee kerhoilusta.
Jos kaverisi lapsi ei vielä olekaan hankala, niin ihan pian kaverisi alkaa puhua hänestä hankalana. Näin on käynyt kaikille kavereilleni, jotka on laittaneet (pienen!) esikoisensa hoitoon vauvan tieltä. Ensinnäkin on ihan totta, että esikoinen väsyy siellä päiväkodissa ja kiukuttelee kiireisiä aamuja ja väsyneitä iltoja, mut toinen muutos on äidin asenteessa. Kun sen esikoisen todella saa muiden huoleksi, on äidillä enemmän aikaa ja tilaa ilmaista ärtymystään esikoisen normaaleja temppuiluja kohtaan. Se sietokynnys siis jotenkin madaltuu, kun lapsi ei ole siinä koko ajan, vaan päivät on hissuttelua vauvan kanssa.
Virkistystä voi kukin järjestää maksamalla sen itse, alusta loppuun. Muu on veroilla ja velalla ylläpidettyjen palvelujen törkeää väärinkäyttöä.
miten ottaa päähän sunlaiset tyypit! meitä ihmisiä on monenlaisia, niin äitejä kuin lapsia, eiköhän me kaikki tehdä miten oman elämämme parhaaksi näemme. En näe tuossa kaverisi tekemisessä mitään väärää, mutta sääliin suppeaa ajatteluasi.
Itse olet julma, kun tuomitset tuskin ymmärtämättä tilannetta.
Ja toiseksi ihmettelen eikö lapsilla muka voi olla kivaa tarhassa toisten lasten kanssa? Olet varmaan introvertti.
MINÄMINÄMINÄ ja MUNLAPSET
Todellisuudessa se aamushow hoitoon viemisineen on rankempaa kuin olla lasten kanssa kotona, herätä rauhassa, pukea kun jaksaa yms. joten on vaikea uskoa että tuota kukaan laiskuuttaan tekisi. Todennäköisesti äiti ihan aidosti uskoo että tuo on järkevää jostain syystä, jos viitsii tuota rumbaa pyörittää. Itse en todellakaan jaksa nähdä sitä vaivaa että veisin lapsen hoitoon niinä päivinä kun ei ole pakko.
Jos kaverisi lapsi ei vielä olekaan hankala, niin ihan pian kaverisi alkaa puhua hänestä hankalana. Näin on käynyt kaikille kavereilleni, jotka on laittaneet (pienen!) esikoisensa hoitoon vauvan tieltä. Ensinnäkin on ihan totta, että esikoinen väsyy siellä päiväkodissa ja kiukuttelee kiireisiä aamuja ja väsyneitä iltoja, mut toinen muutos on äidin asenteessa. Kun sen esikoisen todella saa muiden huoleksi, on äidillä enemmän aikaa ja tilaa ilmaista ärtymystään esikoisen normaaleja temppuiluja kohtaan. Se sietokynnys siis jotenkin madaltuu, kun lapsi ei ole siinä koko ajan, vaan päivät on hissuttelua vauvan kanssa.
Siinä ollaan sitten solmussa äiti ja esikoinen ja äiti on kohta jo puuhaamassa lapselle ADHD:ta kun on niin hankala lapsi.. ja siitä ne lapsen hankalauudet todella alkavat.
Että ainakin saat lapsillesi paremman elämän, kuin tyhmä kaverisi!
Tää on nimittäin nähty pariinkin kertaan mun lähipiirissä.
Siinä ollaan sitten solmussa äiti ja esikoinen ja äiti on kohta jo puuhaamassa lapselle ADHD:ta kun on niin hankala lapsi.. ja siitä ne lapsen hankalauudet todella alkavat.
Että ainakin saat lapsillesi paremman elämän, kuin tyhmä kaverisi!
Tää on nimittäin nähty pariinkin kertaan mun lähipiirissä.
Terveen äidin terveillä lapsilla ei pitäisi olla mitään asiaa kunnalliseen hoitoon
Virkistystä voi kukin järjestää maksamalla sen itse, alusta loppuun. Muu on veroilla ja velalla ylläpidettyjen palvelujen törkeää väärinkäyttöä.
Näin juuri ja jos ei jaksa enempää kuin yhtä lasta kotona hoitaa niin sitten ei pidä niitä lapsia enempää tehdä.
mahdollistaa tämän. Juu, sehän on totta vieköön lapsen paras, kun hänen hoitonsa ulkoistetaan äidin kyvyttömyyden vuoksi.
ihan syystä ärsyynnytkin ap. Nämä surkeat "kahden lapsen äidit" ovat nykyajan tuote, vielä jokin aika sitten tällainen touhu ei olisi tullut kuuloonkaan. 1v ei mitään kavereita tarvitse, vasta lähemmäs 3v. Kehitys tapahtuu parhaiten oman ensisijaisen kiintymyssuhteen edustajan kanssa, ei todellakaan missään säilöönottopaikassa.
Mutta täytyy myöntää, että en kovin hyvin käsitä ajatusta siitä, että pieni (alle 3-vuotias) työnnetään päiväkotiin uuden vauvan tieltä. Jotenkin vielä tajuan sen, jos lapsi on jo tottunut siellä olemaan mutta ihmetyttää kyllä se, että lapset tehdään pienellä ikäerolla ja sitten se esikoinen työnnetään kiireesti pois tieltä.
En ehkä ole paras henkilö tästä vaahtoamaan, kun oma esikoiseni oli päivähoidossa kuopukseni äitiysloman aikana, mutta jotain puolustuksen tapaista sentään oli taustalla.
- esikoinen oli hoidossa vauvan ekat 2 kk kolme päivää viikossa, koska olin vauvan kanssa usealla eri sairaalajaksolla
- esikoinen oli jo 4-vuotias ja käynyt samaa päiväkotia melkein 2 vuotta
- kerhotilanne oli katastrofaalinen eli pitkät jonot
Esikoinen palasi päiväkotiin puolen vuoden jälkeen jälleen kolmeksi päiväksi viikossa, kun
- neuvolan terkka suositteli sitä
- puheterapeutti suositteli sitä
- toimintaterapeutti suositteli sitä
- esikoinen itse pyysi sitä, kun kaverit olivat kaikki siellä
Uskon vakaasti, että itse toimin oman lapseni parhaaksi. Joku toinen voi sitten olla eri mieltä.
Oma sappi kiehuu, kun kaveri laittoi 1,5 vuotiaan poikansa tarhaan, kun perheeseen syntyi uusi vauva. Tarha taisi alkaa pari kuukautta ennen vauvan syntymää eli ehti olla kokoaikaisena sen pari kuukautta ja nyt on ilmeisesti muutamana päivänä viikossa, loput ajasta kotona äidin ja vauvan kanssa. Miten ihmiset voi olla niin julmia?! Ärsyttää, kun itseä asia häiritsee paljon, vaikkei sen pitäisi minua liikuttaa. Kun saisikin aivonsa pois päältä ja antaisi muiden elää omaa elämäänsä.
Keskenkasvuisia ihmisia, jotka haluavat todistaa maailmalle olevansa taydellisia aiteja, mutta empatia puuttuu taysin.
Olemme yksiloita, meilla on erilaiset voimavarat. Miksi te haukutte toisenlaisen ratkaisun tehnytta ihmista?
Ja kasittaakseni lapsia "hoidetaan" pitkalti tarhaian jalkeenkin. Itsellani on nyt ihan erilaiset voimavarat kuin pari vuotta sitten (lapset nyt 3,5v Ja 5,5v)
Miksi kritisoitte ihmista, joka on takuuvarmasti paras ihminen arvioimaan omat voimavaransa? En kasita en......
että esikoinen kaipaili jo kovasti seuraa. 1-VUOTIAS KAIPASI KAVEREITA..?? Mahtoi olla kovasti varhaiskypsä lapsi.
Noo, mutta muutenkin, tämä tuttava vastaa aina eri kysymykseen kuin mitä häneltä on kysytty, että ehkä ei se terävin kynä....
Mulla on hoitolapsi joka oli aloittaessaan reilun vuoden ja nauttii kyllä selvästi isompien lasten seurasta. Niinä hoitopäivinä kun mukana ovat 3- ja 5-vuotiaat niin on ihan eri tyyppi, kommunikoi, hymyilee ja nauraa enemmän ja on omatoimisempi. Hakee siis tietoisesti huomiota nimenomaan isommilta lapsilta, pelkän aikuisen kanssa on vaan tylsää. Kyllä siis yksi veekin voi kaivata seuraa vaikkei se yhdessäolo kovin produktiivista oliskaan.
ETTE JAKSA? NO ÄLKÄÄ SITTEN VÄÄNTÄKÖ NIITÄ MUKULOITA SIIHEN TAHTIIN. Voi hyvä luoja. Käyttäkää ehkäsyä, jos ette osaa niin hoitakaa ITSE OMAT lapsenne siellä kotona.
Ku on nii raskasta. Lopettakaa toi hemmetin marmatus. Ymmärrän jos hankitte yhden lapsen ja sen kanssa on rankkaa ja kaipaatte apua hoitoon jne. Mutta kun perkele pitää sitten tehdä vielä lisää ja sitten valittaa!
mitä muut tekee. Tee ite paremmat ratkasut